Avatar billede madpilot Nybegynder
06. oktober 2004 - 18:38 Der er 6 kommentarer

prescott, xp, sp2, alcohol, nero

yo, jeg har lige installeret servicepack 2, og står nu med det problem at den crasher under opstart. jeg har prøvet at starte fejlsikret osv.

Min PC:
pentium 4 2800 prescott
512 mb pc2700 ddr ram
geforce4 ti4200
shuttle x

Når jeg prøver at starte i fejlsikret tilstand så stopper den ved a347bus.sys, og det er fordi jeg ikke har fået afinstalleret alcohol 120%(eller måske nero) først. da jeg installerede sp2 som jeg hentede fra nettet, kom den og sagde at den havde en update klar så man kunne installere sp2 på prescott computere uden at update bios'en. jeg har prøvet problemet før mht sp2, men der havde de ikke udgivet den omtalte update.
så jeg tror mest problemet ligger i at jeg ikke havde afinstalleret alcohol 120 først, windows kom også og sagde at den ikke kunne finde acpi.sys under installation, hvorefter jeg trykkede ignorér.

nu kunne jeg jo formatere den og prøve igen, men det tar en fandens tid med alle de programmer, så jeg vil gerne spørge om der er en måde man kan fixe dette problem på, uden at formatere? jeg har hørt at man kan boote op i dos og slette a347bus, men jeg har ikke noget diskettedrev, og når jeg sætter min windows xp cd i begynder den straks at indlæse de sædvanlige filer, hvorefter den crasher efter nogen tid, og kommer med en blå skærm hvor den siger at jeg skal scanne efter virus og køre checkdisk.

Opsumering:
Hvad skal jeg nu gøre for at kunne boote uden min pc crasher, uden at formatere?
Avatar billede madpilot Nybegynder
06. oktober 2004 - 18:40 #1
ps: alcohol 120 er et program som daemontools, der kan brænde og lave virtuelle cd-rom/dvd-dreve.
Avatar billede johnstigers Seniormester
06. oktober 2004 - 19:09 #2
Kan du starte i fejlsikker tilstand?
Avatar billede madpilot Nybegynder
06. oktober 2004 - 19:43 #3
nix, når jeg prøver at starte i fejlsikret tilstand stopper den lige før den kommer til a347bus.sys og fryser totalt, jeg har også prøvet return to last known good configuration, men det virker heller ikke, jeg vil nu prøve at boote på en 95 og se om jeg kan komme ud i DÅS.
Avatar billede johnstigers Seniormester
06. oktober 2004 - 19:54 #4
Avatar billede kraesten Nybegynder
06. oktober 2004 - 20:15 #5
Den omtalte update til Intel Prescott computere har været tilgængelig i et stykke tid.
Det er ikke sikkert at den løser dit problem, men prøv den før du fortsætter din fejlsøgning.

Hvis du har en Intel pentium 4 Prescott processor skal du enten opdatere din BIOS eller hente denne patch fra Microsoft: http://www.microsoft.com/downloads/details.aspx?displaylang=da&FamilyID=9b99c199-5d75-454f-ae07-b620727be8d8
Avatar billede madpilot Nybegynder
06. oktober 2004 - 20:29 #6
yeah kraesten, det var den windows automatisk downloadede inden update, så jeg tror næsten kun at det kan være alcohol der fucker det op 0_o