Avatar billede tcbj Nybegynder
05. oktober 2004 - 21:39 Der er 8 kommentarer

Link fra HTML til PHP

Jeg har en hjemmeside www.fckurant.dk, hvor jeg vil bruge en færdig PHP hjemmeside ved navn GUBBy, som jeg vil bruge som medlems sektion. Hvordan linker jeg fra min HTML side til PHP index siden, når de er uploadet på samme server.
Avatar billede jakobclausen Nybegynder
05. oktober 2004 - 22:04 #1
Du bruger et ganske almindeligt link:
<a href="side.php">Link</a>
Avatar billede tcbj Nybegynder
05. oktober 2004 - 22:20 #2
Jeg har lige prøvet linket, men siden kan ikke findes, har du andre forslag for jeg er meget grøn på området
Avatar billede jakobclausen Nybegynder
05. oktober 2004 - 22:23 #3
Du skal jo lige rette det til, så det passer til dit tilfælde.

(1) Hvad hedder den php side du gerne vil åbne?
(2) Ligger din php fil i samme mappe som dine html sider ?
Avatar billede tcbj Nybegynder
05. oktober 2004 - 22:30 #4
1. jeg går ud fra at den php jeg gerne vil åbne hedder index
2.php ligger i en mappe for sig selv
Avatar billede tcbj Nybegynder
05. oktober 2004 - 23:17 #5
Kan det tænkes at php`en skal ligge i roden af serveren for at virke?
Avatar billede jakobclausen Nybegynder
06. oktober 2004 - 08:49 #6
Nej nej det har ikke nogen betydning, vi skal bare lave linket så den kigger i den rigtige mappe.

<a href="mappe/filnavn.php">Link</a>

NB! Du skal selv rette mappe og filnavn, så det passer til dit
Avatar billede tcbj Nybegynder
08. oktober 2004 - 14:27 #7
Hej Jakob. Det virker ikke endnu, men jeg er væk hele weekenden, håber at du vil hjælpe i næste uge.
Avatar billede z1n Nybegynder
14. oktober 2004 - 13:30 #8
kan dit webhotel håndtere php ?