Avatar billede tinchens Nybegynder
07. oktober 2004 - 11:56 Der er 11 kommentarer og
1 løsning

Hvilket grafikkort er det bedste til max 1.500 kr.?

Jeg vil købe grafikkort til min søn, men aner simpelthen ikke hvilket et jeg skal vælge, det må max koste 1.500 kr. Hans PC er en:
Packard Bell
Intel(R)
Celeron(R) CPU 2.50 GHz
448 MB DDR RAM.
Håber meget der er nogen der vil hjælpe!
Avatar billede evilhoppemis Nybegynder
07. oktober 2004 - 12:02 #1
kan i den prisklasse kan jeg varmt anbefale dig et Geforce 5900xt. Det kan spille rigtig mange ting det kører perfekt. har selv næsten sammen computer og det kort og det kører fortraffeligt.

Og smid lidt mere i og du har et 9800 pro kort. Begge kort kna findes på www.edbpriser.dk under hardware=>grafikkort
Avatar billede tinchens Nybegynder
07. oktober 2004 - 12:05 #2
Tak for dit svar, tjekker lige, vender tilbage
Avatar billede crew Nybegynder
07. oktober 2004 - 12:07 #3
Hej Tinchens
ASUS Radeon A9600 XT/TD til kr. 1373,- ( www.edbpriser.dk ) kan anbefales, et godt kort der kan klare til fleste krævende opgaver.
Mvh
Crew
Avatar billede tinchens Nybegynder
07. oktober 2004 - 12:11 #4
Øh, hvilken forskel er der lige på om det er et AOpen, Club 3D etc.?
Avatar billede tinchens Nybegynder
07. oktober 2004 - 12:23 #5
Er det nok med 128MB eller er det bedst med 256MB?
Avatar billede crew Nybegynder
07. oktober 2004 - 13:24 #6
Ikke den store forskell, de bruger alle den samme ATI chip. Personligt ville jeg anbefale at købe et kort fra en kendt leverandør, med ASUS går en aldrig forkert i byen
Avatar billede crew Nybegynder
07. oktober 2004 - 13:26 #7
En fordel med mere ram, men 128 er rigeligt, har selv et ATI 9600 XT - og det kører det hele perfekt.
Avatar billede crew Nybegynder
07. oktober 2004 - 13:32 #8
Et alternativ til ATI, med 256 ram kan være dette  :
ASUS V 9570/TD

NVidia GeForce FX 5700 / 400 MHz / AGP 8x til kr. 1200,- www.edbpriser.dk
Personligt vil jeg anbefale ATI 9600 XT.
Lykke til.
Mvh
Crew
Avatar billede tubber Juniormester
07. oktober 2004 - 13:34 #9
Hvis du vil smide 2-300 mere i kan jeg anbefale følgende:
http://www.midtdata.dk/asp/index1024.asp?varernr=R9800P-ICEQ128&goto=productinfo&gruppe=grafikkort&undergruppe=radeon9800&mainkategori=Losdele&mainfunc=link&

HIS Excalibur 9800 Pro ICEQ yder kanont selv om det kun har 128 ram, det er godt kølet og larmer ikke.....kender flere der har ofret i dette kort og har ikke hørt dårligt om det.....
Avatar billede tubber Juniormester
07. oktober 2004 - 13:35 #10
crew's sidste bud er nok det bedste alternativ, når man også kigger pris.....
Hvis du vil gi mere end de 1200 så ofre de 1800 ICEQ kortet koster :)
Avatar billede tinchens Nybegynder
07. oktober 2004 - 14:31 #11
Okay, tak allesammen. Dejligt i gider svare og komme med gode tips. Nu er jeg temmelig ny i dette forum, så, hvordan giver man lige point når der er så mange fine svar?
Avatar billede tubber Juniormester
07. oktober 2004 - 18:30 #12
Du har givet point til evilhoppemis, da andet ikke var muligt da det kun er ham/hende der har svaret vi andre har kun givet kommentarer :)

Men vi er her for at hjælpe og ikke score point det har vi spil til hehe.....

Du har dog også mulighed for at give karma til dem der hjælper dig, det gøres ved at klikke på deres navn og vælge giv karma.....

Ud fra hvad jeg giver god karma efter:

Sagligt indlæg
God værdi
Ekstra kommentarer og ikke kun bare et kort svar
Hvor hurtigt det kommer

Jeg underskriver altid min karma med nick da god og saglig kritik altid er acceptabelt også selv om den er negativ.

/Tubber