Avatar billede krhi Nybegynder
07. oktober 2004 - 16:25 Der er 5 kommentarer

minijack udgang istykker - hvad er alternativet?

min minijack udgang til tilslutning af anlæg er gået i stykker. Da det er en bærbar pc, har jeg ladet mig fortælle at en udskiftning eller reperation af udgangen bliver alt for dyr.
jeg har så hørt at der findes et lille usb-stik som gå ud i en minijack-udgang. kender I et sådant stik? og hvor kan man evt. købe det henne?
eller er der måske en anden løsning som er bedre?
Avatar billede abdulla_jensen Nybegynder
07. oktober 2004 - 16:42 #1
Man kan købe et lydkort for en sum penge til at komme i USB-porten. Her er et eksempel.:

http://www.edbpriser.dk/Listprices.asp?ID=88327
Avatar billede abdulla_jensen Nybegynder
07. oktober 2004 - 16:45 #2
Men så vidt jeg har hørt er kvaliteten ikke super på USB lydkortene, og lyder kan vist også være lidt forsinket når man spiller hurtige spil, hvor man skulle kunne høre skud osv. Men det er nok kun for det trænede øre...Det er noget med 1/10sec. hvis der er noget
Avatar billede abdulla_jensen Nybegynder
07. oktober 2004 - 16:45 #3
Svar
Avatar billede abdulla_jensen Nybegynder
07. oktober 2004 - 16:46 #4
Her er 24bit med 5.1: http://www.edbpriser.dk/Listprices.asp?ID=80542 med den koster så også 399kr. :/
Avatar billede krhi Nybegynder
07. oktober 2004 - 23:17 #5
jeg havde ikke regnet med at svaret ville komme så hurtigt, så jeg har logget af i mellemtiden.
Det er to rigtig gode forslag du har givet, og tak for det. Men findes der måske en stik som ikke er et egenligt lydkort men bare et lille simpelt usb til minijack? er det indbyggede lydkort en nødvendighed?