Avatar billede webb Nybegynder
06. marts 2001 - 19:26 Der er 2 kommentarer og
1 løsning

Detect database (Table) ændringer !!!

Jeg søger en komponent eller noget kode som kan trigge på en ændring i en tabel !

Mit program bruger en MS Access database lokaliseret på en fælles drev på en server.

Programmet bruges af 5-10 klienter, som skal
have besked når en ændring er foretaget i en tabel.

Da jeg ingen server har til at installere f.eks Interbase på, må jeg bruge denne her
alternative metode.

BDE har nogle callback funktioner som kan
give besked ved en ændring i en tabel, men det virker kun med Paradox drivere...

Gud være lovet hvis der er en som har et svar !!!

De 120 point er det eneste jeg har, da jeg gav 600 point til hvad jeg troede virkede..

No offence \"Martin Lind\" du har været meget behjælpelig, men når man har accepteret et svar, ser andre ikke ens forspørgsel..
Avatar billede webb Nybegynder
04. april 2001 - 10:44 #1
Er steget til 700 point !!
Avatar billede puddelundercover Nybegynder
17. august 2001 - 15:49 #2
Hvor tit er der ændringer i databasen? og er det hvis der kommer en ny post i tabellen, eller er det også hvis en post bliver redigeret?

Ellers kunne man jo lave idiotløsningen at lave et program som tjekker for antal poster i databasen, og så sender en string (mailsloth) til clienterne hvis der sker noget...?
Avatar billede webb Nybegynder
17. september 2001 - 10:21 #3
Jeg har givet op !!