Avatar billede pandekagehuset Nybegynder
03. oktober 2004 - 18:57 Der er 7 kommentarer og
1 løsning

Problemer med netværk

Hejsa,

vi har to pc'ere. Begge med XP. Vi har fået lavet deling, så vi kan bruge hinandens filer.

Vi mangler nu "blot" :o) at kunne spille mod hinanden via netværk. Vores pc'ere kan ikke finde hinanden inde i spillet..

Nogle der har et forslag?

På forhånd tak!
Avatar billede tonnybrandt Nybegynder
03. oktober 2004 - 19:07 #1
Hvilken protokol vil spillet benytte ?
Hvis spillet kun vil spille med ipx/spx, skal i have installeret protokollen i indstillingerne for lanforbindelsen.
Avatar billede pandekagehuset Nybegynder
03. oktober 2004 - 19:22 #2
Vi har den protokol du nævner installeret..
Vi har prøvet at chekke netværk i diagnosticering for directX, og testet directplay..
Der kunne de heller ikke kommunikere med hinanden!
Avatar billede tonnym Nybegynder
03. oktober 2004 - 22:18 #3
installer protokollen netbios det skulle give adgang, plejer at fungere fint for mig.

Men eh, prøv at søge efter opsætning af netværk på google jeg er sikker på nogen har lavet en fin beskrivelse fra a-z.

Et godt tip er faste ip adresser, det sikre 100% at i er på samme subnet, det er et must. Hvis i connecter direkte fra netkort til netkort husk da at jeres netværkskabel skal være krydset(crossed) ellers skal i bruge en hub/switch.

Fast ip adresse sættes op under netværks egenskaber / TCP/IP protokollen!

Ellers kræver det jo at den der hoster gamet og ham der connecter til det bruger samme protokol..

Prøv måske at beskrive lidt mere hvad i har gjort og hvordan jeres computere er opsat, der er ca. 1000000000 muligheder for fejl ;o)

PS:Forstod ikke helt om i kunne se hinandens filer eller ej??!?
Avatar billede _hj_ Nybegynder
05. december 2004 - 15:33 #4
1) Hvis der er en Firewall installeret, få den deaktiveret
2) Kør en start => kør => cmd => ipconfig /all fra begge maskiner og paste den ind her, således vi kan se om i er på samme IP område.
3) Prøv at pinge maskine2 fra maskine1. IP'en ser du fra ipconfig /all
Avatar billede _hj_ Nybegynder
12. december 2004 - 16:37 #5
Hej igen
Fik du løst problemet ?
Avatar billede pandekagehuset Nybegynder
13. december 2004 - 18:34 #6
Hejsa, vi prøver lige det du skriver og sætte det ind her..
Hvordan "pinger" man?? Det vil jeg gerne høre nærmere om, så vi kan prøve!
Avatar billede pandekagehuset Nybegynder
13. december 2004 - 18:46 #7
PC1:

Microsoft Windows XP [version 5.1.2600]
(C) Copyright 1985-2001 Microsoft Corp.

C:\Documents and Settings\Troldemor>ipconfig /all

Windows IP-konfiguration

      Værtsnavn. . . . . . . . . . . . . . . . . . : susanne
      Primært DNS-suffiks. . . . . . . . . . . . . :
      Nodetype . . . . . . . . . . . . . . . . . . : Ukendt
      IP-routing aktiveret . . . . . . . . . . . . : Nej
      WINS-proxy aktiveret . . . . . . . . . . . . : Nej
      Søgeliste for DNS-suffiks. . . . . . . . . . : opasia.dk

Ethernet-netværkskort LAN-forbindelse 2:

      Medietilstand. . . . . . . . . . . . . . . . : Mediet afbrudt
      Beskrivelse. . . . . . . . . . . . . . . . . : Realtek RTL8139 Family PCI
Fast Ethernet NIC
      Fysisk adresse . . . . . . . . . . . . . . . : 00-E0-7D-93-81-4C

Ethernet-netværkskort LAN-forbindelse:

      Forbindelsesspecifikt DNS-suffiks. . . . . . : opasia.dk
      Beskrivelse. . . . . . . . . . . . . . . . . : SiS 900-Based PCI Fast Ethe
rnet Adapter
      Fysisk adresse . . . . . . . . . . . . . . . : 00-0B-6A-1E-BC-57
      Dhcp aktiveret . . . . . . . . . . . . . . . : Ja
      Automatisk konfiguration aktiveret . . . . . : Ja
      IP-adresse . . . . . . . . . . . . . . . . . : 80.166.164.216
      Undernetmaske. . . . . . . . . . . . . . . . : 255.255.255.128
      Standardgateway. . . . . . . . . . . . . . . : 80.166.164.129
      DHCP-server. . . . . . . . . . . . . . . . . : 80.166.137.161
      DNS-servere. . . . . . . . . . . . . . . . . : 193.162.153.164
      Rettigheden opnået . . . . . . . . . . . . . : 13. december 2004 18:37:59
      Rettigheden udløber. . . . . . . . . . . . . : 13. december 2004 19:37:59

PC2:

Microsoft Windows XP [version 5.1.2600]
(C) Copyright 1985-2001 Microsoft Corp.

C:\Documents and Settings\Troldefar>ipconfig /all

Windows IP-konfiguration

      Værtsnavn. . . . . . . . . . . . . . . . . . : lars
      Primært DNS-suffiks. . . . . . . . . . . . . :
      Nodetype . . . . . . . . . . . . . . . . . . : Ukendt
      IP-routing aktiveret . . . . . . . . . . . . : Nej
      WINS-proxy aktiveret . . . . . . . . . . . . : Nej
      Søgeliste for DNS-suffiks. . . . . . . . . . : opasia.dk

Ethernet-netværkskort LAN-forbindelse:

      Forbindelsesspecifikt DNS-suffiks. . . . . . : opasia.dk
      Beskrivelse. . . . . . . . . . . . . . . . . : SiS 900-Based PCI Fast Ethe
rnet Adapter
      Fysisk adresse . . . . . . . . . . . . . . . : 00-0B-6A-5E-4E-42
      Dhcp aktiveret . . . . . . . . . . . . . . . : Ja
      Automatisk konfiguration aktiveret . . . . . : Ja
      IP-adresse . . . . . . . . . . . . . . . . . : 83.88.105.253
      Undernetmaske. . . . . . . . . . . . . . . . : 255.255.255.128
      Standardgateway. . . . . . . . . . . . . . . : 83.88.105.129
      DHCP-server. . . . . . . . . . . . . . . . . : 80.166.137.161
      DNS-servere. . . . . . . . . . . . . . . . . : 193.162.153.164
      Rettigheden opnået . . . . . . . . . . . . . : 13. december 2004 18:37:58
      Rettigheden udløber. . . . . . . . . . . . . : 13. december 2004 19:37:58
Avatar billede pandekagehuset Nybegynder
09. april 2005 - 23:14 #8
Lukket, da der ingen løsning kom.