Avatar billede egidiussen Nybegynder
05. oktober 2004 - 22:55 Der er 6 kommentarer og
1 løsning

Hvilke CPU skal jeg købe

Jeg er sgu meget i tvivl om hvilken CPU jeg skal købe - skal jeg tage en Northwood/Prescot fra Intel eller en 64 bit fra AMD. Lige nu er jeg mest til AMD, da jeg tror den er langt bedst ydelsesmæssigt. Jeg skal bruge min computer til alt muligt: Arbejde, video, billeder og spil.
Jeg går meget op i at mit system bliver meget støjsvagt, og jeg tror derfor at AMD er bedst da den bruger meget mindre strøm - korrekt?
Avatar billede peet-49 Novice
05. oktober 2004 - 23:58 #1
AMD er mere strømkrævende; men giver mere performens for mindre penge.
Avatar billede nadste Nybegynder
06. oktober 2004 - 00:07 #2
Hejsa hvis det var mig der stod til at vælge mellem de 3 forskellige ville jeg helt klart vælge P4 da den er mest loyal i spil og stort krævene opgaver.

men her er da et link til en test mellem P4 Northwood og Prescot
http://www.hardware-test.dk/test_show.asp?id=2893
(Bemærk testen er på 3 sider) :)

Og her er der en test på en AMD 64 3500+
http://www.hardware-test.dk/test_show.asp?id=3112
(Bemærk testen er på 4 sider) :)

Have Fun
Avatar billede egidiussen Nybegynder
06. oktober 2004 - 06:58 #3
Peet: Er Prescot ikke den mest strømkrævende eller har jeg bare læst alle de forskellige test forkert??
Avatar billede espersen Novice
06. oktober 2004 - 09:33 #4
jeg ville klart tage en AMD64 ved køb lige nu - den er mere fremtidssikret.
Dog får man ikke fuldt udbytte ligenu, da Windows m.fl. kører med 32 bit.

Du har set denne test ?: http://www20.tomshardware.com/cpu/20040927/opteron_vs_xeon-04.html

det støjsvage opnås især ved valg af lydløse enheder til CPU, PSU og evt. kabinet.
Avatar billede crew Nybegynder
07. oktober 2004 - 16:41 #5
Jeg kan også klart anbefale AMD 64 evt. FX 51 eller 53, helt klar den bedste valg ! Med eks. et HIS Excalibur Radeon 9800 PRO IceQ grafikkort, er du RIGTIG godt kørende.
MS er på trappene med en 64 bit version af Windows, så får du fuldt udbytte af din processor.
Avatar billede espersen Novice
27. december 2004 - 23:04 #6
hvordan går det - mere du vil have uddybet ?
Avatar billede egidiussen Nybegynder
31. januar 2005 - 16:58 #7
Lukker