Avatar billede benneharli Juniormester
06. oktober 2004 - 21:22 Der er 18 kommentarer og
1 løsning

password til speedstream fra TDC

Jeg har lige været ude hos en kunde der skulle have noget VPN sat op, og som derfor købte 2 d-Link 800 HV'ere som vi satte op sammen.

Nu er mit problem at jeg står med 2 es5880 routere som jeg ikke kan bruge til noget, fordi jeg ikke kan komme ind i dem ;-(

Har et konsolkabel i, og kan se hvad der foregår. Kan lave om i bootrækkefølge... ja faktisk alt hvad der har med "inden start" at gøre. Men jeg kan ikke bruge den til noget, fordi jeg ikke kan komme ind i opsætningen af WAN/LAN...

Nogen der har et password, eller en standard kernel fil jeg kan smide i?
Avatar billede Slettet bruger
06. oktober 2004 - 21:32 #1
Avatar billede benneharli Juniormester
06. oktober 2004 - 21:45 #2
Been there, don that ;-)

Det er det program jeg bruger til at connecte med konsolkabel til routeren... Men så stopper festen også der...

Har prøvet med Admin, admin, 4getme2...

Hilfe ;-)
Avatar billede mrmox2 Nybegynder
07. oktober 2004 - 09:38 #3
jeg ville prøve at sætte en netkabel i, bede om en ipadresse og så logge på den vej - så skulle du i princippet komme ind uden password efter en reset
Avatar billede thomashove Nybegynder
07. oktober 2004 - 09:40 #4
For routers with the reset button on the rear panel and no DIP switches, you must push the button
and hold it for 5 seconds until the TEST light turns amber. At that time, the router will accept
the 6 numbers from the serial number label as the password. The router will not need to be
rebooted after you have logged on, and the light will change back to green in a few minutes.

Har du prøvet det??
Avatar billede mrmox2 Nybegynder
07. oktober 2004 - 09:42 #5
næh, det var til en af de små routere
her skulle det være superuser:admin så langt jeg kan finde ud af det
Avatar billede mrmox2 Nybegynder
07. oktober 2004 - 09:44 #6
hvis det er fra en proaccess-forbindelse er routeren låst, fordi man ikke selv måtte ændre noget, men kun betale tdc for at gøre det
Avatar billede mrmox2 Nybegynder
07. oktober 2004 - 09:49 #7
Hvilke routere leverer TDC sammen med TDC Bredbånd Professionel?
Som prækonfigureret standard router ... SpeedStream 5781 eller 5880 ....

Hvilke ændringer i standard konfigurationen kan der udføres?

Ændring af server adresser
Åbning for andre services (dog ikke SNMP og telnet)
Andre LAN adresser (dog ikke offentlige IP adresser, der kræver en Lejet Router løsning)
Flere LAN adresser (i henhold til RFC 1918)
Segmenterede netværk
Ændring af DHCP konfiguration
Bemærk der kan ikke tildeles flere offentlige IP adresser til standard routeren

Kan man selv ændre i router konfigurationen?
Nej, dette er ikke muligt, idet routeren er TDCs ejendom. TDC har således password til routeren. Det er muligt at bestille en ændring på konfigurationen. Det koster kr. 950,- ekskl. moms pr. ændring, der kan foretages remote, onsite bistand betales pr. time.
Avatar billede mrmox2 Nybegynder
07. oktober 2004 - 09:50 #8
- hvis altså det er TDC Bredbånd Professionel ...
Avatar billede mrmox2 Nybegynder
07. oktober 2004 - 09:55 #9
ellers tjek det thomashove skriver
enten serienummer eller serienummer - første bogstav
Avatar billede mrmox2 Nybegynder
07. oktober 2004 - 09:57 #10
altså serienummer eller
serienummer minus første bogstav
jeg har set begge forslag på kandu.dk
Avatar billede thomashove Nybegynder
07. oktober 2004 - 09:57 #11
Speedstream 5781 kan sagtens omkonfigureres - tjek evt. denne side http://www.proaccess.jth.net/

Jeg ved desværre ikke om reset funktionen er den samme for 5781 og 5880 (men det tyder det ikke på)
Avatar billede benneharli Juniormester
07. oktober 2004 - 12:39 #12
Okay... Lidt mindre google, og lidt mere reel viden ;-)

Som skrevet før har jeg prøvet alle standard password. Dvs...
Admin, admin, 4getme2, serienummer (5880 har ikke et bogstav foran)

Der er kæmpe forskel på 5871 og 5880'eren. 5880'eren booter på en autoexec.bat fil der ligger i den. Den kan jeg ikke komme til. Jeg kan som skrevet godt komme routeren med et konsolkabel, men ændring af password er en del af autoexec.bat filen.

De der standard måder virker ikke her. Jeg havde lidt håbet på at støde ind i en TDC medarbejder ;-)

/Benjamin
Avatar billede thomashove Nybegynder
07. oktober 2004 - 12:54 #13
nu spørger jeg lige dumt. Er routerne stadig TDC's ejendom - for så skal de vel leveres tilbage på et tidspunkt (og kunden kan ikke bare give dem til dig).

Hvis de ikke er TDC's ejendom - er der vel ikke noget problem i at ringe til dem og høre hvad man skal gøre....
Avatar billede benneharli Juniormester
07. oktober 2004 - 18:36 #14
Nej. Det er kundens, men du får ikke TDC til at hjælpe dig... De vil jo ikke ud med deres kode :-(
Avatar billede benneharli Juniormester
07. oktober 2004 - 18:37 #15
Snakkede med en derinde fra, og han sagde at det var kundens, men at de ikke ville "låse" dem op...
Avatar billede mrmox2 Nybegynder
09. oktober 2004 - 18:04 #16
det der med google og viden
det fremgik ikke af dit spm på hvilket niveau du spurgte.
og faktisk har du fået svar som har virket på andre 5880er og samtidig et hint om at de er låst så kun tdc kan komme ind i dem - så du har vel fået svar på noget af det du spurgte om  :-)
Avatar billede rajo Nybegynder
13. oktober 2004 - 17:54 #17
For mig at se, skal man bare ha' en kernel.f2k fra en eller anden som har købt et 5880 router.... Så kan den låses op.

/Rajo
Avatar billede benneharli Juniormester
14. oktober 2004 - 19:25 #18
Korrekt... Men er der nogen der har det?

/Benjamin
Avatar billede benneharli Juniormester
16. oktober 2004 - 14:46 #19
lukker