Avatar billede krhi Nybegynder
07. oktober 2004 - 23:30 Der er 11 kommentarer og
1 løsning

antivirusprogram/firewall?

min computer går ned for et godt ord.
Jeg leder efter et program som kan scanne den for virus m.m.. hvad er bedst?
endvidere har jeg gennem længere tid kørt internet helt uden firewall, og vil nu gerne have en såden. hvad kan anbefales?
er det nødvendigt at bruge penge på programmerne, eller kan de downloades gratis?
Er der ellers nogen grundlæggende ting man kan tjekke, hvis computeren generelt kører dårligt, udover diskfragmentering?
Avatar billede plx Nybegynder
07. oktober 2004 - 23:35 #1
Sygate har en fin og gratis firewall http://smb.sygate.com/products/spf_standard.htm

ps. Jeg håber du mener diskDEfragmentering :)
Avatar billede krhi Nybegynder
07. oktober 2004 - 23:37 #2
ja præcis. jeg prøver den lige og melder tilbage. tak
Avatar billede krhi Nybegynder
07. oktober 2004 - 23:42 #3
kan denne firewall løse alle mine problemer, eller har du andet i henhold til spørgsmålet?
Avatar billede overloaded Mester
07. oktober 2004 - 23:42 #4
Avatar billede overloaded Mester
07. oktober 2004 - 23:46 #6
Og til når man er på de smudsige sider www.mozilla.org
Avatar billede krhi Nybegynder
08. oktober 2004 - 00:32 #7
er det at scanningsprocessen fra kaspersky antivirus bruger 100% af cpu?
Avatar billede krhi Nybegynder
08. oktober 2004 - 00:36 #8
til plx: når jeg prøver at scanne med sygate, kommer en meddelse der sider at "funktionen er deaktiveret af sikkerhedmæssige årsager af sygate". hvorfor kan jeg ikke scanne?
Avatar billede james_t_dk Juniormester
08. oktober 2004 - 06:20 #9
Et lille råd.

Geninstaller hele svineriet.
- Backup.
- Netstik ud.
- Formater.
- Installer windows.
- Installer http://www.zonealarm.com (der er en gratis version) Firewall.
- Installer http://www.avast.com (der er en gratis home version) antivirus.
- Netstik ind.
- Hent alle opdateringer på: http://v4.windowsupdate.microsoft.com/da/default.asp

Du er nu virus fri. Og hvis du beholder firewall og antivirus bliver det også ved med at være sådan!
Avatar billede krhi Nybegynder
08. oktober 2004 - 16:54 #10
dejlig radikalt råd. ikke så meget pis. mange tak.

Et lille ekstraspørgsmål: hvor og hvordan skal jeg lave backup?
Avatar billede krhi Nybegynder
08. oktober 2004 - 17:00 #11
jeg er nu på siden.

hvordan accepterer jeg dit svar og lukker spørgsmålet?
Avatar billede james_t_dk Juniormester
09. oktober 2004 - 13:52 #12
Backup på CD-rom eller på en ekstra harddisk.
Backuppen fjernes fra maskinen under install, når maskinen er installeret og firewall og anvivir er oppe at køre sætter man backuppen i maskinen og scanner hele svineriet, inden man begynder at bruge det!