Avatar billede henrik_79 Nybegynder
05. oktober 2004 - 22:53 Der er 6 kommentarer og
2 løsninger

Google indexer ikke siden autopc.dk ordentligt !

Jeg har længe forsøgt at få google og diverse andre søgemaskiner til at indexe min hjemmeside og alle undersider som man kan klikke sig frem til, men det sker ligesom ikke alligevel ??

Har jeg gjort noget galt med mine META TAGS ??

Tag et kig i kilden på www.autopc.dk
Avatar billede bufferzone Praktikant
05. oktober 2004 - 23:16 #1
meta tags er totalt ligegyldige i google, jeg kikker lige på din side
Avatar billede bufferzone Praktikant
05. oktober 2004 - 23:26 #2
et kort kik afsløre en række problemer du kan starte med.

1. du bør validere din kode, jeg kan få øje på klare brud på HTML standarden i første kodelinie. en HTML side starter med <html> og ikke med <body>. Dette betyder faktisk noget, da søgemaskinen tager den slags standard fejl som et udtryk for uprofessionalisme og for at der kan være flere graverende fejl dybere der vil få deres bot til atgå ned. Den slags sider indexiseres med stor forsigthghed. Valider dine koder.

2. du bruger relativt meget kode til forholdidt tekst. Søgebotten læser tekst som det vigtigste, med meget kode til lidttekst, fortyndes din tekst og bliver dermed mindre vigtig. En side med lidt uvigtigt tekst er ikke relevant for google.

3. Du har ord i dine metakoder der ikke genfindes i teksten. Det straffer de seriøse søgemaskiner. Man kan derfor sige at dune metatags virker negative og dermed værre end slet ikke.

4. Dine sider er totalt uden opdimering, der er ikke tænkt over hvilke søgeord der kan bæres af hvilke sider og derfor heller ikke truffet nogle foranstaltninger til at forhøje værdien af den kode google læser.

Dine meta tags er en del af problemet , men langt fra det vigtigste. Siderne er laver uden hensyntagen til søgemaskinerne, derfor kommer du ikke ordentligt med
Avatar billede henrik_79 Nybegynder
05. oktober 2004 - 23:30 #3
Hmm.. ja det var jo ellers ikke så lidt... det er nu baseret på en standard postnuke, så kan godt undre mig over at det er lavet så "Uprofessionelt" ???

Hvad mener du jeg skal starte med at gøre for at få det skåret ud i pap ???
Avatar billede bufferzone Praktikant
06. oktober 2004 - 08:41 #4
Jeg finder lige nogle links til værktøjer og andet til dig
Avatar billede bufferzone Praktikant
06. oktober 2004 - 09:01 #5
start med at validere din kode her http://validator.w3.org/ jeg har prøvet for sjov, du får over 400 fejl bare på den første side.

Her har du en Sim Spider, der kan vise dig hvilke ord søgemaskinen opfatter som vigtige for din side. http://www.searchengineworld.com/cgi-bin/sim_spider.cgi
Hvis sim spideren viser et rod af ord, så er din side ikke optimeret ordentligt. Det skulle gerne være helt klart hvilket ord der er vigtigt på siden

Her kan du se din søgeords tæthed. Det vigtige søgeord skal have en højere tæthed end andre ord på siden, men selvfølgelie ikke for hør. Density checkeren kan give dig nogle hints til disse værdier og du kan bruge værktøjet til at kontrollere tætheden på de sites du konkurrere med
http://www.searchengineworld.com/cgi-bin/kwda.cgi

Her er SE world's Google Webmaster FAQ. Læs den grundigt, den giver gode råd og nødvendig viden
http://www.searchengineworld.com/spiders/google_faq.htm

Her er nettets bedste forum hvad angår søgemaskineoptimering. Især google er de gode til. Du skal registrere dig, men det kan du roligt gøre da der ikke følger skidt med
http://www.webmasterworld.com

Her kan du læse mine artikler om søgemaskiner, de er på dansk og giver et godt overblik
http://www.eksperten.dk/artikler/Generelt-IT/Soegemaskiner/

Kik lidt på disse links, læs og spørg bare løs her, men gerne specifikke spørgsmål, da "Hvad skal jeg gøre" faktisk er et spørgsmål der vil kræver et par 100 siders besvarelse og nogle ugers arbejde, men med den nødvendige viden (som finden i ovenstående links) kan du selv nå rigtig langt
Avatar billede henrik_79 Nybegynder
06. oktober 2004 - 20:04 #6
Takker jeg prøver at kigge på det :-)

Undrer mig dog lidt over nogle af fejlene som den tilsyneladende selv laver, den ændrer feks. fejl til f ejl

Hvad går det så lige ud på ??
Avatar billede henrik_79 Nybegynder
08. oktober 2004 - 08:51 #7
jeg vil så æde min gamle hat på at http://validator.w3.org IKKE virker efter hensigten..

Har prøvet:
Eksperten.dk - 2 Fejl
Jubii.dk - 68 Fejl
Google.dk - 42 Fejl
Msn.dk - 1162 Fejl
Microsoft.dk - 86 Fejl

Kan du se hvor jeg vil hen ???
Avatar billede bufferzone Praktikant
08. oktober 2004 - 11:30 #8
Den virker fint. Alle sites har mindre fejl, at f.eks. eksperten kun har 2 fejl er nærmest et miraktel. At sites som jubii, google og msn har fejl betyder mindre, der er jo tale om søgemaskiner, og MS overholder ikke standarden bevidst, de ønsker at bestemme standarden og er vigtige nok til at det ikke betyder noget.

Du bør gøre det at du finder dine egne konkurrenter på dine vigtige søgeord. Søg f.eks. på biludstyr, og test derefter det site der ligger nr. 1, det er jo det site du skal konkurrere med, ikke google.