Avatar billede ohabe Nybegynder
06. oktober 2004 - 11:03 Der er 13 kommentarer og
1 løsning

Køler til GForce3 Ti200 128mb

Jeg skulle lige afstøve maskineriet med trykluft, men da jeg satte mit GForce3 Ti200 128mb grafikkort i igen kunne køleren kun køre meget langsomt rundt og med en meget grim mislyd!
Den var kun tændt i maksimum 5-7 sekunder men håber ikke at jeg har brændt kortet af?
Nå! Sidder nu på edbpriser og leder efter en ny køler men hvad skal jeg vælge??
Den nuværende, ødelagte køler er fra EverCool og er 4x4 cm. (og 1 cm i højden) Det virker slet ikke som om der overhovedet er nogle 4x4 cm kølere på edbpriser.
Håber nogen kan hjælpe...

Mvh Andreas
Avatar billede kenp Novice
06. oktober 2004 - 11:29 #1
har du prøvet at skille køleren ad også smøre den!
Avatar billede milter Ekspert
06. oktober 2004 - 11:55 #2
Hvis den er færdig, og du ikke kan finde en ny, kan du prøve at gøre, som jeg har gjort.

Find en køler i en passende størrelse. Skær, buk og bor huller i et stykke metal, så du kan skrue køleren fast på det i den ene ende. Den anden ende skrues fast på en af de løse dækplader til PCI-slottene i kabinettet.

Jeg håber, du forstår, hvad jeg mener. Det kræver selvfølgeligt, at du har et par tomme PCI-slots ved siden af AGP-porten.
Avatar billede ohabe Nybegynder
06. oktober 2004 - 12:15 #3
Jeg fandt 2 gammle kølere fra henholdsvis en 100 og en 166 mhz'er der passede i størelsen. Men den kunne ikke komme ned i den fordybning der er i metal køleelementet over gpu'en.. jeg satte den anden køler over gpu'en på den anden side af kortet fast med et stykke tyggegummi.. men køleelementet over gpu'en er brændende varmt men den kører... (ved selvfølgelig ikke om det også var brændende varmt før jeg skiftede)
Avatar billede milter Ekspert
06. oktober 2004 - 12:28 #4
Meningen med mit forslag er, at køleren og rammen, den er fastgjort på, ikke har nogen fysisk forbindelse med grafikkortet. Du skal bukke og bøje pladen, så blæseren sidder lige ud for køleprofilerne på grafikkortet og blæser ind på dem. Hele konstruktionen skal kun sidde fast i dækslet til PCI-slottet. For at få god køling skal blæseren så tæt på som muligt uden at røre.
Avatar billede ohabe Nybegynder
06. oktober 2004 - 12:41 #5
OK, jeg forstår. :) Men nu sidder den gamle 100 mhz køler jo i så det kører men jeg tror jeg vil følge dit forslag og smide køleren 166 mhz'eren på en plade og smide den i til at køle ekstra for den blir ret varm. Men ja der er plads i pcien nedenunder kortet (gpu'en vender nedad) hvordan accepterer jeg dit svar?
Avatar billede ohabe Nybegynder
06. oktober 2004 - 12:42 #6
*(køleren til 166 mhz'eren)
Avatar billede milter Ekspert
06. oktober 2004 - 13:05 #7
Nu kender jeg ikke den køler, du vil bruge, men det var måske en ide at købe en ny og mere effektiv. Det er trods alt billigere end et nyt grafikkort.

Accept af svar > Jeg tror, du skal klikke på mit navn i dette indlæg og derefter vælge "accepter" i de muligheder, du får.
Avatar billede mushkin Nybegynder
06. oktober 2004 - 13:37 #8
Her er et udvalg af grafikkortkølere:
http://www.studiedata.dk/productlist.asp?Fane=COLD,COCOVG

Hvis du vil have meget effektiv køler passer den på dit grafikkort:
http://www.studiedata.dk/productitem.asp?id=ACAC050&Fane=COLD,COCOVG
Avatar billede ohabe Nybegynder
06. oktober 2004 - 13:50 #9
Hvis du vil have meget effektiv køler passer den på dit grafikkort:
http://www.studiedata.dk/productitem.asp?id=ACAC050&Fane=COLD,COCOVG

den kan sidde på mit geforce3 ?
Avatar billede mushkin Nybegynder
06. oktober 2004 - 14:04 #10
Ja, det står der på siden under 'specifikationer'. Køleren er normalt kun til Radeon kort, men er også kompatibel med Geforce 3 TI.
Avatar billede milter Ekspert
06. oktober 2004 - 14:11 #11
Den skulle passe på dit grafikkort. Se linket herunder.

Det er forøvrigt en fabriksfremstillet version lidt i retning af den metode, jeg har beskrevet. Hvis du vælger den, slipper du også for at skulle til at lege pladesmed.

http://www.arctic-cooling.com/en/products/vga_silencer/compatibility_en.pdf
Avatar billede dark_one Nybegynder
06. oktober 2004 - 23:49 #12
Jeg ville helt sikert vælge denne løsning ;)
rimeligt billigt og 100% støjfri, og aldrig mere en blæser der ikke virker

http://www.studiedata.dk/productitem.asp?id=ACZM212&Fane=SILENT,SIVG

/Dark
Avatar billede ohabe Nybegynder
07. oktober 2004 - 10:13 #13
Takker til alle der har hjulpet :)
Avatar billede milter Ekspert
07. oktober 2004 - 10:32 #14
>  ohabe .
Hvis du vælger mushkin's løsning, burde du give pointene til ham. Hvis du har brugt lidt fra os begge to, giver jeg ham halvdelen af dem. Lad os vide, hvad du har besluttet dig for.