Avatar billede tr0elz Nybegynder
04. oktober 2004 - 16:16 Der er 16 kommentarer og
1 løsning

BIOS problem

Hej

Jeg er ved at gå helt amok på min PC.

Mange installationer går i stå!

Fejl-meddelsen kan være midt i processen:
Error 1335 The cabinet file "traktex1.cab" required for this installation is corrupt and cannot be used. This indicate a network error, an error reading from the CD-ROM, or a problem with the package.

Det er dog ikke alle der går i stå, jeg har så læst her inde at en med samme problem opdaterede sin BIOS og så virkede det.

Nu er jeg ikke bestemt ikke ekspert på BIOS-området, men jeg har følgende:
Motherboard: American Megatrends
BIOS: P4S5A/DX+ Release 04/02/2003

Så går jeg ind på adressen: http://www.ecs.com.tw/download/p4s5adxp.htm - men jeg aner ikke hvilken fil jeg skal bruge, men det betyder ikke så meget, for den kan ikke finde nogle af dem.

Jeg vil helst opdatere i Windows, da jeg føler mig mere tryg der, selvom mange eksperter siger det skal gøres i DOS.

Jeg aner simpelthen ikke hvordan jeg kommer videre.

Så hjælp venligst en i store problemer der snart må indlægges begrund af en BIOS.

På forhånd tak.
Avatar billede kelvin Nybegynder
04. oktober 2004 - 16:18 #1
hvad er model nummeret til dit motherboard?
Avatar billede tr0elz Nybegynder
04. oktober 2004 - 16:24 #2
Hvor kan jeg se det?
Avatar billede tr0elz Nybegynder
04. oktober 2004 - 16:26 #3
Det sal lige siges, at jeg ikke kan få AWARD´s Winflash 151 til at virke, da den kommer op med en ulovlig handling når jeg starter programet.
Avatar billede kelvin Nybegynder
04. oktober 2004 - 16:29 #4
Hvis du ikke har din manual kan du downloade dette her program for at se hvad dit modelnummer til bundkortet er http://www.cpuid.com/cpuz.php .. Det burde gerne være det rigtige..
Avatar billede kelvin Nybegynder
04. oktober 2004 - 16:32 #5
indenunder mainboard. kan du se model nummeret..
Avatar billede tr0elz Nybegynder
04. oktober 2004 - 16:34 #6
Jeg ved ikke præcist hvor modelnummeret er vist i det program, men kunne forstille mig det var: SiS645DX?
Avatar billede tr0elz Nybegynder
04. oktober 2004 - 16:38 #7
Der er også noget der hedder P4S5A/DX+ 1.0? - Er det evt. det? - Og biosen er version 07.00T.
Og datoen er 04/02/01.
Så har jeg vist været rundt om det hele.
Avatar billede kelvin Nybegynder
04. oktober 2004 - 16:43 #8
har du kigget under mainboard, og så der hvor der står model?
Avatar billede kelvin Nybegynder
04. oktober 2004 - 16:45 #9
hvis jeg ikke tager meget galt, er det der din bios version "P4S5A/DX".. Men skal bruge dit bundkort model nummer, det står under mainboard, og i model..
Avatar billede kelvin Nybegynder
04. oktober 2004 - 16:45 #10
hvis jeg ikk tager meget fejl..
Avatar billede tr0elz Nybegynder
04. oktober 2004 - 16:50 #11
Avatar billede kelvin Nybegynder
04. oktober 2004 - 16:52 #12
ok.
Avatar billede kelvin Nybegynder
04. oktober 2004 - 16:56 #13
min fejl, så forkert..
Avatar billede kelvin Nybegynder
04. oktober 2004 - 16:57 #14
mit forslag er at du giver dig pointene tilbage, fordi jeg kan ikk finde filen. Men troede jeg kunne hjælpe, men tror du bliver nødt til at lave et nyt spørgsmål, så der kommer andre øjne til.. held og lykke..!
kelvin
Avatar billede tr0elz Nybegynder
04. oktober 2004 - 17:00 #15
Okay, du skal have tak for at prøve.
Avatar billede kelvin Nybegynder
04. oktober 2004 - 17:23 #16
troels husk lig at give dig dine egne point tilbage :)
Du har bare svaret, men ikke givet dig dem.. bare så du husker det..
Avatar billede fromsej Praktikant
04. oktober 2004 - 20:12 #17
Det er ikke BIOS, det er enten CDén, hvis det kun er den ene, eller dit CD-drev der fejler.