Avatar billede lyric Nybegynder
08. oktober 2004 - 05:38 Der er 16 kommentarer og
1 løsning

Min Computer rebooter??

Davs allesammen. I et godt stykke tid efterhånden, har jeg haft et problem med at min computer rebooter. Dette sker hyppigst når jeg sætter min computer til at downloade over et længere stykke tid (1-5 timer). Jeg sætter den så til at downloade noget, og når jeg så vender tilbage til min computer efter et stykke tid, så har den rebooted min computer, og meddelsen "Your computer has just had a serious error" (Noget i den dur) dukker op når jeg kommer ind i windows igen. Det er som om den blir overloaded??? I dunno.. Jeg har tjekket efter viruser og spyware, og der er ikke noget at finde...
Avatar billede nva Praktikant
08. oktober 2004 - 08:05 #1
Måske har du en ram-fejl eller din cpu bliver for varm. Du kan teste dine ram med memtest86 og bruge aida32 til at se temperatur på din cpu.
Avatar billede lyric Nybegynder
08. oktober 2004 - 15:17 #2
Hvad skal ens temperatur normalt ligge på? Jeg rensede min blæser for ikke så lang tid siden, men det hjælper vel ikke rigtigt. Mon det hjælper hvis jeg også lige hiver min Strøm forsyningen ud og evt. renser den også?
Avatar billede magictouch Nybegynder
09. oktober 2004 - 06:26 #3
Cpu temp bør være ca. 45 grader. Hent Everest Home: http://www.lavalys.com/products/overview.php?pid=1&lang=en&pageid=1
Start programmet, tryk på-PC- Sensor. Der kan du se temp.
Avatar billede lyric Nybegynder
09. oktober 2004 - 13:24 #4
Jeg var inde og tjekke cpu tempen igennem min bios, og den ligger på 49 grader. Jeg har fundet ud af hvorfor den booter, jeg ved bare ikke hvad jeg skal gøre ved det. Den dukker op med en blå skærm hvor der står "Dumping physical memory", så dumper den det og rebooter. Jeg ved ikke hvorfor den gør det. Jeg har ikke installeret noget nyt hardware i laaaang tid, og jeg ved ikke hvad det er for noget software jeg har der måske kan væe årsagen. Jeg har installeret så meget over den sidste måned :( Min fane ligger med ca 5600 rpm.
Avatar billede magictouch Nybegynder
09. oktober 2004 - 14:04 #5
Prøv lige at kør en memtest: http://hcidesign.com/memtest/download.html for det kan også være dine ram
Avatar billede lyric Nybegynder
11. oktober 2004 - 06:45 #6
jeg kørte en memtest fra ca 16.30 til 14:30 dagen efter, og kom nok igennem ca. 45.000 % coverage. Den fandt Ingen fejl... :( Jeg ved ærligt talt ikke hvad der kan være i vejen med min computer..
Avatar billede toksvig Praktikant
16. december 2004 - 23:37 #7
Nok tvivlsomt om der stadig er gang i denne tråd, men jeg kan måske hjælpe lidt.

Dumping physical memory fortæller ikke noget om hvorfor den rebooter. Det fortæller kun at at den gemmer alt i hukommelsen, fordi den skal til at genstarte. Det er altså en sikkerhed for at du ikke skal miste dit arbejde.

Hvis du går ind og finder systemets eventlog. Kan ikke lige huske præcis hvor den er, men et sted under administration i kontrolpanel. Find den EventID der bliver noteret hver gang den genstarter, og smid den her, så kan det være at der nogen der kan finde ud af hvad den betyder...
Avatar billede lyric Nybegynder
17. december 2004 - 00:57 #8
Nej, det er ikke for sent. Jeg får tilsendt en mail hver gang der er nogle der svare. Siden sidst har jeg været inde og bede min windows om at ikke at reboot min computer når den bliver overflowed, og bedt den om ikke at spørge mig om hvorvidt jeg skulle sende error report til Microsoft. Dette hjalp desværre ikke. Min computer rebooter godt nok ikke mere, men den blå "døds-skærm" dukker stadig op til tider (Ikke altid.. nogle dage sker det ikke), og så kan jeg desværre ikke gøre andet end at lukke computeren ned.

Jeg venter lige til næste gang det sker, og så notere jeg mig lige EventID og smækker den herind.

Mvh

David aka Lyric
Avatar billede toksvig Praktikant
17. december 2004 - 09:39 #9
Når den blå skærm dukker op, står der nogle gange øverst hvilken fejl der sker. Feks kan der står navnet på en .dll fil, hvis det er sådan en der er noget gal med, prøv lige at holde øje med hvad den skriver der + eventID, så finder vi ud af det-..
Avatar billede lyric Nybegynder
17. december 2004 - 14:31 #10
Ok.. gode nyheder. Jeg tror jeg har fundet ud af hvad det er der sker, men jeg ved desværre ikke hvordan jeg ordner problemet. Mens jeg lå og sov, kom den blå skærm igen, og da jeg vågnede gik jeg ind under administrative tools, tjekkede event viewer under systems og fandt ud af hvorfor den gør det:

EventID'en er: 20035
Source name : RasMan
Information message: "Remote Access Connection Manager failed to start because it could not create buffers. Restart the computer. Access is denied."

Jeg håber du kan hjælpe mig, og hvis du ikke kan, så håber jeg der er en anden der evt. kan hjælpe mig (Hvis der er flere derude...)

Mvh

David aka Lyric
Avatar billede toksvig Praktikant
12. juni 2005 - 18:05 #11
Luk venligst spørgsmålet, dette kan du gøre ved selv at lægge et svar, og acceptere det, hvis altså der ikke er andre her der har hjulpet dig. Hvis du har fået hjælp af de kommentarer der er skrevet her, så bed vedkommende om at lægge et svar...
Avatar billede lyric Nybegynder
23. juni 2005 - 17:10 #12
Problemet er ordnet. jeg købte en ny computer. Mvh

Lyric

Ps. Vidste ikke helt hvordan man lukkede tråden.... tak for hjælpen
Avatar billede toksvig Praktikant
24. juni 2005 - 10:28 #13
Hejsa.. Jeg ved ikke helt hvad jeg har haft gang i.. For jeg burde have skrevet noget hjælp til dig istedet for at du skulle lukke spm.. Jeg har nok troet at spm var uaktuelt.. Det må du undskylde.. :)

Men godt at du fik det løst... Det er altid rart med noget nyt gear... :)

God sommer Hilsen Toksvig
Avatar billede toksvig Praktikant
24. juni 2005 - 10:29 #14
By the way.. Du skal acceptere dit eget svar, for at spm bliver lukket...
Avatar billede lyric Nybegynder
24. juni 2005 - 19:39 #15
Den gider ikke. Når jeg prøver på at acceptere mit eget svar, så refresher den siden og starter fra toppen af. Men svaret er ikke accepteret :-(

Hvordan får jeg ellers lukket tråden? Har vidstnok også nogle andre tråde liggende derude som skal lukkes. (undtagen den der hedder S-ATA vs P-ATA)
Avatar billede toksvig Praktikant
24. juni 2005 - 20:27 #16
..Hejsa.. Det var sku da mystisk.. Nu bare lige forat tage den fra bunden af, du er vel klar over at du markerer det navn ude til venstre, og klikker på accepter/afvis???
Avatar billede lyric Nybegynder
24. juni 2005 - 22:44 #17
LOL.. Ups. ja.. manglende markering. Der var den sku. Tak. *Rødmer* Piiiinligt! Endelig. Tak for hjælpen toksvig .-)

Adios

David Nielsen aka Lyric