Avatar billede fuglen Nybegynder
06. oktober 2004 - 20:10 Der er 16 kommentarer

Ca. pris på hjemmeside

Jer er igang med at lave en hjemmeside til et lille firma.

Siden indeholder 6 sider i html, ingen smart programmering, men jeg har lavet ALT.... design, html-opsætning, selv taget billeder osv...

Designet er ret professionelt- og passer ind i firmaets generelle profil... så det er ikke noget der "bare er flækket sammen"
Køberen har set designet og er glad for det.

Vi har ikke aftalt prisen, men vad kan man forlange for sådan en, ca.? (jeg skal selvfølgelig betale skat af beløbet ;) )
Avatar billede cpufan Juniormester
06. oktober 2004 - 20:15 #1
1.200 - 1.500 + evt. medgået tid til billedredigering
Avatar billede fuglen Nybegynder
06. oktober 2004 - 20:21 #2
1.500 for  en hel weekends arbejde... og så betale halvdelen i skat?
-hvis du arbejder for den pris, snyder du dig selv! -du har jo kun 800 udbetalt, ca.

Kunden havde undersøgt prisen hos et reklamebureau, som skulle ha' 8000, bare for designet. -og så kommer billeder, html osv. oven i.

Jeg havde da helt sikkert tænkt mig at være billigere end det, men det skal sgu osse kunne betale sig.
Avatar billede cpufan Juniormester
06. oktober 2004 - 20:29 #3
havde også overset at du har taget fotos....
så der skal der jo nogle timer oveni...
Avatar billede cmelchior Nybegynder
06. oktober 2004 - 20:30 #4
250 i timen ex. moms er ikke urealistisk (og så er det i den billige ende). Så hvis du har brugt en weekend er det ca. 4000-5000 ex. moms.
Avatar billede kreativmedie Nybegynder
06. oktober 2004 - 20:31 #5
Du kan sagtens tage mere end 1.500.

Nu kender jeg ikke kvaliteten af det du har lavet, men jeg ville ikke lave ovenstående for under 3.000
Avatar billede chokobear_dk Nybegynder
06. oktober 2004 - 20:58 #6
har du så man kan se hva det er du har lavet, det er nemmere at vurdere ud fra
Avatar billede googolplex Novice
06. oktober 2004 - 21:10 #7
Hvis du ved hvad du foretager dig, har kvaliteten i orden og arbejder effektivt ville jeg ikke tage under 200-250kr/time (hvidt!).
Avatar billede triple-x Nybegynder
07. oktober 2004 - 00:56 #8
Det lyder i mine øjne til du har styr på sagene, du skriver at det hele er proffesionelt og passer ind i firmaets profil, så er det nu jeg ikke forstår hvorfor du ikke ved hvad du tager i timen? for mig lyder det til du har prøvet det før, da man ikke lige laver et proffessionelt design.
men hvis du er uddannet synes jeg klart at 250 i timen er for lidt.
Avatar billede goose Nybegynder
07. oktober 2004 - 08:35 #9
triple-x >> nu er en uddannelse vel ikke alfa omega, jeg kender et par stykker som på papiret er uddannet multimediedesignere, men de forstår bare ikke at sætte sig ind kundernes behov og ønsker. Jeg kender også et par stykker som er autodidakte og de er simpelthen geniale til at skabe noget visuelt flot.

Bare lige min kommentar selvom den er off-topic :o)

fuglen >> kan man ikke få lov at se dit mesterværk, jeg er sg* lidt nysgerrig ?

/Goose
Avatar billede triple-x Nybegynder
07. oktober 2004 - 09:01 #10
Goose - helt korrekt, men man lærer jo ikke et mesterværk aller første gang, han må jo ha noget erfaring ;)
Det var heller ikke ment om nogen negativ kommentar overhovedet, men mener bare ikke at andre kan fastsætte ens timeløn, da andre ikke kender til hans evner eller til selve situationen
Avatar billede goose Nybegynder
07. oktober 2004 - 09:20 #11
Jeg opfattede heller ikke din kommentar som negativ ;o)

Jeg ville nu gerne se hvad det er fuglen har lavet, vi har jo desværre kun hans egne ord for at det er et proffesionelt site, men man kan jo ikke ud fra det se om selve opbygningen er proffesionel, herunder ting som validering, søgemaskinevenlighed, navigationsvenlighed og ja jeg kunne blive ved :o)

Om det er proffesionelt eller ej, det er jo øjnene som ser IMHO.

/Goose
Avatar billede triple-x Nybegynder
07. oktober 2004 - 09:25 #12
goose - netop din sidste linie der for mig til at sige at andre ikke kan fastslå en pris for ham.

Og jeg kunne bestemt også godt tænke mig at se det.
Avatar billede jesperskov2 Nybegynder
07. oktober 2004 - 16:52 #13
Vil gerne se det, før jeg kan afgøre en pris!
Avatar billede arnums Nybegynder
08. oktober 2004 - 12:28 #14
Ja, det er nemmere at afgøre, hvis man kan se siden.
Og... ja, der er fanme mange dygtige i branchen, der ikke har noget som helst papir på hvad de kan.  :o)
Avatar billede z1n Nybegynder
15. oktober 2004 - 10:04 #15
jeg har et webdesign firma og min hoved regel er som regel et design med html uden programmering ligger på omkring 5000,- alt efter hvor meget arbejde der har været i det. Tænk også på at du muligvis kommer til at lave alle tekst opdateringer selv senere hen når der er ting i deres firma der har ændret sig...
Avatar billede areon Nybegynder
26. november 2004 - 10:17 #16
hmm kommer jo meget an på om Du er virksomhedsregistreret eller ej....

SOM KUNDE!!! ville jeg ikke betale mere en 2000Kr. for HTML baseret hjemmeside. især når jeg har fået den lavet privat...

SOM udvikler"!! ville jeg personligt sætte mig i kundens sted og tilbyde ham en Lav kontant pris (liggende til projektets kvalitet self.) og derefter efterspørge evt. ydelser / produkter.. (Hvis kunden har sådanne.)

Sådanne mener ejg man får lavet sig en god handel hvor man er sikker på han sender referancer ud og er tilfreds med dit arbeje! (MENER JEG man kommer længest med.)

Så lige en kommentar til de 8000kr du nævner! Du har brugt en Weekend på det.. (hvis det var mig ville jeg være glad for 1000kr.. da en pæn løn for en weekend foran spanden.. hihi)
GL
Th