Avatar billede marysan Nybegynder
04. oktober 2004 - 10:40 Der er 8 kommentarer og
2 løsninger

internet/mozilla

Hejsa.
Jeg har fået problemer... Hver gang jeg skal i f.eks. min netbank, så bliver siden blank så snart jeg kommer til log-in... Min kæreste har en ven der skulle være rigtig god til computerhalløj, men han siger at vi skal bruge Mozilla!??? Det gør vi så nu, men jeg kan da stadig ikke komme i min netbank, bare grundet andre problemer!!! Så mine spørgsmål lyder altså:

Hvad er bedst, Mozilla eller alm. interneteksplorer?
Er der nogen der har prøvet det samme som jeg, som ved hvordan man laver det igen?

PS. Det skal lige siges at problemet opstod lige efter at min kæreste havde fået et nyt spil, der hedder "Dawn of War".
HJÆLP!
Avatar billede morteeart Nybegynder
04. oktober 2004 - 10:47 #1
Til netbank skal du nok bruge InternetExplorer(IE) fordi de fleste af bankernes sytemer er IE only (åndsave banker)

Men brug Mozilla (Firefox) til alt andet end netbank :)
Avatar billede morteeart Nybegynder
04. oktober 2004 - 10:48 #2
og hvis bankernes sider fungere dårlig, så prøve at trykke Opdater(F5) et par gange og så logge ind igen..
Avatar billede marysan Nybegynder
04. oktober 2004 - 10:55 #3
Problemet er at lige meget hvilken log-in jeg kommer til (det hedder vist i java script!?) så NÅR jeg slet ikke at skrive mit brugernavn/password før siden bliver helt blank. Jeg har en lille webshop (lejet hos ScanNet.dk) og dér er det det samme...
Avatar billede marysan Nybegynder
04. oktober 2004 - 10:58 #4
Har lige prøvet igen, med IE, og nu kan jeg ikke engang komme ind på BG's hjemmeside...???
Avatar billede marysan Nybegynder
04. oktober 2004 - 11:53 #5
Nå, jeg kan godt komme ind gennem Mozilla i min webshop administration... Så det er egentligt kun netbanken der så er et problem!

Derudover: har jeg lagt mit spørgsmål under rigtig kategori?
Avatar billede teefax Nybegynder
04. oktober 2004 - 12:13 #6
Har du prøvet med opera...?
Avatar billede marysan Nybegynder
04. oktober 2004 - 12:47 #7
Nej, jeg har ikke prøvet opera... véd faktisk ingenting om noget af alt dét her, det er min kæreste der 'står for det'... Men hans ven, som skulle være rigtig dygtig, kan ikke finde ud af hvad der er galt... Så det er det jeg prøver at finde ud af ;o)
Avatar billede herberthumlebi Nybegynder
04. oktober 2004 - 22:37 #8
Jeg skrev til BG Banks IT-afdeling for nogle måneder siden og brokkede mig over, at man tilsyneladende SKAL bruge IE for at komme på deres netbank. De bekræftede over for mig, at IE er "only way" (dog har MAC-brugere en anden mulighed), og de fortalte også, at de ikke havde nogen planer om at udvide konceptet til fx Firefox, Netscape og Opra - med begrundelsen, at "alle jo har Internet Explorer".

Ak ja.
Avatar billede marysan Nybegynder
04. oktober 2004 - 22:56 #9
Hejsa.
Min kæreste installerede adaware og kørte en scan... Der blev fundet 68 'kritiske elementer' heraf kun 13 cookies - resten var små programmer og regkeys... Så nu virker exploreren igen. Noget med 'firewall, virusprogrammer...!?

Hvordan gør man det her med point...??
Avatar billede marysan Nybegynder
05. oktober 2004 - 09:55 #10
Okey har læst lidt på pointhalløjet...
Takker for hjælpen morteeart :o)