Avatar billede braghe90 Nybegynder
04. oktober 2004 - 10:31 Der er 2 kommentarer

Stemmeverifikations-software?

Jeg søger programmer som kan sammenligne stemmemønstre. Det skal buges til at genkende brugere hvis stemmemønster den allerede kender.

Alle programmer, både frie, gratis og ikke alt for dyre kommercielle værdsættes. Det vile være, at foretrække, at det er til Linux men Win kan også bruges.

Hvis der er nogen der kender til algoritmer rettet mod den slags, må I også meget gerne give lyd.

På forhånd tak for hjælpen :)
Avatar billede jkrons Professor
04. oktober 2004 - 10:51 #1
Jeg trro at du er lidt tidligt ude. Så vidt jeg ved arbejder man pt med at få computere til genkende ord. Derimod mener jeg kun, det er i SF verdenen, at man kan få SW, der rent faktisk kan genkende stemmemønstre.

Men se evt her:

http://dir.yahoo.com/Business_and_Economy/Shopping_and_Services/Computers/Software/Voice_Recognition/
Avatar billede braghe90 Nybegynder
05. oktober 2004 - 23:22 #2
Det er i hvert fald ikke scifi, for hvis man søger efter "speech verification" på den side du linkede til, dukker der adskilliger resultater op... så tak for linket ;)

Desværre lader det til, at der kun er (dyre) kommercielle Windows-applikationer på den liste, så hvis der er nogen der kender til tilsvarende Linux-applikationer, som ikke er for dyre (helst frie/gratis :p), vil jeg stadig være glad for at høre om dem...