Avatar billede fucke Nybegynder
06. oktober 2004 - 17:40 Der er 3 kommentarer og
1 løsning

Radeon kort bliver for varmt.

Hej, jeg har et GeXcube radeon 9200 SE (m. 128 mb ram) som bliver sindsygt varmt (jeg brænder mig på køleribberne). Jeg tror muligvis at det kan være årsagen til at min maskine er yders ustabil (genstarter uden varsel mm.).

1) Er der nogen måde at få kortet til at lade være med at blive så varmt? kan man evt. bruge http://www.multitech.dk/edbvis.asp?id=KBPSU eller ligende. Eller kan det måske afhjælpes ved at skife driverne? (jeg bruger catalyst).

2)Kan problemt skyldes at jeg kun har en dårlig 300 Watt. PSU (http://www.edbpriser.dk/Listprices.asp?ID=38213) og vil det evt. kunne hjælpe at købe en ordentlig 400 Watt PSU?

På forhånd tak.
Avatar billede fucke Nybegynder
06. oktober 2004 - 17:43 #1
Linket til multitech skulle have været "http://www.multitech.dk/mysqlshop/varedetalje.asp?varenr=CPU9XX".
Jeg beklager.
Avatar billede retaxes Nybegynder
06. oktober 2004 - 17:51 #2
det hjælper ikke med en større PSU, men nogle flere blæsere fordelt fornuftigt i kabinettet (bruger selv 6 blæsere plus de alm.).
Du kunne måske prøve med en bedre blæser til grafikkortet.

At den bliver så varm er med til at gøre computeren ustabil.
Avatar billede hrjensens Nybegynder
04. marts 2005 - 00:44 #3
HAJ - Tja - har selv problemet - har mailet til Creative - De påstår det er helt normalt - prossesoren kan tåle det - MEN det nytter jo ikke en skid når systemet går ned, gang på gang !! - har selv sat en aktiv køler på kortet - så funker det - men alligevel..... det skal sku da virke som man køber det - ellers må de da gøre opmærksom på ekstra udgiften til kølere...
P
NB - større PSU - ikk nødvendig
Avatar billede fucke Nybegynder
15. januar 2006 - 10:38 #4
Tak for hjælpen, jeg udskiftede PSUén det løste problemet.