Avatar billede discowarp9 Nybegynder
07. oktober 2004 - 15:12 Der er 15 kommentarer og
1 løsning

Asp.Net forbindelse hos Unoeuro.

Hejsa.
Jeg har et stort problem: Jeg kan ikke forbinde til min MySql database fra Asp.Net på mit webhotel hos Unoeuro. Det virker fint med access databaser, og asp fungerer også.
Jeg har prøvet med flere namespaces: SQLClient, OleDB, ODBC, men ingen af dem virker. Det hjælper selvfølgelig heller ikke at de har slået Custom Errors fra.
Jeg tænkte om der var nogen der havde været ude for det samme og havde fundet en løsning??? Det ville være lækkert.
Med venlig hilsen
Peter Toft Jølving
Avatar billede snepnet Nybegynder
07. oktober 2004 - 15:43 #1
har du prøvet med ByteFX, og en MySqlClient istedet for dem du nævner... Det skulle ikke kræve opsætning af serveren på nogen måde.
(ByteFX kan hentes her : http://www.bytefx.com/DotData.aspx)
mvh
Avatar billede discowarp9 Nybegynder
07. oktober 2004 - 15:53 #2
Nej, det har jeg ikke. Der er heller ingen support eller vejledning til den du nævner.
Desuden ville jeg foretrække en løsning der ville være nemmere at porte til andre webhoteller. Jeg ved godt jeg beder om mirakler, men hvis nogen har været i samme situation kan det måske lade sig gøre.
Avatar billede snepnet Nybegynder
07. oktober 2004 - 15:55 #3
Du kan eventuelt prøve denne lille test :

Det kræver at du installerer ByteFX, og laver en reference til ByteFx.MySqlClient.dll fra dit projekt.

Derefter kan du prøve følgende :

using System;
using System.Collections;
using System.ComponentModel;
using System.Data;
using System.Drawing;
using System.Web;
using System.Web.SessionState;
using System.Web.UI;
using System.Web.UI.WebControls;
using System.Web.UI.HtmlControls;

using ByteFX.Data.MySqlClient;

namespace EXP2
{
    public class ByteFxTest : System.Web.UI.Page
    {
        private void Page_Load(object sender, System.EventArgs e)
        {
            MySqlConnection con = new MySqlConnection("Data Source=<server>;Database=<database>;User ID=<user>;Password=<password>;");
            MySqlCommand command = new MySqlCommand("select * from <sometable>", con);
            MySqlDataAdapter adapter = new MySqlDataAdapter(command);

            DataSet ds = new DataSet();
            adapter.Fill(ds);

            Response.Write(ds.GetXml());
        }

        override protected void OnInit(EventArgs e)
        {
            InitializeComponent();
            base.OnInit(e);
        }

        private void InitializeComponent()
        {
            this.Load += new System.EventHandler(this.Page_Load);
        }

og du skal så lige fikse op på det jeg har sat i <> - f.eks. <server>

mvh
Avatar billede snepnet Nybegynder
07. oktober 2004 - 15:59 #4
Hov... havde ikke lige set dit post.

ByteFx er supernemt at portere til andre sites.... Det er bare en dll-fil som du distribuerer sammen med alle de andre dll-er i din applikation.

jeg tror egentlig jeg vil vove pelsen og sige, at det på nuværende tidspunkt er det eneste rigtige hvis man skal snakke med en MySql-database fra .NET applikationer.

Men... du kan eventuelt "ringe" efter arne_v, hvis du skulle være i tvivl - han kan sikkert henvise til en milliard spørgsmål hvor han har skrevet om den slags i forvejen.
(og sikkert også alle mulige andre sites hvor der står noget om det).

mvh
Avatar billede snepnet Nybegynder
07. oktober 2004 - 16:02 #5
Og så synes jeg for øvrigt lige du skal bide mærke i denne lille notits på siden :

Notice!

In April, 2004, I joined the MySQL team and the ByteFX.Data provider has been acquired and is being developed into the official .NET provider for
MySQL!

Såhh... jeg tror ikke du skal være så nervøs.

mvh
Avatar billede snepnet Nybegynder
07. oktober 2004 - 16:08 #6
med hensyn til vejledning har jeg nu heller ikke manglet noget.... den fungerer som udgangspunkt på samme måde som SqlClient.
Avatar billede discowarp9 Nybegynder
07. oktober 2004 - 16:10 #7
Det lyder meget godt. Jeg prøver din test og ser om det virker.
Avatar billede snepnet Nybegynder
07. oktober 2004 - 16:17 #8
Super... Jeg håber du bliver glad for det :o)
mvh
Avatar billede discowarp9 Nybegynder
07. oktober 2004 - 16:32 #9
Jeg er løbet ind i lidt af en blindgyde: Jeg ved ikke hvordan jeg skal lave en reference fra notepad... Kan du hjælpe mig? :D
Avatar billede snepnet Nybegynder
07. oktober 2004 - 16:57 #10
Notepad ? vildt - det er et af de rigtig hårde miljøer du har fået fingre i det :o)
Du får lige et webmatrix-eksempel istedet så.
Avatar billede discowarp9 Nybegynder
07. oktober 2004 - 16:59 #11
Ja, ikke? :D
Mit Visual Studio er gået bananas, og så er det back to basics.
Avatar billede snepnet Nybegynder
07. oktober 2004 - 17:04 #12
Det er meget basic må man sige :o) - men det er jo nok sundt at undvære sin intellisence en gang imellem :oD
Avatar billede snepnet Nybegynder
07. oktober 2004 - 17:06 #13
Så skulle der være et "notepad-like" eksempel istedet :o)

<%@ Page Language="C#" %>
<%@ assembly name="ByteFX.MySqlClient" %>
<%@ import Namespace="ByteFX.Data.MySqlClient" %>
<%@ import Namespace="System.Data" %>
<script runat="server">
    void Page_Load(object sender, EventArgs e) {
        MySqlConnection con = new MySqlConnection("Data Source=<server>;Database=<database>;User ID=<user>;Password=<password>;");
        MySqlCommand command = new MySqlCommand("select * from <table>", con);
        MySqlDataAdapter adapter = new MySqlDataAdapter(command);

        DataSet ds = new DataSet();
        adapter.Fill(ds);

        Response.Write(ds.GetXml());
    }

</script>
<html>
<head>
</head>
<body>
    <form runat="server">
    </form>
</body>
</html>
Avatar billede snepnet Nybegynder
07. oktober 2004 - 17:15 #14
(du skal så lige sørge for at filen ByteFX.MySqlClient.Dll ligger i din bin-folder)
Avatar billede discowarp9 Nybegynder
07. oktober 2004 - 17:29 #15
Sådan! Det virker sgu!
Det var lige godt satans. Microsoft har noget at lære når opensource programmører laver bedre komponenter til deres platforme end dem selv. :)
Tusind tak for hjælpen! Det gør det hele lidt sjovere at kunne bruge sit webhotel fuldt ud.
Nå, smid et svar, pointene er dine!
Peter.
Avatar billede snepnet Nybegynder
07. oktober 2004 - 17:32 #16
alletiders... fedt at du fik det til at spille :o)
mvh