Avatar billede cyfer Nybegynder
06. marts 2001 - 19:47 Der er 26 kommentarer og
3 løsninger

\"NYT\" Design/farver

Dav-dav.
Nu har jeg fået lavet nyt design. Det jeg vil spørge jer om er om i synes om farvesammensætningerne, og hvis ikke, så hvilker andre farver jeg evt. kan bruge. Siden har endnu ikke ngoet indhold, så det skal i ikke kigge efter.
Det andet jeg vil spørge om, er: Jeg synes selv at det ser lidt mærkeligt ud(kan godt bare være mig) at jeg har menuen, og så lige neden under kommer teksten, det ser lidt mærkeligt ud i mine øjne. Der kommer selvfølgelige et logo/banner neden under menuen, som forhåbenlig vil adskille tekst og menu. Men hvad så med de andre sider der kommer, hvad skal der være der for at adskille menu og tekst, skal logoet/banneret også bare være der, eller kan man lave et eller andet ås det adskiller?? kan i evt. lave det \"andet\" hvis det er??
Håber på noget brubart kritik:-)

Adressen er:
http://offers.homepage.dk/new/home.html
Avatar billede cyfer Nybegynder
06. marts 2001 - 19:48 #1
PS. den er ikke for lang tid at loade ind vel??
Avatar billede hotpop Novice
06. marts 2001 - 19:49 #2
kedelig kedelig kedelig! Hvad med lidt andre farver???
Avatar billede cyfer Nybegynder
06. marts 2001 - 19:51 #3
ehmm, hvad med at komme med forslag istedet for bare det der \"kedelig\" shit, det er da noget fis at fyre af. Hvorfor er de kedelige, hvad har du da af andre forslag??
Avatar billede cain Nybegynder
06. marts 2001 - 19:52 #4
det er nok ikke det pæneste der er set.
hvad skal den handle om???
Farverne passer desværre ikke sammen men det kan rettes!!!!
Få menuen ud i højre del af siden!!!!
Avatar billede cain Nybegynder
06. marts 2001 - 19:53 #5
Du kunne nok godt bruge baggrunden men vælg en anden farve til dine knapper!!!!
Avatar billede hoejrup Nybegynder
06. marts 2001 - 19:53 #6
Det minder meget om statoils farver.

/per
Avatar billede cyfer Nybegynder
06. marts 2001 - 19:55 #7
hvad mener du med at menuen skal ud i højre side af siden??
Hvilke farver skal jeg så bruge til knapperne??
Avatar billede cain Nybegynder
06. marts 2001 - 19:58 #8
du kunne vælge farven F8F8FF til alt tekst eller bare links
Avatar billede cain Nybegynder
06. marts 2001 - 19:58 #9
Det er lidt grimt at menuen ligger i toppen prøv at ligge menuen i højre side:-<<
Avatar billede cain Nybegynder
06. marts 2001 - 20:00 #10
ups det kan man ikke men prøv at lave farven om!!

KAN du få andre knapper på din menu, nogle som passer til resten af siden?
Avatar billede Trine Nybegynder
06. marts 2001 - 20:11 #11
Hej Cyfer ;-)

Ja, jeg vil nu også give de andre ret i, at det er nogle kedelige farver du har valgt til din side. Både baggrunds-farven og farven på din dropdown-menu er kedelige. Men selvfølgelig, hvis du skal have en side der omhandler forretningsmæssige ting og sager.

Hvilke farver skal jeg foreslå dig...Hmmm...tænke tænke...Bixede lige et farveforslag sammen imens jeg tænkte:
http://www.misskat-net.subnet.dk/dropdown_farver/dropdown_farver.gif
Det synes jeg er cool farve-sammensætning. Smag og behag.

Lav evt. et logo-banner der kan være under dropdown-menuen. Lige som på TV2. Det ser lidt sejt ud, når dropdown\'s glider oven på et logo.

Håber det var brugbar kritik.

Held og lykke med arbejdet ;-)

Trine / Misskat
Avatar billede cyfer Nybegynder
07. marts 2001 - 07:09 #12
HER ER EN ANDEN FARVESAMMENSÆTNING, ER DET BEDRE?:
http://offers.homepage.dk/new/home2.html
Avatar billede cyfer Nybegynder
07. marts 2001 - 07:12 #13
Nå havde ikke nået at se jeres svar.. Tak misskat, dig kan man altid regne med:-)
Kan du ikke skrive hvilke farver du bruger, altså f.eks.
#FFFFFF\"

tak!!!
Avatar billede ezzuk Nybegynder
07. marts 2001 - 09:11 #14
mht. \"home2\": drop den mørkeblå farve; den er for vammel.

det er bare et forslag, men prøv at bytte #000080 ud med #005982...

og den hvide mnu farver med denne: #D0F0F0

ps: brug dog stylesheets til dine links. her er et eksempel.(skal sættes ind i <head>)

<style type=\"text/css\">
A{text-decoration: underline;}
A: hover{text-decoration: none;}
A: active{text-decoration: none;}
</style>

SÅ ER DER LIDT MERE LIV I HJEMMESIDEN :-)

Avatar billede hotpop Novice
07. marts 2001 - 09:41 #15
cyfer> du skriver herind for at få lidt kritik af din side, og så sidder du fandme og skriver \"shit\" og \"pis\"!!! JEG MENER: HVAD MED NOGLE ANDRE FARVER??? ER DER ET ELLER ANDET I DEN SÆTNING DU IKKE FORSTÅR??? DET ER DET ENESTE JEG HAR AT SIGE!!! LAV ANDRE FARVER SÅ ER DEN IKKE SÅ GUDDOMMELIGT KEDELIG AT SE/GLO PÅ!!!
Avatar billede hotpop Novice
07. marts 2001 - 09:45 #16
dit sidste forslag er bedre.
Avatar billede anders_riis Nybegynder
07. marts 2001 - 09:54 #17
Din side har nogle meget kedelige farve. Den lever heller ikke op til normale krav til en hjemmeside. Prøv med nogle andre farver og tekst
Avatar billede hotpop Novice
07. marts 2001 - 11:29 #18
anders riis> Der er da ikke noget der hedder \"normale krav til en hjemmeside\"! Hvad i alverden er det??? Er der ligefrem et regelsæt for hvordan en hjemmeside skal se ud? NOPE! Men du har ret: Det er nogle meget kedelige farver!
Avatar billede Trine Nybegynder
07. marts 2001 - 12:22 #19
cyfer: Her er farve-hexkoderne:
http://www.misskat-net.subnet.dk/dropdown_farver/dropdown_farver.gif

Trine / Misskat
Avatar billede cyfer Nybegynder
07. marts 2001 - 13:41 #20
Hvor henne misskat??
Avatar billede cyfer Nybegynder
07. marts 2001 - 13:43 #21
det er jo bare billedet stadig??
Avatar billede Trine Nybegynder
07. marts 2001 - 14:17 #22
cyfer: Opdater lige en gang ;-) Det er jo klart at du stadig kun ser billedet, hvis du ikke opdaterer, for det er det samme link.
Avatar billede cyfer Nybegynder
07. marts 2001 - 14:52 #23
OK, sorry, det havde jeg ikke lige tænkt på:-)
Nå men, jeg vil prøve at få rettet alle de forskellige ting, i siger, hvad skrift type skal jeg bruge, og farve til de forskellige foreslag.osv.
håber der kommer flere forslag. Det skal lige siges at jeg først er tilbage på eksperten på fredag, da jeg skal skrive stil, men bare kom med forslag..
Avatar billede cyfer Nybegynder
07. marts 2001 - 17:25 #24
Avatar billede cyfer Nybegynder
07. marts 2001 - 17:36 #25
Avatar billede cyfer Nybegynder
07. marts 2001 - 17:39 #26
Så fik vi vidst rydet lidt ud...:-)
Jeg tror jeg vil lave et spørgsmål om hvilke af de 4 pages der er pænest...
Avatar billede cyfer Nybegynder
07. marts 2001 - 17:40 #27
.....men jeg lukker ikke her inu, hvis der nu skulle komme flere gode forslag:-)
Avatar billede cyfer Nybegynder
07. marts 2001 - 18:14 #28
Indtil videre er det ezzuk\'s forslag der føre
http://www.eksperten.dk/spm/54978
Avatar billede cyfer Nybegynder
06. april 2001 - 09:30 #29
Tak Tak