Avatar billede sumsar-- Nybegynder
05. oktober 2004 - 17:01 Der er 5 kommentarer

VPN fra flere softwareclienter til ZyWall 10 på én gang

Hej!

Jeg har en ZyWall 10 i mit firma. Vi har desuden købt 10 eksemplarer af Zyxels eget VPN software (Mener det er identisk med en safenet client).
Nu vil jeg gerne kunne oprette VPN forbindelser fra 10 forskellige maskiner rundt om i Danmark ind til mit firma. Fælles for dem alle er, de har ikke fast ip!

Jeg har fulgt Zyxel's egen guide til at oprette forbindelse til Zywall - den virker også ved 1 forbindelse, så snart jeg vil oprette en ny, får jeg besked på at jeg "overtræder" de regler jeg har sat i min foregående forbindelse.

Hvis i har brug for yderligere information, så sig endelig til!

Mvh
Rasmus
Avatar billede groenaert Novice
05. oktober 2004 - 17:10 #1
Det er rigtigt at Zyxels VPN software er identisk med Safenet clienten.
For at få VPN delen til at fungerer, så skal du have en fast ip på mindst 9 af klienterne, da Zywall 10 kun understøtter én forbindelse uden fast ip.

Groenaert.
Avatar billede sumsar-- Nybegynder
05. oktober 2004 - 18:18 #2
Kan det virkelig passe? Det virker MEGET upraktisk at man f.eks. ikke kan have kørende sælgere der f.eks. via en kundes netværk kan VPN'e ind i firmaet - uden først at skulle konfigurere routeren med ipadresser osv.
Avatar billede groenaert Novice
05. oktober 2004 - 19:05 #3
Set fra et sikkerhedsmæssigt synspunkt, så er det godt, at der ikke kan skabes alt for mange adgange fra vilkårlige ip adresser.
En mulig løsning på dit problem kunne måske være en Linux server der kan håndterer firewall/VPN. Om det kan lade sig gøre ved jeg ikke, men der er sikkert nogle herinde der ved det. Et er helt sikkert og det er, at din Zywall ikke kan håndterer mere end én dynamisk ip.
Avatar billede sumsar-- Nybegynder
05. oktober 2004 - 19:16 #4
Der er ingen tvivl om at en linux server kan håndtere disse ting, men jeg har nettop købt ZyWall 10 routeren til dette formål, så det bliver lidt spild at sætte en yderligere server op.

Jeg lader den lige stå lidt, men lig et svar!
Avatar billede groenaert Novice
05. oktober 2004 - 19:25 #5
Jeg skal ikke have point for dette, så for min skyld må du gerne selv beholde point.
Jeg håber blot at du får løst dit problem på den ene eller anden måde.

Groenaert.