Avatar billede cyrusdk Nybegynder
05. oktober 2004 - 10:01 Der er 6 kommentarer og
1 løsning

Hvad gør jeg ved en Bad Partition Table?

Jeg skal have repartitioneret min harddisk og benytter mig somregel af programmet Partition Magic.
Nu sker der dog det at når jeg starter Partition Magic kommer der en fejlmeddelelse der siger Bad Partition Table og så står jeg der og kan ikke gøre noget.
Hvad kan jeg gøre for at løse problemet så jeg kan partitionere harddisken?

På forhånd tak,
Thomas
Avatar billede peet-49 Novice
05. oktober 2004 - 11:15 #1
Hvilket OS?
Avatar billede johnstigers Seniormester
05. oktober 2004 - 11:26 #2
peet49> mon ikke det er xp? :D
Avatar billede cyrusdk Nybegynder
05. oktober 2004 - 12:17 #3
Det er det jo nok john ;) Godt gættet.
Så det vil sige at Dos og XP  er tilgængelige... harddisken har en enkel NTFS partition.

-Thomas
Avatar billede Slettet bruger
05. oktober 2004 - 15:28 #4
har du prøvet at kører: chkdsk /f i en DOS prompt ?
Avatar billede cyrusdk Nybegynder
05. oktober 2004 - 18:45 #5
Jeps, og jeg har også prøvet fdisk /mbr samt i Windows XP's Recovery Console at skrive fixmbr.

Ingen af delene virker.
Avatar billede cyrusdk Nybegynder
06. marts 2007 - 13:29 #6
Må hellere få det her lukket, er vist ikke rigtig aktuelt mere...
Avatar billede nva Praktikant
06. marts 2007 - 13:36 #7
Til en anden gang kan jeg så oplyse at programmet Testdisk kan finde og genskrive partitionstabellen, så alt igen er ok. Jeg har prøvet det, så det er afprøvet IRL.