Avatar billede madsnielsen5 Nybegynder
06. oktober 2004 - 10:07 Der er 13 kommentarer

Opsætning af servere?

Vil høre om der er nogle som kan hjælpe mig med at opsætte en server, vil gerne have en ekstern computer stående i mit hus som jeg kan remote fra hvilken som helst computer i huset (eller bare 1). Der skal ligge mapper hvor nogle skal have password, til oprettede bruger. Så vil jeg gerne have adgang til den over nette ikke en ftp men vil have en hjemmeside liggende så jeg kan hente forskellige ting når jeg er ude at lave computer for folk.
Udstyr til servere: WIndows2003 Enterprise, Linksys router, 1x 800 mhz med 400 gb, 512 ram. Det er de primære opgave, der følger også lidt sekundære som jeg håber vi kan tage hen af vejen... msn: mads555@hotmail.com
Avatar billede evilhoppemis Nybegynder
06. oktober 2004 - 10:11 #1
du kan smide radmin på den så du kan connecte til den. kan hentes på www.radmin.com og det fungere kanon bruger det selv til min server som kun har sit strømstik og netkabel. og jeg synes det fungere optimalt.
Avatar billede kenp Novice
06. oktober 2004 - 10:15 #2
eller vnc som er et gratis program kan også bruges! (så kan du styre den fra alle computere bare de har en browser)
Avatar billede madsnielsen5 Nybegynder
06. oktober 2004 - 10:22 #3
Tak, kigger lige på det.
Avatar billede evilhoppemis Nybegynder
06. oktober 2004 - 10:28 #4
kenp=> radmin er også gratis hvis det ønskes jeg har da ikke betalt og har brugt dte i ½år.
Avatar billede kenp Novice
06. oktober 2004 - 10:42 #5
evilhoppemis -> nej radmin er ikke gratis! det udløber faktisk efter 30 dage....
Avatar billede kenp Novice
06. oktober 2004 - 10:46 #6
(eller også bruger du ramin 3.0 betaudgave)
Avatar billede nheilbuth Nybegynder
06. oktober 2004 - 12:39 #7
Hvorfor ikke bare bruge den indbyggede remote desktop i windows 2003 server?
Avatar billede leif Seniormester
06. oktober 2004 - 17:58 #8
nheilbuth -> Der er jo ikke nogen særlig sikkerhed i, man kan selvfølgelig gøre at man først logger på en VPN og derefter logger på Remote Desktop !
Avatar billede nheilbuth Nybegynder
06. oktober 2004 - 22:11 #9
Ja ok på ren remote desktop er sikkerhedsniveauet ikke særlig højt, men så vidt jeg husker benytter vnc vist heller ikke kryptering!

Benytter man remote administration igennem sharepoint services på windows 2003,
er kommunikationen krypteret. Desuden kan man få fat i den igennem en browser.

Hmmm nu jeg kigger det oprindelige spørgsmål igennem, så tror jeg slet ikke det var meningen at han ville kunne få fat i remote desktoppen fra internettet, kun fra det interne netværk.

Windows 2003 server kan alt hvad han efterspørger. Sharepoint services er netop
lavet til at dele filer via en hjemmeside.
Avatar billede madsnielsen5 Nybegynder
08. oktober 2004 - 10:21 #10
Ja det hjælper på det nu, har fået sat server op kan tænde den med et snild program som hedder CCGMA og styre dem med et program fra www.radmin.com så nu er det på plads. Men mangler stadig hjælp til at have en hjemmeside liggende og have adgang til den fra internettet så jeg kan logge mig ind på nogel mappe og hente ting. Domænet er klar jeg selv til få fat i og uploade til serveren, men hvordan kan jeg finde hjemmeside fra nettet? Har en hjemmeside ved surftown kan jeg have den liggende istedet for ved dem?
Avatar billede madsnielsen5 Nybegynder
08. oktober 2004 - 10:22 #11
Hvordan giver man point? Kan man ect dele dem ud
Avatar billede kenp Novice
08. oktober 2004 - 10:36 #12
Du kan oprette dem under din IIS, også skal du huske at forwarde port 80 i din router til din server.
Avatar billede kenp Novice
08. oktober 2004 - 10:37 #13
ved at bede dem om som skal have point om at ligge et svar, så kan du marker navnet/navnen også trykke accepter.