Avatar billede fastwrite Nybegynder
06. oktober 2004 - 09:20 Der er 6 kommentarer og
1 løsning

Server med ISDN ringer op hele tiden

Jeg har et lille problem, som vokser sig større og større.

Jeg har gjort ALT - med spam, antivirus, hijackthis, u name it.

Jeg har to pc'er der kan bruge serverens ISDN modem. Serveren er en Windows 2000 pro, og ISDN har jeg sharet, så de andre kan koble sig på.

Men hvorfor ringer den så op lige pludselig?! Når jeg fx. kører en NETSTAT på en af pc'erne, ringer den op på ISDN'en.

Findes der ikke et program der kan fortælle mig præcist hvilket program der logger sig på?
Avatar billede anuseren Nybegynder
06. oktober 2004 - 10:40 #1
det er sikkert pga netbios broadcast.

når du laver en netstat, sender den en request ud på hele netværket, den server ved den kan få adgang til et større netværk ved at ringe op, så det gør den.
Avatar billede fastwrite Nybegynder
06. oktober 2004 - 23:16 #2
ja, ok - men noget program der kan vise hvad der bruger ISDN'en?
Avatar billede anuseren Nybegynder
07. oktober 2004 - 13:17 #3
dunno. :)
Avatar billede anuseren Nybegynder
08. oktober 2004 - 11:05 #4
Forresten jo.

:o)

Du kan bare installere en firewall på din server, så kan du se hvad præcis det er som prøver at ringe op.

www.zonealarm.com
Avatar billede fastwrite Nybegynder
10. oktober 2004 - 22:16 #5
hej anuseren. Ja, det troede jeg også - men det kunne den ikke rigtig. Eller - en Microsoft komponent gjorde det - men det er klart, når den er shared, så de andre kan ringe op via serveren.

Men hvad jeg ønsker er et program der kan sige "Det er OFFICE WORD - der lige nu ringer op".

Findes der et sådan program egentlig?!
Avatar billede fastwrite Nybegynder
15. oktober 2004 - 23:54 #6
nå, ingen ved noget omkring dette.. ærgreligt... men tak for indsatsen.
Avatar billede tatus Nybegynder
16. oktober 2004 - 00:00 #7
kan godt se at du har lukket det.. men har du prøvet callerip?

http://www.visualware.com/personal/products/callerip/