Avatar billede mal_t Nybegynder
04. oktober 2004 - 11:25 Der er 27 kommentarer og
2 løsninger

Mikrofon meget lav

Min nye mikrofon som sidder på et "Diamond Header" headset er meget lav og jeg kan simpelthen ikke begribe hvorfor!

Jeg har skruet den helt op de steder hvor jeg kunne skruge den op og så har jeg også lige installeret nyeste driver til mit ret dårlige lydkort.

Jeg kører med Windows XP.

Jeg er ved at blive sindssyg så den der gør sådan at min mic kan høres ved ordentlig styrke får 200 points.
Avatar billede johnstigers Seniormester
04. oktober 2004 - 11:29 #1
har du (hvis muligt) sat vinge i Mikrofonforstærkning?
Se evt.: http://frip.dk/hotpop/Mikrofon.JPG
Avatar billede bernie Nybegynder
04. oktober 2004 - 11:32 #2
1: gå ind i kontolpanel
2: gå ind i "Lyd, tale og lydenheder"
3: gå ind i "Lyde og lydenheder"
4: tryk på fanen "Lydenheder"
5: under "indspilling af lyd" vælger du lydstyrke så kommer der et nyt "program" der hedder indspilling der skal du trykke på knappen "avanceret" og sæt et flyeben i "1 Mic Boost"

nu skulle dit problem være løst
Avatar billede mal_t Nybegynder
04. oktober 2004 - 11:33 #3
Kan du ikke lige guide mig - så jeg ved hvordan jeg kommer ind og sætter mikrofonforstærkning til? for det er jeg ret overbevidst om jeg IKKE har gjort!

Men syntes bare ikke jeg kan finde knappen "Avanceret"?
Avatar billede johnstigers Seniormester
04. oktober 2004 - 11:34 #4
Bernie har skrevet guiden - jeg kom med løsningen - bestem selv hvem der skal have point ;)

(svar i tilfælde af point..)
Avatar billede mal_t Nybegynder
04. oktober 2004 - 11:35 #5
5: under "indspilling af lyd" vælger du lydstyrke så kommer der et nyt "program" der hedder indspilling der skal du trykke på knappen "avanceret" og sæt et flyeben i "1 Mic Boost"

Den "Avanceret" knap kan jeg simpelthen ikke se!
Avatar billede mal_t Nybegynder
04. oktober 2004 - 11:35 #6
john stigers nu skal det lige virke før i får jeres point:)

the quest of the missing button has begun!
Avatar billede ldanielsen Nybegynder
04. oktober 2004 - 11:38 #7
i menuen indstillinger sætter du flueben udfor Avancerede indstillinger ...
Avatar billede mal_t Nybegynder
04. oktober 2004 - 11:39 #8
hvor?
Avatar billede mal_t Nybegynder
04. oktober 2004 - 11:43 #9
bernie i din guide står der jeg skal gå ind i "Lyd, tale og lydenheder" men i mit kontrolpanel står "Lyde og lydenheder" for sig og "Tale" for sig selv og fanerne "Lyde" og "Lydenheder" står også hver for sig - kan det have noget med noget og gøre?
Avatar billede bernie Nybegynder
04. oktober 2004 - 11:47 #10
det står hver for sig inden i "Lyd, tale og lydenheder". og der står i det jeg har skrevet at det er "Lyde og lydenheder" du skal ind i :)

2: gå ind i "Lyd, tale og lydenheder"
3: gå ind i "Lyde og lydenheder"
Avatar billede bernie Nybegynder
04. oktober 2004 - 11:47 #11
prøv lydenheder :)
Avatar billede mal_t Nybegynder
04. oktober 2004 - 11:49 #12
Problemet er det samme - jeg kan ikke se knappen "Avanceret" som john stigers kan på sit screenshot!
Avatar billede ldanielsen Nybegynder
04. oktober 2004 - 11:57 #13
har du set mit indlæg  (... flueben udfor Avancerede indstillinger ...)?

En anden vej: åbn lydstyrke, under egenskaber vælger du "Indspilning". Så skulle du være der?

Alt dette kan jo evt være afhængigt af lyddriveren, så måske leder du forgæves.
Avatar billede mal_t Nybegynder
04. oktober 2004 - 11:57 #14
Avatar billede mal_t Nybegynder
04. oktober 2004 - 11:58 #15
Jeg har set dit indlæg - men ved slet ingenting om hvor jeg skal sætte dette flueben!? jeg er en idiot til lyd!
Avatar billede aniels21 Nybegynder
04. oktober 2004 - 12:04 #16
du skal fra kontrolpanelet gå ind i "Lyde og lydenheder".
Klik på fanen "Lydenheder".

I boxen der hedder "Indspilning af lyd" klikker du på knappen "Lydstyrke..."
Nu dukker vinduet "Recording Control" op.
Under menupunktet "Indstillinger" øverst til venstre vælger du underpunktet "Avancerede indstillinger".
Nu er der en knap under "microphone" delen der hedder "Avanceret" -den klikker du på.
I det nye vindue kan du nederst vælge at sætte flueben i boksen der hedder "1 mic boost".

Så har du gjort som bernie og john stigers foreslår. Om det virker aner jeg ikke...
Avatar billede aniels21 Nybegynder
04. oktober 2004 - 12:05 #17
Det kan vel også være at headsættet sidder i en forkert indgang på dit lydkort? Måske i "line in" i stedet for "mic" indgangen?
Avatar billede mal_t Nybegynder
04. oktober 2004 - 12:12 #18
Når jeg klikker "Indstillinger" kan jeg kun trykke på "Egenskaber" og ikke "Avancerede instillinger"!

Hvordan kan det være?

Jeg har allerede prøvet og skifte til line in, men så virker mikrofonen slet ikke!
Avatar billede johnstigers Seniormester
04. oktober 2004 - 12:16 #19
Så klik på egenskaber og tjek at der er vinge i mikrofon under indspilning
Avatar billede aniels21 Nybegynder
04. oktober 2004 - 12:17 #20
Er dit headset installeret korrekt?
Avatar billede mal_t Nybegynder
04. oktober 2004 - 12:17 #21
der er vinge i microphone, cd audio, line in og wave.
Avatar billede mal_t Nybegynder
04. oktober 2004 - 12:18 #22
aniels21 > jeg har ikke installeret - der fulgte ingen cd med, så regnede med at jeg bare skulle stikke den i og så skulle det virke.
Avatar billede mal_t Nybegynder
04. oktober 2004 - 12:31 #23
har nørderne også givet op nu? :D
Avatar billede aniels21 Nybegynder
04. oktober 2004 - 12:44 #24
Har du skruet op for volumen på ledningen? ;-)

Prøv at kontakte forhandleren, det KAN jo være en fejl i mikrofonen. Eller spørg om et link til producentens hjemmeside hvor der måske er en driver du kan downloade og installere.
Avatar billede ldanielsen Nybegynder
04. oktober 2004 - 12:48 #25
Prøv med et andet headset so mdu ved virker, eller prøv dit headset på en anden computer. For at lokalisere problemet.
Avatar billede mal_t Nybegynder
04. oktober 2004 - 12:49 #26
ok - jeg vender tilbage efter jeg har fået noget morgenmad! argh!
Avatar billede mal_t Nybegynder
05. oktober 2004 - 19:56 #27
det er ikke mikrofonen der er noget galt med... Jeg tror mest på den der med at jeg ikke har boostet micen - men ved ikke hvorfor min "avanceret" knap er forsvundet?
Avatar billede ldanielsen Nybegynder
05. oktober 2004 - 21:46 #28
Se mit indlæg 04/10-2004 11:57:17 (sammen med de tidligere) Hvis du ikke kan få knappen frem på den måde må det være din lyddriver der ikke understøtter det. Må jeg anbefale at finde et andet lydkork?
Avatar billede mal_t Nybegynder
25. oktober 2004 - 18:34 #29
det er mit lydkort den er gal med, deler point