Avatar billede visualsoft Nybegynder
04. oktober 2004 - 14:16 Der er 19 kommentarer og
1 løsning

Underlig tween?

Hej.

Jeg har et problem. Jeg har lavet en knap i photoshop, med noget tekst på. Så har jeg importeret den ind i flash, og smidt den i et movieclip, men når jeg så laver den om til tween, så bliver billedet grimt.

Der er på billedet en hvid linie i toppen, og i bunden, og rundt om teksten. Den linie bliver tværet ud, så den dækker noget af teksten o.s.v.

Håber i kan hjælpe.
Avatar billede highflyer15 Nybegynder
04. oktober 2004 - 14:21 #1
Lige på stående fod kan jeg ikke lige forestille mig hvad der skulle kunne være galt, medmindre du har valgt Shape over Motion eller omvendt.. Det er lidt svært at se for mig.. Du kunne ik tage et screenshot og smide op på en gratis host..?
Avatar billede rohaje Nybegynder
04. oktober 2004 - 14:22 #2
har du prøvet i publish settings at sætte quality = best
du kan også gøre med script
_quality="BEST";
Avatar billede nikolajdu Nybegynder
04. oktober 2004 - 14:27 #3
Hvilket format har du importeret billedet i? Som hovedregel og hvor muligt så brug png 24 bit.
Avatar billede visualsoft Nybegynder
04. oktober 2004 - 14:40 #4
Ok, jeg har lavet et lille screenshot her:

http://www.visualsoft.1go.dk/artilizer/gfx/Untitled-2.jpg

Det ØVERSTE er hvor jeg har lavet det til tween

Det nederste er uden tween

Hjælper det? (kig godt på teksten)
Avatar billede visualsoft Nybegynder
04. oktober 2004 - 14:41 #5
Linket virker ikke.. UNderligt.. Paste den i jeres browser! Det skulle virke (det gør det her)
Avatar billede pyroman Nybegynder
04. oktober 2004 - 15:01 #6
Sørg for at billedet ligger på et lige koordinat - altså ikke fx (15.3, 2.5)

Og under publish settings > flash > går du ned og sætter jpeg quality til 100 eller deroppe af

Måske det løser det?
Avatar billede visualsoft Nybegynder
04. oktober 2004 - 15:04 #7
Pyroman, de to løsninger duer heller ikke. Tænkte personligt også på det med koordinaterne, men nej - det er lidt mystisk ;)
Avatar billede nikolajdu Nybegynder
04. oktober 2004 - 15:09 #8
prøv at svare på mit spørgsmål...
Avatar billede visualsoft Nybegynder
04. oktober 2004 - 15:15 #9
nikolajdu: Jeg forstår det ikke helt :S altså i flash står der jpg, men hvis jeg ændrer det til png sker der ingenting
Avatar billede nikolajdu Nybegynder
04. oktober 2004 - 15:20 #10
Det er ikke inde i Flash jeg mener - Hvilken fil-type er din grafikfil udenfor flashen. Hvis det er .jpg så prøv at gå ind i photoshop og gemme den som .png 24 bit og prøv så at importere og bruge den i flashen i stedet.
Avatar billede visualsoft Nybegynder
04. oktober 2004 - 15:45 #11
Nikolajdu: nope, that didn't work either
Avatar billede pyroman Nybegynder
04. oktober 2004 - 16:36 #12
Du er ikke kommet til at skalere det på nogen måde?
Avatar billede arnums Nybegynder
04. oktober 2004 - 20:04 #13
"men når jeg så laver den om til tween, så bliver billedet grimt.
"
Laver du billedet til tween, eller hvad?! det forstår jeg ikke....  :o|
Tjek om dine properties på billedet, matcher det du regner med at have.
Avatar billede nikolajdu Nybegynder
04. oktober 2004 - 20:18 #14
Har du lavet dit billede til "graphic" eller "movieclip"?
Avatar billede visualsoft Nybegynder
05. oktober 2004 - 07:41 #15
pyro: nej

nikolajdu: xD Jeg har bare importeret mit JPG-billede og puttet det på scenen, og højreklikket og trykket "Create motion tween" i første frame i dens layer? :)
Avatar billede visualsoft Nybegynder
05. oktober 2004 - 07:41 #16
Arnums: det gør de skam.
Avatar billede visualsoft Nybegynder
05. oktober 2004 - 08:46 #17
Problemet løst! Det var nikolajdus svar der gjorde udslaget (havde ikke ikke lavet det om til "Graphic" hehe.)

Så hvis du lige vil smide et svar, nikolajdu (og hvis du er flink så også en forklaring, på hvorfor det ikke vil virke når det bare er jpg? men ikke et krav selvfølgelig)

Tak for hjælpen allesammen.
Avatar billede visualsoft Nybegynder
05. oktober 2004 - 08:53 #18
Og undskyld hvis jeg har været lidt dårlig til at forstå det. Er ikke særlig erfaren med flash. ;)
Avatar billede nikolajdu Nybegynder
05. oktober 2004 - 10:54 #19
Hvis man skal genbruge et bitmapbillede eller det samme stykke grafik, så er det altid en fordel at lægge det ind i graphic eller movieclip.

1. Flash genkender symbolet og arbejder derfor lidt hurtigere med det (anden, trejde, fjerde... gang)
2. Som du nu oplever bliver billedet låst fast - Det burde egentligt ikke være nødvendigt, men det hjælper altså af og til.

At lave ting til graphic fylder næsten ingen ting i flashen. Du kan lave 100 graphics, og de vil til sammen ikke få flashfilmen til at fylde mere end max en kb ekstra. ( altså udover det de fylder som billede/grafik).

Derimod skal man være lidt mere varsom med "bare" at lave ting til movieClips. Alle movieClips har deres egen tidslinie og jo flere af dem - jo langsommere vil flashen afvikles - Dermed ikke sagt at man skal undgå MC, men bare at der ingen grund er til at have dem, hvis ikke de skal bruge tidslinien.

/Nikolaj
Avatar billede visualsoft Nybegynder
05. oktober 2004 - 11:07 #20
Ok ;) Så får du lige dine points makker, tak for hjælpen.