Avatar billede lhademmor Nybegynder
04. oktober 2004 - 16:56 Der er 6 kommentarer og
1 løsning

Konflikt mellem printer og modem

Hej, min moster har et problem og hun er ikke så kvik til PC så jeg lovede at hjælpe:

Hun har bredbånd via modem (Webspeed) som er sluttet i hendes ene USB-port og har samtidig lige købt en printer som er sluttet til PC'en via hendes anden USB-port.

Hendes problem er at hvis hun har PC'en tændt og finder noget hun gerne vil printe ud, så går nettet ned i det øjeblik hun tænder printeren.

For at kunne printe samtidig må printeren være tændt i forvejen når hun tænder PC'en.

Problemet ligger højst sandsynligt i delingen af USB-adgangen, men hvordan???

I øvrigt er jeg ikke klar over om jeg skulle lægge spørgsmålet her eller under "Printer" kategorien, men nu lagde jeg den i printer. Men der var ingen der gad svare så nu lægger jeg den også her.
Avatar billede overchord Nybegynder
04. oktober 2004 - 17:29 #1
Er det evt en ret gammel computer? Nogle af de aledre USB hubs har problemer med at forbinde flere ting paa en gang. En anden mulighed er at modemmet traekket for meget stroem.
Avatar billede overchord Nybegynder
04. oktober 2004 - 17:33 #2
Bruger du evt windows 98? Kan du give lidt info om PC + Operativ system?
Avatar billede lhademmor Nybegynder
04. oktober 2004 - 20:31 #3
Det eneste jeg ved er, at det er en GAMMEL bæ-pc med windows 98.
Næste gang jeg er hos hende tjekker jeg, men det kunne jo være rart hvis der var noget allerede nu :)
Avatar billede krasmussen2 Nybegynder
04. oktober 2004 - 22:33 #4
Sæt et billigt netkort i pc'en, de koster ikke ret meget. det løser problemet med usbporten.
Avatar billede overchord Nybegynder
05. oktober 2004 - 12:35 #5
Det er selv under den antagelse at modemmet vil koere igennem det.
Et andet alternativt kunne vaere at koebe et IDE kort med ekstra-USB porte paa og saa koble enten printeren eller modemmet til dette saet. Hvis det er problemer med stroemforsyning skulle det ordne det. Disse kort er ret billige, isaer da du kun skal bruge USB 1.1
Avatar billede krasmussen2 Nybegynder
19. oktober 2004 - 19:33 #6
Webspeed modem ( Motorola ) har både USB og Net.
Avatar billede lhademmor Nybegynder
19. oktober 2004 - 20:20 #7
Det viser sig at hendes PC slet ikke har netstik så spørgsmålet trækkes hermed tilbage... undskyld ulejligheden :(