Avatar billede bruno1 Novice
06. oktober 2004 - 17:22 Der er 9 kommentarer og
1 løsning

Bedste virusbeskyttelse?

Hej

jeg har længe kørt med norton antivisus 2004 men jeg er ved at blive lidt træt af det... først og fremmest sløver det opstarten af mit system MEGET og jeg har haft en del vira så norton kunne finde men ikke gøre noget ved. Selv når jeg har hentet et lille ekstra værktøj fra norton til at fjerne den enkelte virus med har den ikke kunne finde den, selv om det almindelige norton program blev ved med at poppe op og sige systemet var infected men unable to repair.

Nu fik jeg mine hænder på "panda titanium antivirus 2004" og den fandt og fjernede alle de vira som norton gav op på første gang jeg kørte det... der var ingen problemer med at opdaterer online som jeg også ofte har haft med norton.

Jeg kender ikke meget til panda, er det til at stole på??

er jeg beskyttet tilstrækkeligt hvis jeg har panda på?

Er der andre alternetiver som er bedre?

tak :-)
Avatar billede thuresensvej Nybegynder
06. oktober 2004 - 17:24 #1
Underligt , jeg har selv Norton 2004, og har ALDRIG virus :o)
Avatar billede kelvin Nybegynder
06. oktober 2004 - 17:38 #2
Jeg har selv haft norton engang, og var ikke just glad for det, da det både sløver computeren, og tager bruger meget energi. Nu bruger jeg Norman virus control og norman personal firewall... Det virker rigtig godt, og jeg har ikke haft virus på min computer endnu.. Så hvis jeg skulle anbefale dig noget ville det være norman.
kelvin
Avatar billede forevernewbie Nybegynder
06. oktober 2004 - 17:38 #3
Panda er blandt de bedste antivirus, efter min mening. Der findes enkelte der er en streg bedre, men hvis du er glad for Panda, så behold det endelig :)
Avatar billede bruno1 Novice
06. oktober 2004 - 18:18 #4
alle mine problemer med norton opstod da jeg geninstallerede min computer... det beskytter jo først ordentligt når det er opdateret og når det skal opdateres skal man være på nettet, når man går på nettet får man virus :-)

forevernewbie du skriver der er andre der er bedre - hvilke?
Avatar billede forevernewbie Nybegynder
06. oktober 2004 - 18:30 #5
Efter min mening F-Secure, og Kaspersky. Jeg bruger selv F-Secure, og det har aldrig svigtet. Begge Antivirus bruger Kasperskys scanner, og også deres database, som er den største der findes. Kaspersky henter automatisk nye opdateringer hver time http://www.f-secure.com/, http://www.kaspersky-antivirus.dk/.
Avatar billede trouble Praktikant
06. oktober 2004 - 18:40 #6
Avg er et glimrende program. Det sløver ikke og er meget stabilt og er meget brugervenligt (hvis man kan engelsk), og fås i en glimrende gratis version til private. Selvfølgelig er pro versionen bedst. Kan dog hverves for 300 kr ca...
Dette er free versionen. http://free.grisoft.com/freeweb.php/doc/2/
Avatar billede trouble Praktikant
06. oktober 2004 - 18:44 #7
Iøvrigt er panda også et rigtig godt antivir. I virkeligheden er vi inde på et "religions spørgsmål". det vil altid kunne hænde at det ene avp kan finde/fjerne noget det andet ikke kan....
Avatar billede forevernewbie Nybegynder
06. oktober 2004 - 18:59 #8
Helt enig med trouble, der kan faktisk udbryde "religionskrige" imellem tilhængere af det ene, og det andet antivirus program. Der er faktisk flere antivirus, der er "gode nok", deriblandt Panda. Jeg mener at man skal vælge det man bedst kan lide at bruge, og som fungerer godt på den maskine det skal bruges på. Jeg vil mene, at hvis Panda kører godt på maskinen, så er der måske ikke så meget grund til at eksperimentere. Det fjernede jo også de vira som Norton (som sædvanlig) ikke kunne fjerne. Jeg mener at du er godt beskyttet med Panda. Men selvfølgelig kan du prøve nogle af dem der er blevet forslået, og se om du bedre kan lide dem.
Avatar billede bruno1 Novice
07. oktober 2004 - 14:45 #9
ok det lyder som om jeg skal give panda en chance og hvis det virker er der jo ingen grund til at skifte.. jeg takker for svar og hvis forevernewbie sender et svar kan han og trouble dele points, fair??
Avatar billede forevernewbie Nybegynder
29. oktober 2004 - 20:38 #10
svar ;) Lidt sent, sorry