Avatar billede Angelo Praktikant
07. oktober 2004 - 15:57 Der er 25 kommentarer og
1 løsning

DVD-film backup med DVD-shrink. ca. 40 % med fejl.

Jeg har brændt en masse DVD-backups med DVD-shrink(ca. 10 stk) og der er fejl på 40% af dem. Fejlen er at man ikke kan gå ind på f.eks kapitel 4, så hakker filmen helt vildt, og billede og lyd følges ikke ad. og nogle af dem mangler underteksterne(selvom jeg har valgt dem). men man kan godt se filmene fra begyndelsen, men man kan ikke vælge et bestemt kapitel. Og jeg har prøvet på en anden brænder. Hvad gør jeg forkert, eller er det DVD Shrink 3.2, der er fejlen.
Avatar billede Angelo Praktikant
07. oktober 2004 - 15:57 #1
Skal jeg måske vælge et andet program?
Avatar billede norbert Nybegynder
07. oktober 2004 - 15:59 #2
Det kan da godt være, der er en bug i dvd-shrink, jeg har ikke selv oplevet det, men det er nu mere interessant at få at vide, hvilke dvd-medier du har brugt. Det kan jo være skiverne, der er af for dårlig kvalitet. Hvordan brænder du dem? Brænder dudem fra dvd-shrink, eller går du direkte ind i dit brænderprogram og brænder dem derfra? Jeg foretrækker selv det sidste.
Avatar billede norbert Nybegynder
07. oktober 2004 - 16:01 #3
Og til sidst: Opfører den sig på samme på på din PC? Hakker den også der? Følger lyd og billede heller ikke der?
Avatar billede Angelo Praktikant
07. oktober 2004 - 16:03 #4
Jeg bruger Princo, Budget og premium osv. nogle ret billige skiver. jeg brænder dvd´erne automatisk via DVD-shrink.
Avatar billede Angelo Praktikant
07. oktober 2004 - 16:04 #5
den hakker også på min pc
Avatar billede norbert Nybegynder
07. oktober 2004 - 16:07 #6
OK - jeg ville nok bruge nogle andre skiver og brænde direkte fra NERO. Men det bekymrer mig lidt, at den også brokker sig på PC'en. Måske skal du prøve vers. 3.1 i stedet for 3.2, og så vente med at brænde til du er sikker på, at den ikke skaber sig på pc'en. Altså prøve filen på pc'en inden du brænder den.
Avatar billede norbert Nybegynder
07. oktober 2004 - 16:08 #7
Har du prøvet på pc'en, INDEN du brænder den?
Avatar billede Angelo Praktikant
07. oktober 2004 - 16:13 #8
nej, det har jeg ikke, det kunne måske være en smart ide. og hvis det så hakker fra harddisken, så må det jo være DVD Shrink, og hvis det ikke hakker kan det jo være den Automatisk DVD-shrink-Brænding... ellers må jeg jo prøve clonedvd 2 og dvddecrypter.
Avatar billede norbert Nybegynder
07. oktober 2004 - 16:16 #9
Nemlig - det var det, jeg mente med mit tidligere spørgsmål :-)
Men hvis jeg skal være helt ærlig, tror jeg det er dine skiver, den er gal med. Jeg bruger selv Verbatim-skiver som er en del dyrere end f.eks. princo, men jeg har aldrig haft en fejlbrænding. Så man kan jo sige, at hvis du skal smide halvdelen af dine billige skiver væk for at få en der virker, så er de lige så dyre som mine, måske endnu dyrere, og så slider du mere på din brænder :-)
Så jeg ville anbefale dig at skifte skiver.
Norbert :-)
Avatar billede norbert Nybegynder
07. oktober 2004 - 16:18 #10
Du kan prøve at se her, i hvilken kategori, dinee skiver ligger i:
http://www.digitalfaq.com/media/dvdmedia.htm
Avatar billede Angelo Praktikant
07. oktober 2004 - 16:37 #11
ja, princo ser ikke for gode ud(3 part), det kunne være jeg skulle købe nogle Verbatim, de koster kun 5,50 kr. det vil jeg gerne give.
Avatar billede Angelo Praktikant
07. oktober 2004 - 16:37 #12
Vil dog lige teste om det er softwaret eller skiverne
Avatar billede norbert Nybegynder
07. oktober 2004 - 16:42 #13
Det er under alle omstændigheder altid en god investering at betale for god kvalitet. Jeg har brændt i ca. 1 1/2 år med Verbatim, og har som sagt aldrig haft en fejlbrænding, som har noget med skiverne eller soft/hardwaren at gøre :-)
Avatar billede Angelo Praktikant
07. oktober 2004 - 16:45 #14
Avatar billede norbert Nybegynder
07. oktober 2004 - 16:49 #15
De ser fine ud, og du kan se på mediakoden at den har MCC 003. Når du så ser på det andet link jeg smed, kan du se at MCC hører til kategori 1. Men du kan godt få dem billigere, hvis du køber 4x skiver istedet for 8x skiver.
Avatar billede norbert Nybegynder
07. oktober 2004 - 16:51 #16
Jeg har selv lige bestilt disse, og sidder faktisk og venter på dem:
http://www.wesellcd.com/shop/productinfo.asp?id=400
fra http://www.wesellcd.com/shop/default.asp?SetLng=1
Avatar billede philco Nybegynder
07. oktober 2004 - 17:41 #17
Et andet forhold kunne være at du brænder ved for høj hastighed, at pc'en står og arbejder med andre processer under brændingen.
PS.jeg har selv brændt en del princo uden problemer. Vælger at brænde med 2x istedet for 4x.
Avatar billede norbert Nybegynder
07. oktober 2004 - 17:45 #18
Det kan bestemt også være en løsning, men det er altså en kendt sag, at princo ikke er af den allerbedste kvalitet :-)
Avatar billede Angelo Praktikant
09. oktober 2004 - 16:05 #19
Philco: bruger du også dvd shrink?
Avatar billede turbolex Nybegynder
10. oktober 2004 - 20:14 #20
jeg bruger selv clonedvd  http://www.elby.ch/products/clone_dvd/index.html den har ikke lavet fejl for mig bruger også anydvd
Avatar billede Angelo Praktikant
10. oktober 2004 - 22:43 #21
turbolex, bruger du også decrypter, eller kun anydvd og clonedvd.

Jeg har fundet ud af det er dvd shrink eller mig selv, der er fejlen. har prøvet på en anden computer. og der kom fejl på. men med dvdclone 2 virkede det bare. ser ellers at der er mange der bruger dvdshrink, så det er nok mig der laver en fejl. jeg vil bruge dvdclone fremover.
Avatar billede turbolex Nybegynder
11. oktober 2004 - 10:49 #22
jeg bruger kun anydvd og clonedvd den syntes jeg er bedst har prøvet dvdshrink men den syntes jeg ikke er så god
men vær sin smag.
Avatar billede Angelo Praktikant
11. oktober 2004 - 14:35 #23
Norbert: Du fandt ikke løsningen, men du gav nogle gode forslag, og det vil jeg gerne takke dig for: vil du ligge et svar, så kan jeg give dig point?
Avatar billede norbert Nybegynder
11. oktober 2004 - 14:46 #24
Joh - det vil jeg da godt - men jeg synes det er lidt forkert at få point, hvis jeg ikke fandt løsningen. Det undrer mig stadig, at det ikke lykkedes dig at bruge dvd-shrink tilfredsstillende, men det er da fint nok, hvis cloneDVD virker. Den har jeg til gengæld aldrig fået til at virke tilfredsstillende. :-)
Avatar billede Angelo Praktikant
11. oktober 2004 - 15:12 #25
nej, men du har da brugt tid på det:-) men jeg vil nok købe nogle bedre skiver næste gang der handles.
Avatar billede norbert Nybegynder
11. oktober 2004 - 15:13 #26
Jamen, så takker jeg :-)