Avatar billede aske000 Nybegynder
03. oktober 2004 - 14:32 Der er 5 kommentarer og
1 løsning

Tilføje RD-RAM

Hej

Jeg har fire RAM-pladser i mit bundkort og de er fyldt om med fire 64-blokke. Jeg vil gerne have nogle flere ram i, men med RD-RAM er det vidst ikke så simpelt? Er det noget med at jeg for eksempel ikke kan have tre 64-blokke og en 256-blok? Og skal de absolut have allesammen være PC800? Jeg vil nemlig gerne skifte bare én blok ud og lade de andre sidde i for at spare penge.

Kort sagt: Hvis du har en god løsning på hvordan jeg får flere ram i computeren billigt så sig endelig til.

Tak på forhånd

Mine fire 64-blokke har følgende specifikationer:

Hukommelses Moduls Egenskaber

Modul Navn    Samsung MR16R 0824BN1-CK8
Serie Nummer    397EE103h
Modul Størrelse    64 MB (4 devices, 32 banks)
Modul Type    RIMM Module
Hukommelses Type    RDRAM
Hukommelses Hastighed    PC800 (400 MHz)
Modul Bredde    16 bit
Modul Spænding    2.5 V

Hukommelses Moduls Karakteristik
HeatSpreader    Til Stede
Thermal Sensor    Fraværende

Hukommelses Moduls Producent
Firma Navn    Samsung
Avatar billede freehelp Praktikant
03. oktober 2004 - 14:46 #1
Er du aske5000/askeb/aske/
Avatar billede aske000 Nybegynder
03. oktober 2004 - 14:48 #2
Det tror jeg ikke i hvilken sammenhæng?
Avatar billede freehelp Praktikant
03. oktober 2004 - 15:07 #3
Kun et spørgsmål om du har andre brugere herinde .-)
Avatar billede tonnybrandt Nybegynder
03. oktober 2004 - 15:31 #4
Fra
http://www.rambus.com/products/rdram/rdram_faq.cfm

Denne tekst:

Q: Do I need to upgrade the memory modules in my PC systems in pairs?
A: Before purchasing, note whether your system takes 16 bit or 32 bit RIMM modules, and whether your computer is a dual-channel or 4-channel system. For 4-channel RDRAM chipsets and motherboards, memory module upgrades should be in matched pairs. For instance, to add 512MByte of memory into a dual or 4-channel system, two matched 256MByte modules should be inserted.

For dual-channel RDRAM chipsets and motherboards, memory module upgrades should be in matched pairs. Please look at your PC or motherboard user manual for details. Please check with your motherboard vendor for detailed information.

For best performance, it is recommended that the largest modules be placed in the first pair of slots nearest the memory controller - i.e. if you have a pair of 512MB modules and a pair of 128MB modules, it's best to put the 512MB modules in the first slot.
Avatar billede tonnybrandt Nybegynder
29. oktober 2004 - 16:07 #5
Jeg lægger et svar hvis du kunne bruge mit info til noget ..
Avatar billede tonnybrandt Nybegynder
29. oktober 2004 - 16:18 #6
Takker for point :)