Avatar billede cofu Nybegynder
06. oktober 2004 - 20:21 Der er 8 kommentarer

Systemet går ned inden for ca. 30 sek (ny comp)

Hey folkens, jeg har købt nye dele så jeg ku samle mig en lækker computer.. følgende dele: alt fra shg
Bundkort: Asus P5AD2 deluxe, intel 925x
CPU: Prescott p4 3,4 ghz socket 775
Grafik: Asus EN5900 pcx5900
HDD: Western Digital raptor 37 gb 10.000 rpm, sata
Ram: DDR2 Dual channel, corsair twin2x pc5400 2X512mb
PSU: Coolermaster RealPower PSU 450W, 24 pins (e)atx

Problemet var første gang at inden den nåede at vise billede havde den lukket nedd igen.. sendte cpu og køler tilbage da jeg efter mange dages forsøg blev enig med mig selv om fejlen lå i varmen på de to komponenter, det var så rigtigt nok og jeg fik så ny cpu og køler i dag..  nu ka jeg få gang i den ca 30 sek ad gangen.. ka nå ind i bios, her ka jeg så at den godt ka se min raptor og det cd drev jeg har sat til, og floppyen..
når den så lukker ned efter ca 30 sek, så hvis jeg tænder den straks så holder den endnu kortere og hvis jeg blir ved så holder den kun få sek.. så mit bud er problemer med varmen igen ???

Håber i kan hjælpe mig lidt !?

MVH Cofu
Avatar billede tonnybrandt Nybegynder
06. oktober 2004 - 20:36 #1
Jeg vil give dig ret, og du skal nok især kigge efter om køleren har ordentligt kontakt med cpu'en.
Andre ting du skal kigge efter (hvis du kan nå det) er i bios. Her skal du kigge efter hvor varm cpu'en er og hvilken temperatur, der er max temperaturen, hvor bundkortet lukker cpu'en ned for at indgå den beskadiges.
Den kan jo være sat for lavt.
Avatar billede cofu Nybegynder
06. oktober 2004 - 20:51 #2
Prøver men syns ik lige jeg ka finde det.. men det lorte kliksystem på det nye socket 775 stinker så meget.. billigt lort som bare ik virker.. hvordan tjekker jeg om der er ordentlig kontakt til cpuen ?? lod standard pastaen sidde og monterede den lige efter bogen.. lige lidt hjælper det..
Avatar billede cofu Nybegynder
06. oktober 2004 - 20:56 #3
nu fik jeg tjekket, den starter på ca 65 grader og stiger bare støt og roligt til 73 grader.. der slukkede jeg selv computeren.. og cpu fanen kører kun 2500 rpm... hvordan fan ka de lave en box processorpakke når lortet ik vil virke..
Avatar billede tonnybrandt Nybegynder
06. oktober 2004 - 21:08 #4
Det er jo helt klart problemet. 73 ER meget vamt.

Er der meget varmt inde i kabinettet ?
Kan det tænkes at luften blot står stille derinde og den varme luft blot blæses ind på cpu'en igen ?
Prøv evt at pille en side af og se om det kan holde den nede i temperatur.
Avatar billede cofu Nybegynder
06. oktober 2004 - 21:30 #5
har den ene side pillet af, og bundkortet er kun 24 grader så nej der er ik varmt i kabinettet.. det må være cpu og cooler ?
Avatar billede friis_88 Nybegynder
06. oktober 2004 - 21:40 #6
cofu det kan jo nærmest kun være din køler der er noget galt med... kan du evt. smide et link til der hvor du har købt køleren? Jeg vil skyde på at du skal have fat i en køler der kan mere end den du har.
Avatar billede cofu Nybegynder
06. oktober 2004 - 21:58 #7
købte boxed, altså processor og køler fra pentium.. fra shg.dk som altid har leveret gode ting..
http://www.shg.dk/link.asp?goto=infobox&varenr=320645
det sku være linket til det jeg købte.. snakker med dem imorn, men det er da ringe hvis jeg har fået 2 defekte processorere og kølere !!?
Avatar billede friis_88 Nybegynder
06. oktober 2004 - 22:03 #8
Ja det lyder godt nok mystisk... Har pt. selv problemer med min egen cpu. og regner med at tage ned og spørge dem hvorfor min com fryser når den i biosen står til standard FSB (166)
ang. dit problem: Ja du kan prøve at tage derned og snakke med dem og ellers høre hvilke kølere der vil være glimrende for dine processore... held og lykke...