Avatar billede kennilinux Nybegynder
04. oktober 2004 - 05:13 Der er 4 kommentarer og
2 løsninger

Fejl 800a000d

hej Eksperter..

Jeg har lige om ins min server.... og før der virke min hjemmeside helt fint. men nu virker den ikke mere 100% som den skal....

jeg får denne her:

Microsoft OLE DB Provider for ODBC Drivers error '80004005'

[Microsoft][ODBC Microsoft Access Driver] Operation must use an updateable query.

/ledig.asp, line 111

og i line 111 står der:

110:    MM_editCmd.CommandText = MM_editQuery
111:    MM_editCmd.Execute
112:    MM_editCmd.ActiveConnection.Close

det er windows server 2003/iss 6,0

Håber en der kan hjælpe...
Avatar billede bredker Nybegynder
04. oktober 2004 - 06:08 #1
Avatar billede kennilinux Nybegynder
04. oktober 2004 - 06:35 #2
det bliver jeg ik mere klog af :(
Avatar billede hulla Novice
04. oktober 2004 - 08:13 #3
du skal dele adgangen til den mappe hvor din db ligge i, hvis det da er access
Avatar billede kennilinux Nybegynder
04. oktober 2004 - 09:50 #4
hvordan deler man det?
Avatar billede bojohansen Nybegynder
04. oktober 2004 - 17:16 #5
Prøv at højre klikke på den mappe som dine databaser ligger i, vælg Egenskaber --> Sikkerhed --> Kontoen IUSR_MaskineNavn skal gerne ligge tilføjet her, og den konto skal også have Skrive rettigheder, ellers kan den ikke tilføje eller rette data i databaserne
Avatar billede jpvj Nybegynder
04. oktober 2004 - 17:19 #6
Hvad er dit query?

Jeg laver ikke meget ASP/database pt. så jeg er på ret tynd is her, men er der ikke noget med, at du benytter .execute til INSERT/UPDATE og .open til SELECT?

Hvis du query er "SELECT ..." så er det måske det, der er problemet...