Avatar billede nicas Nybegynder
05. oktober 2004 - 10:41 Der er 4 kommentarer

seriel kommunikation .NET fortsat: 304507

Hej
se evt: http://eksperten.dk/spm/304507

Jeg bruger også denne:
http://www.devhood.com/tutorials/tutorial_details.aspx?tutorial_id=320

men jeg får en InvalidActiveXStateException ved
if (com.PortOpen) com.PortOpen = false;
og hvis jeg fjerner den, kommer den bare næste gang der pilles ved com objektet.(næste linie)

den kommer sjovt nok ikke i starten ved
com.CommPort = 1;

jeg har initialiseret mit com-objekt således:
private AxMSComm com = new AxMSComm();

måske har det noget at gøre med at da jeg forsøgte at oprette com-objektet fra toolboksen af, sagde den "you dont have a licence to use this activeX control"

hvorfor og hvordan løses prolemet?
Avatar billede pablopablo Nybegynder
15. januar 2005 - 04:45 #1
ik for noget...men hvis du købte en konverter fra RS-232 til PS2 og en PS2 adapter således at du både kan tilslutte et tastatur og din stregkode-scanner, så skulle du ikke kode en linie...dit program ved nemlig ikke og data kommer fra tastaturet eller fra din scanner ;) Blot et forslag...har selv lavet en stor appl. med RS-232 komm. dog ikke med den activX control du benytter...men de system klasser fra microsoft...de virker rigtigt fint...
Avatar billede pablopablo Nybegynder
15. januar 2005 - 04:45 #2
og=om...
Avatar billede nicas Nybegynder
15. januar 2005 - 17:44 #3
Det er ikke en scanner, og jeg har for længst løst det med noget andet, sorry at jeg glemte at lukke spsm.
Avatar billede pablopablo Nybegynder
15. januar 2005 - 20:36 #4
nåå okey...