Avatar billede bluwduch Nybegynder
05. oktober 2004 - 21:43 Der er 19 kommentarer

Mappe åbner ved genstart

Hejsa

Hver gang min XP starter, så åbnes der en mappe automatisk. Jeg har været inde i msconfig og glo, men kan ikke finde noget. Det er jo ikke noget kritisk, men bare irriterende at jeg ikke kan fjerne det. Er der nogen der ved hvor man skal gribe denne her slags an? - Fjerne den mappe fra startup?

Mvh
Daniel
Avatar billede lars_hoeberg Praktikant
05. oktober 2004 - 21:54 #1
Ligger den i start i "menuen start"? Ellers skal du ind i din registreringdatabase og fjerne den run-værdi
Avatar billede ldanielsen Nybegynder
05. oktober 2004 - 21:55 #2
Først ville jeg se om der ligger en genvej til den i mappen start under Programmer (Start-knappen > Alle Programmer > Start)
Avatar billede mrmox2 Nybegynder
05. oktober 2004 - 21:55 #3
hvis ikke den ligger i start - programmer - start og ikke er at se i msconfig, skal du nok en tur inden om registreringsdatabasen enten under local_machine eller current_user
så vidt jeg husker er det software - microsoft - windows - current version - og så run****, kig det hele igennem. lad være med at slette noget medmindre du føler dig sikker på hvad du gør, det er jo åben hjernekirurgi (og tjek lige om stien passer, har ik lige windows oppe)
Avatar billede johnstigers Seniormester
05. oktober 2004 - 21:57 #4
denne computer - Funktioner - Mappeindstillinger - hvis vinge i "gendan tidligere mappevinduer ved logon" er vinget af, så fjern den - hvis ikke, sæt vinge i den, tryk anvend - fjern vingen - tryk anvend og ok.

Nu skulle mappen ikke gerne åbne mere ved start.
Avatar billede bluwduch Nybegynder
05. oktober 2004 - 22:14 #5
Jeg har tjekket både startup mappen, registry og den sidst med gendannelse af vinduer, men alligevel åbner Windows altid mappen: C:\Program Files\Common ved startup :o(
Avatar billede mrmox2 Nybegynder
05. oktober 2004 - 22:19 #6
er det en standalone PC eller er den på et domæne?
Avatar billede bluwduch Nybegynder
05. oktober 2004 - 22:43 #7
Standalone
Avatar billede lars_hoeberg Praktikant
05. oktober 2004 - 23:07 #8
Som jeg skrev tidligere skal du ind i registreringsdatabasen i enten "HKEY_CUURRENT_USER - Software - Microsoft - Windows - Current Version - Run" eller "HKEY_LACOL_MACHINE - Software - Microsoft - Windows - Current Version - Run". Fjern den værdi, som indeholder at den mappe åbnes, men er du ikke sikker på om det er den rigtige, så lad være, for registretingsdatabasen er et farligt sted at "komme til" at slette noget, for det kan skabe kuk i hele lortet....
Avatar billede majsmarken Nybegynder
05. oktober 2004 - 23:43 #9
Med dette tool bør du kunne se (og slette) den:
http://www.mlin.net/StartupCPL.shtml
(Opretter icon i kontrolpanel)
Avatar billede tonnybrandt Nybegynder
06. oktober 2004 - 00:42 #10
Jeg har lige fixet en sådan fejl idag.

Det der er galt, er at der i en runkey er en sti til en fil, som ikke findes mere, og da windows ikke kan finde den, åbner windows mappen istedet.

Så åbn msconfig, fanebladet start og check at samtlige programmer ligger der hvor de skal og at de eksisterer. Finder du en hvor exe-filen mangler i filsystemet, har du fundet synderen.
Avatar billede bluwduch Nybegynder
06. oktober 2004 - 08:31 #11
Tonny,

Det lyder som om det giver mening - Jeg kan bare ikke finde nogle aktive referencer til en fil der skulle ligge i den mappe der åbnes!!
Avatar billede bluwduch Nybegynder
06. oktober 2004 - 08:34 #12
Majsmarken,

Jeg kan ikke umiddelbart se noget i det program der peger på den mappe der åbnes.
Avatar billede bluwduch Nybegynder
06. oktober 2004 - 08:35 #13
Lars,

Der er ikke noget at se i registreringsdatabasen der peger på den mappe
Avatar billede tonnybrandt Nybegynder
06. oktober 2004 - 08:49 #14
Hvad er det for en mappe den åbner ?

Hent evt HiJackThis her:
http://www.spywarefri.dk/vaerktoj.htm
Kør porgrammet, scan og save log, og kopier så loggen herind.
Så kan vi også se dine run-keys og sammenligne dem med dine kørende processer.

Med lidt held burde det så være muligt at udlede hvilken run key det drejer sig om.
Avatar billede bluwduch Nybegynder
06. oktober 2004 - 08:54 #15
Det er:

C:\Program Files\Common

Jeg kigger lige nærmere på det tool
Avatar billede bluwduch Nybegynder
06. oktober 2004 - 09:13 #16
Der er ingen run-key der peger på den mappe eller noget i den mappe :o(
Avatar billede tonnybrandt Nybegynder
06. oktober 2004 - 09:19 #17
Du vil ikke lade os se loggen og se om vi kan finde fejlen ?
Avatar billede bluwduch Nybegynder
06. oktober 2004 - 09:43 #18
Løsning fundet - Tilsyneladende var der ingen filer i den mappe der skulle bruges - Ihvertfald ikke ved startup... Så jeg har omdøbt den, og nu kommer den ikke frem. Dog kan det vise sig at nogle programmer brokker sig på et tidspunkt...
Avatar billede bluwduch Nybegynder
06. oktober 2004 - 09:47 #19
Hmmm! - Se 3. hit på google her:

http://www.google.com/search?sourceid=navclient&ie=UTF-8&q=%22C%3A%5CProgram+Files%5CCommon%22

Det er præcis det der sker for mig - Dog har jeg ikke pillet med WinDVD overhovedet, da det var installeret med maskinen. Jeg har heller ikke rigtigt benyttet det. Programmet brokker sig dog ikke efter at mappen er omdøbt, og ifølge tråden på Dell's side, så er det kun WinDVD filer der skulle ligge derinde.