Avatar billede nire Nybegynder
05. oktober 2004 - 13:20 Der er 7 kommentarer og
3 løsninger

Fjernelse af spil på pc

Hvordan/hvor fjerner man alle spil fra de enkelte maskiner?Kort mm.
Avatar billede pimpz Nybegynder
05. oktober 2004 - 13:27 #1
Du skal ind under tilføj/fjern programmer. Og så vælger du Windows-komponenter.
Finder tilbehør og funktioner, vælger detajler og fjerner fluebenet ved Spil.
Avatar billede peet-49 Novice
05. oktober 2004 - 13:29 #2
Hvis det ikke ligger der, skal du i programmets uninstall
Avatar billede nire Nybegynder
05. oktober 2004 - 13:35 #3
fint!!!! Virker!! Point!!!
Avatar billede armhul1 Nybegynder
05. oktober 2004 - 13:36 #4
Du kan ikke fjerne windows spil da de ligger i dllcache for XP. Gå ind i SYSOC.INF der viser hvilke kompontenter der kan installeres. Fjern ordet HIDDEN, så kan du afinstallere dem. :)
Avatar billede armhul1 Nybegynder
05. oktober 2004 - 13:36 #5
de installerer sig selv tilbage ellers :)
Avatar billede nire Nybegynder
05. oktober 2004 - 13:42 #6
den checker jeg lige armhul1
Avatar billede pimpz Nybegynder
05. oktober 2004 - 13:45 #7
Evt. et svar herfra :-)
Avatar billede armhul1 Nybegynder
05. oktober 2004 - 14:04 #8
citerer fra ms help:

SUMMARY
During Setup, the following components are installed by default:
Games
Accessories (Calculator, Clock, and so on)
Multimedia
Accessibility options
These items also do not appear in the Add/Remove Programs tool in Control Panel after Setup is finished. This article describes how to cause these items to be displayed during Setup or in the Add/Remove Programs tool after Setup is finished.
MORE INFORMATION
NOTE: Microsoft does not support the editing or modifying of .inf files included on the Windows CD-ROM or distribution server. This information is provided only as a convenience and is not supported.
Displaying the Items After Setup Is Finished
In the %SystemRoot%\Inf folder on the system volume, use a text editor (such as Notepad) to open the Sysoc.inf file.
Locate the "old base components" line.
For each component you want to appear in the Add/Remove Programs tool, remove the "Hide" comment. For example, change
Games=ocgen.dll,OcEntry,games.inf,HIDE,7

to:
Games=ocgen.dll,OcEntry,games.inf,,7

Also remove the "HIDE" option from the "AccessUtil=" line. If you leave this option hidden, then none of the other components in the "old base components" section are available in Add/Remove Programs.
Save and then close the file.
Displaying the Items During Setup
Copy the I386 folder to a distribution share.
expand the Sysoc.in_ file using the following command
expand -r sysoc.in_

Edit the Sysoc.inf file using steps 2-4 above.
Rename the Sysoc.in_ file to Sysoc.bak.
Avatar billede johnstigers Seniormester
05. oktober 2004 - 20:50 #9
øøøh... ordet "Hide" skal slettes for at få lov til at slette dem :)
Avatar billede johnstigers Seniormester
05. oktober 2004 - 20:51 #10
(for lige at rette lidt op på en misforståelse ;))