Avatar billede kristoff Nybegynder
06. oktober 2004 - 20:15 Der er 3 kommentarer

Kan man starte en computer ved hjælp af et netværk ?

Har 3 computere på et netværk, 2 stationære der er sat til routeren via ledning og en bærbar der kører trådløst netværk.
Hvis nu jeg sidder ved min bærbare og ikke gider at gå ned og tænde min stationære er det så mugligt at sende et signal der får computeren til at starte ?
har lagt mærke til at netkortene altid lyser, har det noget at sige?
Avatar billede tonnybrandt Nybegynder
06. oktober 2004 - 20:22 #1
Det kan man godt, men jeg har aldrig selv brugt det. bundkort/netkort skal understøtte "wake on lan" og det er egentligt alt.

Jeg fandt denne side som forklarer det en del bedre end jeg kan:
http://gsd.di.uminho.pt/jpo/software/wakeonlan/mini-howto/wol-mini-howto-2.html
Avatar billede madsnielsen5 Nybegynder
08. oktober 2004 - 10:14 #2
Ja jeg har netop været igang med præsic sammme opgave nu skal du høre.
1. gå ind i Bios (tryk Delet ved opstart) find "power magnemet" aktiver WOL, Wake on lan.
2. Sart windows gå ind i enhedshåndtering find netkortet, højreklik, ta` engenskaber, øverst til højre er der strømstyring, sæt flueben i den miderst "tillad denne enhed at sætte computeren at ud at standby"
3. Hent http://www.youngzsoft.net/cc-get-mac-address/wol.htm
4. Tryk Auto scan, markere den ip adresser du vil tænde Tryk Wake On Lan
Avatar billede tonnybrandt Nybegynder
29. oktober 2004 - 14:23 #3
Fik du svar på dit spørgsmål ?