Avatar billede tr0elz Nybegynder
04. oktober 2004 - 17:02 Der er 3 kommentarer og
1 løsning

Opdatering af BIOS

Hej

Jeg er ved at gå helt amok på min PC.

Mange installationer går i stå!

Fejl-meddelsen kan være midt i processen:
Error 1335 The cabinet file "traktex1.cab" required for this installation is corrupt and cannot be used. This indicate a network error, an error reading from the CD-ROM, or a problem with the package.

Det er dog ikke alle der går i stå, jeg har så læst her inde at en med samme problem opdaterede sin BIOS og så virkede det.

Nu er jeg ikke bestemt ikke ekspert på BIOS-området, men jeg har følgende:
www.mobilportal.net/bios/bios.jpg

Så går jeg ind på adressen: http://www.ecs.com.tw/download/p4s5adxp.htm - men jeg aner ikke hvilken fil jeg skal bruge, men det betyder ikke så meget, for den kan ikke finde nogle af dem.

Jeg vil helst opdatere i Windows, da jeg føler mig mere tryg der, selvom mange eksperter siger det skal gøres i DOS. Award´s Winflash 151 virker dog ikke, da den kommer op med en ulovlig handlinger når jeg starter programet.

Jeg aner simpelthen ikke hvordan jeg kommer videre.

Så hjælp venligst en i store problemer der snart må indlægges begrund af en BIOS.

På forhånd tak.

Troels
Avatar billede jpvj Nybegynder
04. oktober 2004 - 17:15 #1
Du skal allerførst finde ud af, hvilken rev. MB du har - ellers kan det gå grueligt galt.

Det står muligvis i BIOS meddelelserne, når du starter maskinen - ellers må du skille den ad, og se efter et stempel/klistermærke på MB med teksten "Rev. x.xx".

Hvis du har 5.1A - henter du BIOS filen fra den nederste liste - ellers fra den øverste. Bemærk at nogle bios er til MB MED onboard LAN andre UDEN. Vælg den rigtige!

Derefter går du ind på http://www.ecs.com.tw/download/flash_ami.htm

Hent Amiflash (øverst tv. på skærmen).
Læs og følg vejledning NØJE!

That's it.

/JP
Avatar billede jpvj Nybegynder
04. oktober 2004 - 17:16 #2
PS: Du kan ikke bruge Awards flash, når du har en AMI bios :-)
Avatar billede tr0elz Nybegynder
04. oktober 2004 - 17:57 #3
Jo tak, men nu vil den jo ikke downloade en opdatering.
Avatar billede fromsej Praktikant
04. oktober 2004 - 20:13 #4
Se dit tidligere spørgsmål.*S*