Avatar billede hotmoller Nybegynder
06. oktober 2004 - 13:15 Der er 1 kommentar og
1 løsning

Color Balance på OKI C5100N

Hej eksperter.

Jeg har adgang til en OKI C5100N farve laserprinter. Jeg har forsøgt at printe billeder ud, men desværre får de et meget mørkt og blurry udtryk.

Jeg har søgt på nettet og iflg. denne anmeldelse(http://www.google.dk/search?q=cache:lRwsdQRIixUJ:xbitlabs.dealtime.com/x) er denne printe som udgangspunkt ikke god til billeder, hvorfor man skal benytte specifik til at kontrollere farveropsætningen.

Jeg har ingen erfaring med dette, og vil derfor gerne høre om I deler anmeldelsens synspunkt og endelig om I kunne give mig nogle hints til at komme i videre med noget color management (gerne en freeware løsning).

Det var mange ting - på forhånd tak :)

/hotmoller
Avatar billede hotmoller Nybegynder
10. september 2005 - 17:57 #1
lukker
Avatar billede ole_madsen Ekspert
22. september 2005 - 12:07 #2
Du styrer typisk farvebalancen direkte i driveren - altså når du skriver ud.

Alt andet ville være at ændre farvebalancen i selve dit billede, og det er jo ikke det du ønsker...