Avatar billede jacquesb Nybegynder
07. oktober 2004 - 22:17 Der er 20 kommentarer

Tabt dokument

Hej.
Jeg er kommet ud for at min computer blev genstartet af en anden bruger i xp, mens jeg havde et dokument åbent i word på min egen. Jeg ved Word 2003 laver autogem, og nu spørger jeg så om der er nogen måde at brige det tabte tilbage på?
Avatar billede izecube Nybegynder
07. oktober 2004 - 22:18 #1
hvad sker der hvis du starter word??
Avatar billede jacquesb Nybegynder
07. oktober 2004 - 22:19 #2
så åbner den word:)....men ik med det senest skrevede. Er der ikke en eller anden mappe hvor den ligger midlertidige filer?
Avatar billede izecube Nybegynder
07. oktober 2004 - 22:23 #3
prøv at klik på åben og se om din fil ligger der.
Avatar billede izecube Nybegynder
07. oktober 2004 - 22:28 #4
Hvis ikke du kan finde den så gå ing i menuen tools--Options og i File Locations taben. så marker AutoRecover filesog tryk Modify. nu vil du se den destination hvor filerne skulle gemmes.
Avatar billede jacquesb Nybegynder
07. oktober 2004 - 22:33 #5
kan du ik uddybe lidt hvor jeg finder tools options o.s.v.
Avatar billede jacquesb Nybegynder
07. oktober 2004 - 22:34 #6
evt hvad det hedder på dansk
Avatar billede izecube Nybegynder
07. oktober 2004 - 22:36 #7
er der ikke en som hedder værktøj?
Avatar billede jacquesb Nybegynder
07. oktober 2004 - 22:36 #8
inde i word?
Avatar billede izecube Nybegynder
07. oktober 2004 - 22:39 #9
ja
Avatar billede jacquesb Nybegynder
07. oktober 2004 - 22:40 #10
okay. Jeg kan ikke finde det.
Avatar billede izecube Nybegynder
07. oktober 2004 - 22:44 #11
mit office 2003 er nemlig på engelsk men prøv at se den 6 menu fra venstre dvs. filer=1 rediger=2........"tools"=6 og så skriv hvad den nederste knap i "tools" hedder.
Avatar billede jacquesb Nybegynder
07. oktober 2004 - 22:46 #12
okay. Det er Funktioner -> indstillinger
Avatar billede izecube Nybegynder
07. oktober 2004 - 22:53 #13
OK
prøv så at find file locations på dansk eller noget der minder om det.
Avatar billede jacquesb Nybegynder
07. oktober 2004 - 22:54 #14
Det har jeg fundet, men når jeg trykker rediger kommer der en mappe op som hedder word, hvori der ligger en STARTUP. Det ser tomt ud, men hvor kan jeg finde den manuelt for de har forkortet stien væk, og jeg vil gerne ind lige selv og tjekke med "vis skjulte filer"
07. oktober 2004 - 22:55 #15
Hvis dokumentet ikke åbnes ved 1. start af Word efter nedbruddet, er der ikke store chancer for at redde dokumentet.

Hvis dokumentet har været gemt, kan du prøve at lkigge i den mappe, dokumentet blev gemt i. Du skal søge efter en fil hvor de 2 første tegn i filnavnet er erstattet med ~$. Hvis filnavnet var "Domunent 1" skal du søge efter en fil med navnet "~$kument 1"

Filen er skjult, så du skal slå visning af skjulte filer til for at se den.
Funktioner->Mappeindstillinger, fanen Vis, marker feltet "Vis skjulte filer og mapper"
Avatar billede jacquesb Nybegynder
07. oktober 2004 - 22:56 #16
ja den er fundet, men når man forsøger at åbne den installerer den et krypterings program og så er det bare en masse firkanter, udover få forståelig ting, som f.eks navn
Avatar billede jacquesb Nybegynder
07. oktober 2004 - 23:00 #17
Holdt stop!
Dokumentet er fundet!!:>
Jeg har fungeret som talerør for min far. Det var hans dokument nemlig. Men han fandt det pludselig i den sti som du sagde man skulle finde det i Izecube så det er jo genialt! Jeg skulle hilse og sige du er GUD...hehe. Tak for hjælpen
Avatar billede izecube Nybegynder
07. oktober 2004 - 23:03 #18
det er meget svært at hjælpe når mit er på engelsk men prøv at gå ind i hjælp og søg under autogem. nu skulle du kunne finde noget på dansk.
07. oktober 2004 - 23:03 #19
Red hvad du kan fra filen. Kopier det over i et nyt dokument.

Til brug for næste gang situationen opstår kan jeg anbefale at nedsætte intervaller mellem hvornår Word gemmer til automatisk gendannelse. Det gør du under:
Funktioner->Indstillinger, på fanen Gem indstiller du det antal minutter der går, vælg f.eks. 1 minut.

Det kan også anbefales at markere feltet: "Opret altid sikkerhedskopi" på samme faneblad, så oprettes en sikkerhedskopi af filen hver gang den åbnes.
Avatar billede Slettet bruger
07. oktober 2004 - 23:47 #20
må jeg anbefale, at du opretter en mappe med navnet autogem eller noget andet du kan huske, og så sætter word til at pege på denne mappe til automatisk gemte filer. Så er du aldrig i tvivl om hvor du skal lede.