Avatar billede sandra_ Nybegynder
03. oktober 2004 - 13:52 Der er 1 kommentar og
1 løsning

Oversættelse til Engelsk

Hej allesammen. Er der nogle som kan hjælpe mig med at oversætte følgende tekst til engelsk? Det er en opg. jeg skal aflevere, som jeg selv har prøvet at oversætte, men vil lige sammenligne med en anden, da grammatik ikke er min stærkeste side! På forhånd tak!

Howard var tilsyneladende en succesrig mand, indtil han en dag gik til lægen for at blive behandlet for hovedpine og blev forelsket i Elanie. Det beskrives i novellen som "kærlighed ved første blik". En af konsekvenserne af deres forhold er, at de begge mister deres arbejde. Især den 38-årige Howard har svært ved at finde et nyt. En af de ting, som det iøvrigt kunne være værd at diskutere nærmere, er deres opfattelse af, hvordan omverdenen ser på deres forhold. Kan man for eksempel med rimelighed betragte deres opførsel som illoyalitet mod deres første ægteskab?
Avatar billede bufferzone Praktikant
03. oktober 2004 - 15:11 #1
Apparently Howard was a successful man, until the day when he went to the doctor to get treated for a headache, and fell in love with Elanie. The Novell describes it as “love at first sight”. One of the consequences of their relationship is that they both loose their jobs. The 38 year old Howard, in particular, has a hard time finding a new job. One of the issues that would be worth further discussion, it their perception of how the world around them perceives their relationship. Is reasonable to consider their conduct as an act of disloyalty towards their first marriages
Avatar billede sandra_ Nybegynder
03. oktober 2004 - 15:48 #2
Tusind TAK for svaret!!!!