Avatar billede jensenoest Nybegynder
03. oktober 2004 - 17:00 Der er 8 kommentarer og
1 løsning

anbefalinger til bærbar køb - hvad skal man gå efter ?

Er der en, der kan forklare mig bærbar teknologien, i forhold til stationær pc ?

Jeg vil købe en bærbar for første gang og er usikker på, hvad man skal vægte. Både hvad mærke, producent og tekniske dele angår. Har fået anbefalet centrino teknologien, men hvad er forskellen på centrino og de almindelige Mobile modeller, f.eks. P4 M ??

Det skal ikke være den dyreste maskine på markedet, men alligevel kvalitet og holdbarhed. Overvejer at købe brugt evt. Pris ca. 6000 - 7000 + moms eller brugt max. 7000 kr.

Ting, jeg vægter:
Trådløs netværk
God batteri-funtion (dvs. levetid + antal timer)
Stabilitet
Hurtighed

mvh
Avatar billede bredker Nybegynder
03. oktober 2004 - 17:07 #1
luk dette spm igen , det er ikke tilladt at have mere end et spm af gangen om det samme
Avatar billede jensenoest Nybegynder
03. oktober 2004 - 17:10 #2
Slap lige lidt af hva. Nu har jeg lige brugt 10 min. på at finde ud af, hvordan fanden man sletter spm igen. Jeg har jo ikke været her før !

Desuden er det ikke min fejl, at spm. er kommet på flere gange, men fejl på siden.
Avatar billede tonnybrandt Nybegynder
03. oktober 2004 - 17:28 #3
Jeg har hørt godt om znote, så prøv at kigge her:
http://www.pc-direct.dk/

Du skal kigge efter centrino baserede computere, som du godt kan få omkring 9000,-
Kig f.eks Znote 4050 Business 15"

Den burde modsvare alle dine krav, især hvis du lige smider 256 mb ram oveni.
Avatar billede tonnybrandt Nybegynder
03. oktober 2004 - 17:32 #4
Forskellen er at centrino direkte er bygget fra grunden til at være effektive og strømbesparende, mens P4 kun er bygget til at at være effektiv. P4 M modellen er en alm P4 hvor der er bygget lidt speedstepping på, så den kan gå ned i hastighed når den ikek bruges, samt når der ikke er netstik i, men alligevel når den aldrig så langt ned i strømforbug som centrinoen.
Hastighedsmæssigt kan man sammenlingne en Centrino 1.5 mhz med en P4 2.0 - 2.2 mhz
Avatar billede jensenoest Nybegynder
03. oktober 2004 - 19:01 #5
Ja, jeg var faktisk også lige ved at læse om netop denne model, da Zepto Z-note tilsyneladende er populære. Men en af Znote modellerne ligner faktisk meget den tyske Medion af design, synes jeg. Er der nogle der har erfaring med Medion ?

Jeg har fået tilbud på en Medion Centrino M 1.4 m. 512 mb ddr-ram, 15.1" TFT skærm, dvd/cd-rw, osv. til ca. 6700,- inkl. taske (350,- værdi ca. )
Avatar billede jensenoest Nybegynder
05. oktober 2004 - 13:11 #6
Mærkeligt system I har her på siden. Det er sgu ikke til at finde ud af. Jeg ville gerne have givet tonnybrandt nogle point, men det kan jeg tilsyneladende ikke, fordi han ikke har skrevet som "svar".

Nu lukker jeg dette spørgsmål.
Avatar billede flim Nybegynder
05. oktober 2004 - 13:14 #7
SÅ kan du jo bede om et svar!

Folk skriver somregel kommentarer indtil de kommer med et svar brugeren kan bruge.

En anden gang, så bed ham om et svar og så skal du nok få lov til at give dine point ud!
Avatar billede jensenoest Nybegynder
05. oktober 2004 - 13:30 #8
ok, det er jo svært at vide som ny bruger på stedet, hvad der eksisterer af interne metoder.
Avatar billede tonnybrandt Nybegynder
05. oktober 2004 - 14:33 #9
Du kan stadig "redde situationen" ved at oprette et nyt spørgsmål med titlen:
point til tonnybrandt med indholdet:
ref http://www.eksperten.dk/spm/546396

Point mængden bestemmer du selv.

Grunden til at jeg ikke lægger svar er netop fordi der ikke er et endegyldigt svar på dit spørgsmål. Det er kun forslag og meninger. *s*