Avatar billede jensenoest Nybegynder
03. oktober 2004 - 16:29 Der er 6 kommentarer og
3 løsninger

anbefalinger til bærbar køb - hvad skal man gå efter ?

Er der en, der kan forklare mig bærbar teknologien, i forhold til stationær pc ?

Jeg vil købe en bærbar for første gang og er usikker på, hvad man skal vægte. Både hvad mærke, producent og tekniske dele angår. Har fået anbefalet centrino teknologien, men hvad er forskellen på centrino og de almindelige Mobile modeller, f.eks. P4 M ??

Det skal ikke være den dyreste maskine på markedet, men alligevel kvalitet og holdbarhed. Overvejer at købe brugt evt. Pris ca. 6000 - 7000 + moms eller brugt max. 7000 kr.

Ting, jeg vægter:
Trådløs netværk
God batteri-funtion (dvs. levetid + antal timer)
Stabilitet
Hurtighed

mvh
Avatar billede cob Nybegynder
03. oktober 2004 - 16:39 #1
Prøv en hardware kategori!!!
Avatar billede annikadk Nybegynder
03. oktober 2004 - 16:42 #2
Hvad skal du bruge den til? (spil, kontor, grafik??)
Som markedet er lige pt. vil jeg mene at du skal gå efter centrino-baserede maskiner, da det er der du får lang batteri-tid.

Alt efter hvad du vil lave vil behovet for skærm-størrelse og opløsning samt grafikkort også ændre sig.
Avatar billede jensenoest Nybegynder
03. oktober 2004 - 16:54 #3
Jeg skal primært bruge den til det administrative i mit firma, dvs. bogføring osv. delvis over nettet, og almindelig internet brug. Men også vedligeholdelse af egen web-shop, som bliver oprettet i løbet af efteråret.

Det vil sige, at jeg bruger ikke store grafik programmer eller avanceret spil. Men selvfølgelig vil jeg gerne kunne bruge til allround, også til lidt pc-spil ind imellem.
Avatar billede jensenoest Nybegynder
03. oktober 2004 - 16:55 #4
Til cob,

Det ER en hardware kategori, jeg har sat spm. ind på !
Avatar billede jensenoest Nybegynder
03. oktober 2004 - 17:02 #5
Hov ! du har ret. Det Er den forkerte kategori. Jeg havde ellers netop sat den under hardware. Jeg flytter spørgsmålet.
Avatar billede jensenoest Nybegynder
03. oktober 2004 - 17:09 #6
Hm, det er sgu godt nok ikke lige til at finde ud af dette her site. Nu prøver jeg at lukke spm.
Avatar billede Slettet bruger
03. oktober 2004 - 20:43 #7
Jeg har selv kørt med et mindre ukendt mærke de sidste par gange jeg har købt bærbar og har været fint tilfreds.

Jeg ville kigge på Twinnote eller MyBook bærbare, twinnote kender jeg nogen der kan skaffe nogen gode priser på.
Avatar billede jensenoest Nybegynder
05. oktober 2004 - 13:07 #8
jeg lukker dette spørgsmål
Avatar billede jensenoest Nybegynder
05. oktober 2004 - 13:07 #9
jeg lukker dette spørgsmål