Avatar billede friis_88 Nybegynder
06. oktober 2004 - 21:03 Der er 8 kommentarer

AMD Athlon Barton XP 2500+ 333

Hej. Jeg har problemer med at få min cpu til at køre det den SKAL kunne trække, hver gang jeg sætter den til (133)eller (166) FSB, som den skal kunne klare! Fryser computeren, og jeg blir nød til at holde Sluk knappen inde... Min temp. på cpu'en ligger mellem 30-45 grader. Så det burde ikke være varmen. Har i et forslag til hva det kunne være?

På forhånd tak.
Mvh. Friis
Avatar billede peet-49 Novice
06. oktober 2004 - 21:05 #1
Du skal tjekke FSB til ram
Avatar billede friis_88 Nybegynder
06. oktober 2004 - 21:06 #2
Hmm ... Jeg har 512 ddrram corsair value...! og i biosen har jeg sat alt på optimal, hvilket rammene også står til at køre med..
Avatar billede friis_88 Nybegynder
06. oktober 2004 - 21:08 #3
Jeg fik et hint om at det kunne være noget med strømforsyningen som jeg skulle sætte op (V-core) Men tør helst ikke pille ved den, da jeg ikke 100 % ved hva det er...
Avatar billede peet-49 Novice
06. oktober 2004 - 21:37 #4
Det kan godt være PSU, der laver nøkker.Har du en anden, at prøve med, kan du tjekke det.
Avatar billede friis_88 Nybegynder
06. oktober 2004 - 22:16 #5
Hmm... Nej har den gamle lånt ud pt. fordi jeg ikke regnede med dette problem...
har et ABIT NF7-S2, SocketA, nForce2, 400F bundkort! du tror ikke bundkortet kunne have en indflydelse?
Avatar billede peet-49 Novice
06. oktober 2004 - 22:31 #6
Er der optimal setting i bios, skal den aktiveres.
Avatar billede friis_88 Nybegynder
06. oktober 2004 - 22:40 #7
Den har jeg aktiveret... Men det hjælper lige så lidt!:(
Avatar billede halifax Nybegynder
07. oktober 2004 - 01:59 #8
I stedet for optimal kunne du prøve BIOS med Default Setting, Fail Safe eller hvad det nu hedder og så tage det derfra. Med cpu bus speed 166 og ligeledes korrekt RAM frequency.Ligeledes tjekke PCI bussen, default 33MHz og AGP 66MHz. Forholdet 5:1 (eller hedder det 1:5) og 5:2 eller omvendt for AGP.

Ved at sætte alt til optimal setting har du måske spændt den for hårdt for? Måske et forsøg værd.