Avatar billede stigler Nybegynder
07. oktober 2004 - 23:25 Der er 15 kommentarer og
1 løsning

Nogen leger med PC og gør den langsom

Nu er den helt gal igen. Min CPU køre på 100 næsten hele tiden og mine sikkerhed programmer bliver lukket ned. Er der ikke nogen der vil se om der er virus eller spyware som Ada ware og norton ikke kan finde. Her er en log. På forhånd tak for jeres store indsats.

Logfile of HijackThis v1.98.2
Scan saved at 23:10:07, on 07-10-2004
Platform: Windows XP SP2 (WinNT 5.01.2600)
MSIE: Internet Explorer v6.00 SP2 (6.00.2900.2180)

Running processes:
C:\WINDOWS\System32\smss.exe
C:\WINDOWS\system32\winlogon.exe
C:\WINDOWS\system32\services.exe
C:\WINDOWS\system32\lsass.exe
C:\WINDOWS\system32\svchost.exe
C:\WINDOWS\System32\svchost.exe
C:\WINDOWS\System32\S24EvMon.exe
C:\WINDOWS\system32\spoolsv.exe
C:\PROGRA~1\F-SECU~1\backweb\4476822\Program\SERVIC~1.EXE
C:\Program Files\NavNT\defwatch.exe
C:\Program Files\F-Secure Internet Security\Anti-Virus\fsgk32st.exe
C:\Program Files\F-Secure Internet Security\Anti-Virus\FSGK32.EXE
C:\Program Files\F-Secure Internet Security\backweb\4476822\program\fsbwsys.exe
C:\Program Files\F-Secure Internet Security\Common\FSMA32.EXE
C:\Program Files\F-Secure Internet Security\Common\FSMB32.EXE
C:\Program Files\F-Secure Internet Security\fswsclds.exe
C:\Program Files\F-Secure Internet Security\Anti-Virus\fssm32.exe
C:\Program Files\Common Files\Microsoft Shared\VS7Debug\mdm.exe
C:\WINDOWS\System32\RegSrvc.exe
C:\Program Files\F-Secure Internet Security\Common\FCH32.EXE
C:\WINDOWS\System32\svchost.exe
C:\Program Files\F-Secure Internet Security\Common\FAMEH32.EXE
C:\Program Files\F-Secure Internet Security\Anti-Virus\fsav32.exe
C:\Program Files\F-Secure Internet Security\FWES\Program\fsdfwd.exe
C:\WINDOWS\system32\ZCfgSvc.exe
C:\WINDOWS\Explorer.EXE
C:\WINDOWS\SOUNDMAN.EXE
C:\WINDOWS\System32\1XConfig.exe
C:\WINDOWS\System32\hkcmd.exe
C:\Program Files\Logitech\iTouch\iTouch.exe
C:\Program Files\Common Files\Real\Update_OB\realsched.exe
C:\Program Files\Logitech\MouseWare\system\em_exec.exe
C:\Program Files\Synaptics\SynTP\SynTPEnh.exe
C:\Program Files\F-Secure Internet Security\Common\FSM32.EXE
C:\Program Files\Messenger\msmsgs.exe
C:\Program Files\AnalogX\POW\pow.exe
C:\WINDOWS\system32\wuauclt.exe
C:\Program Files\F-Secure Internet Security\backweb\4476822\Program\BackWeb-4476822.exe
C:\Documents and Settings\Jakob Stigler\Desktop\Sikkerhed\Hijackthis\hijackthis.exe

R1 - HKCU\Software\Microsoft\Internet Explorer\Main,Search Bar = http://red.clientapps.yahoo.com/customize/ycomp_wave/defaults/sb/*http://www.yahoo.com/search/ie.html
R1 - HKCU\Software\Microsoft\Internet Explorer\Main,Search Page = http://red.clientapps.yahoo.com/customize/ycomp_wave/defaults/sp/*http://www.yahoo.com
R0 - HKCU\Software\Microsoft\Internet Explorer\Main,Start Page = http://www.dr.dk/
R1 - HKCU\Software\Microsoft\Internet Explorer\SearchURL,(Default) = http://red.clientapps.yahoo.com/customize/ycomp_wave/defaults/su/*http://www.yahoo.com
R1 - HKCU\Software\Microsoft\Internet Explorer\Main,Start Page_bak = http://www.dr.dk/
R1 - HKCU\Software\Microsoft\Windows\CurrentVersion\Internet Settings,ProxyOverride = localhost
O2 - BHO: Yahoo! Companion BHO - {02478D38-C3F9-4efb-9B51-7695ECA05670} - C:\Program Files\Yahoo!\Companion\Installs\cpn\ycomp5_3_19_0.dll
O2 - BHO: AcroIEHlprObj Class - {06849E9F-C8D7-4D59-B87D-784B7D6BE0B3} - C:\Program Files\Adobe\Acrobat 6.0\Reader\ActiveX\AcroIEHelper.dll
O3 - Toolbar: Yahoo! Companion - {EF99BD32-C1FB-11D2-892F-0090271D4F88} - C:\Program Files\Yahoo!\Companion\Installs\cpn\ycomp5_3_19_0.dll
O4 - HKLM\..\Run: [SoundMan] SOUNDMAN.EXE
O4 - HKLM\..\Run: [IgfxTray] C:\WINDOWS\System32\igfxtray.exe
O4 - HKLM\..\Run: [HotKeysCmds] C:\WINDOWS\System32\hkcmd.exe
O4 - HKLM\..\Run: [PRONoMgr.exe] C:\Program Files\Intel\PROSetWireless\NCS\PROSet\PRONoMgr.exe
O4 - HKLM\..\Run: [NeroFilterCheck] C:\WINDOWS\system32\NeroCheck.exe
O4 - HKLM\..\Run: [zBrowser Launcher] C:\Program Files\Logitech\iTouch\iTouch.exe
O4 - HKLM\..\Run: [Logitech Utility] Logi_MwX.Exe
O4 - HKLM\..\Run: [TkBellExe] "C:\Program Files\Common Files\Real\Update_OB\realsched.exe"  -osboot
O4 - HKLM\..\Run: [SynTPLpr] C:\Program Files\Synaptics\SynTP\SynTPLpr.exe
O4 - HKLM\..\Run: [SynTPEnh] C:\Program Files\Synaptics\SynTP\SynTPEnh.exe
O4 - HKLM\..\Run: [F-Secure Manager] "C:\Program Files\F-Secure Internet Security\Common\FSM32.EXE" /splash
O4 - HKLM\..\Run: [F-Secure TNB] "C:\Program Files\F-Secure Internet Security\TNB\TNBUtil.exe" /CHECKALL
O4 - HKCU\..\Run: [MSMSGS] "C:\Program Files\Messenger\msmsgs.exe" /background
O4 - Startup: POW!.lnk = C:\Program Files\AnalogX\POW\pow.exe
O8 - Extra context menu item: E&xport to Microsoft Excel - res://C:\PROGRA~1\MICROS~2\Office10\EXCEL.EXE/3000
O9 - Extra button: Messenger - {FB5F1910-F110-11d2-BB9E-00C04F795683} - C:\Program Files\Messenger\msmsgs.exe
O9 - Extra 'Tools' menuitem: Windows Messenger - {FB5F1910-F110-11d2-BB9E-00C04F795683} - C:\Program Files\Messenger\msmsgs.exe
O16 - DPF: {6414512B-B978-451D-A0D8-FCFDF33E833C} (WUWebControl Class) - http://v5.windowsupdate.microsoft.com/v5consumer/V5Controls/en/x86/client/wuweb_site.cab?1095621093960
Avatar billede tonnybrandt Nybegynder
08. oktober 2004 - 00:04 #1
Jeg tror du har denne, idet din log ellers er ren:
http://securityresponse.symantec.com/avcenter/venc/data/trojan.analogx.html
Avatar billede tonnybrandt Nybegynder
08. oktober 2004 - 00:07 #2
Hent denne Kaspersky scanner, den skal du bruge senere.
http://www.mwti.net/antivirus/free_utilities.asp - Virusscanner.

Så skal du genstarte pc'en i fejlsikret tilstand. Klik F8 under opstart.

Kør Hijackthis, scan, sæt flueben ved linierne listet her, luk alle vinduer undtaget Hijackthis, klik på fix checked, slet mapper og filer listet nederst.

O4 - Startup: POW!.lnk = C:\Program Files\AnalogX\POW\pow.exe

---------------------------------------
Så kører du engangsskanneren fra Kaspersky - Aktiver det hele i opsætningen derinde, så den kan skanne alt igennem.
---------------------------------------

Genstart normalt og kom med en ny log til kontrol

Jeg vælger ikke at slette noget fysisk, da den kan være ren, og vi kan så gendanne fra HiJackThis's backup, hvis det ikke var virus'en alligevel.
Avatar billede stigler Nybegynder
08. oktober 2004 - 00:18 #3
Super men den POW! filer som du omtaler er jeg ret sikker på blot tilhører min popup killer?
Avatar billede tonnybrandt Nybegynder
08. oktober 2004 - 00:33 #4
Ja, men problemet er at alle ting i din log er HELT rene. Det er faktisk kun denne som der er den mindste smule tvivl om.

Når dit sikkerhedsprogram lukker ned er det typisk et program som gør det, og det program er ikke at se i dine kørende processer, hvis ikke det netop er pow.exe
Avatar billede bob-bob1 Nybegynder
08. oktober 2004 - 05:12 #5
C:\Program Files\F-Secure Internet
Security\backweb\4476822\Program\BackWeb-4476822.exe er nasty, så slet den og se om det hjælper.
Avatar billede tonnybrandt Nybegynder
08. oktober 2004 - 07:46 #6
BackWeb kan være snavs, men ikke når den bruges til at opdatere et anerkendt virusprogram.
Om du vil slette den er valgfrit, men den kan ikke være skyld i dine problemer.
Avatar billede stigler Nybegynder
08. oktober 2004 - 11:55 #7
Kan der væren andre grunde til at min CPU kører med 100% selvom der ikke er nogen applikationer åbnet og den ellers støjfrie centrinoprocessor blæser der ud af i vildskab?
Avatar billede tonnybrandt Nybegynder
08. oktober 2004 - 12:21 #8
Ja, det kan der godt, og det ville være næste skridt hvis ovennævnte ikke har virket.

Højreklik bundlinien og vælg jobliste. Klik processer, og klik en enkelt gang der hvor der står cpu, så du får processerne sorteret efter hvor meget cpu, de bruger.

Skriv så her navnene og cpu forbruget på de 4-5 processer som bruger mest cpu.
Avatar billede stigler Nybegynder
08. oktober 2004 - 18:20 #9
SynTPEnh.exe bruger 99 som den eneste..
Avatar billede tonnybrandt Nybegynder
08. oktober 2004 - 19:16 #10
Det er driveren til din Touchpad.
Prøv evt at fjerne denne i enhedshåndteringen og lad windows selv geninstallere den under næste genstart.
Avatar billede stigler Nybegynder
09. oktober 2004 - 16:59 #11
Ok.. Jeg har prøvet at finde driveren inde i devicemanager, men uden held er det ikke der jeg skulle kunne finde den? Eller er der andre måder..
-det er godt der er nogen der har styr på det ;-)
Avatar billede stigler Nybegynder
09. oktober 2004 - 17:14 #12
...jeg fandt ud af det...nu spiller den igen. Top dollar. *s*
Avatar billede stigler Nybegynder
09. oktober 2004 - 17:15 #13
*S*
Avatar billede tonnybrandt Nybegynder
09. oktober 2004 - 18:41 #14
Fint *s*

Hvis problemet ellers er løst, vil jeg tillade mig at lægge et svar, så :)
Avatar billede stigler Nybegynder
11. oktober 2004 - 10:09 #15
jo det spiller nu... tak mister T
Avatar billede tonnybrandt Nybegynder
11. oktober 2004 - 10:33 #16
Velbekomme og takker for point :)