Avatar billede arnesloth Nybegynder
03. oktober 2004 - 11:59 Der er 13 kommentarer

ASUS +3,3 volt spændingsfejl

+3,3 volt detekteringsfejl
Efter flere forgæves forsøg på at få svar fra ASUS support på deres support mailadr: tsd@asus.com forsøger jeg, om nogen her kan give en forklaring på, at min ASUS probe detektering giver bib-alarm fordi de +3,3 volt er faldet til under grænseværdien på -10%=3,0 volt til 2,8 volt. Også i BIOS er spændingen ligeledes kun 2,8 volt selvom den på motherboard power-connectoren er +3,3volt ligesom også alle øvrige spændinger her korrekte. motherboardet ASUS P4C800E-Deluxe blev idriftsat april d.å og da var i orden.
Ganske vist virker computeren, men jeg vil gerne finde ud af om det er en fejl i bundkortet da der jo endnu er garanti på det.
Her følger nogle specificationer
BIOS AMI SMBIOS vers. 2,3
Processor Celeron Pentium P4 3,0 Mhz
Kingston -DDR-Ram  1024 MB/P3200 x 2 stk
type: ValueRAM, KVR333X64C25/1G,  2,5 V
Prosessor:
Pentium (Intel boxed) processor  P4- 3Ghz/8KB/800Mhz
Motherboard ASUS P4C800-EDeluxe (ATX) EAY
Rev. 1.xx
ASUS probe: V2.21.07
Socet 478 Intel 875P
BIOS Type: AMI
BIOS Update. V5.28.01
Bios info: vers. 1017.004
Chipset 1875P
Sound AC(swa)
ONBOARD    Lan Exit (wl)
BIOS size 512 k
Grafikkort: nivida Gforce 5600, TD56M DDR, DVI-I
Harddiske: Maxtor Diamond Plus/200GB SATA 150
Power: Codegen 400W , +12,22V, +5,21V, +3,31V, +1,5V
Temperature: Prosessor 29 C,  MB 31 C

Med venlig hilsen
Arne Sloth
Avatar billede tonnybrandt Nybegynder
03. oktober 2004 - 12:17 #1
Du er nok nødt til at lukke nogle af dine spørgsmål omkring dette problem.

Reglerne siger at du kun må have et spørgsmål ad gangen omkring et specifikt problem og du har vist 3 eller 4 om dette problem.

Du lukker dem ved at lægge et svar selv og efterfølgende acceptere dette.
Avatar billede tonnybrandt Nybegynder
03. oktober 2004 - 13:45 #2
Det lader til at Asus Probe ikke er jordens mest nøjagtige program:
http://www.techzonez.com/forums/archive/index.php/t-4771.html

Prøv at downloade et andet program som kan snakke med sensoren.
F.eks. Everest home:
http://www.snapfiles.com/get/everest.html
Du skal ind under pc | sensorer
Avatar billede arnesloth Nybegynder
04. oktober 2004 - 23:15 #3
Spørgsmålet lukket
Avatar billede tonnybrandt Nybegynder
04. oktober 2004 - 23:35 #4
Hvorfor ?
Avatar billede arnesloth Nybegynder
04. oktober 2004 - 23:58 #5
Tonnybrant
Der lå besked til mig om at lukke og acepter fordi jeg ikke var klar over at man ikke måtte lægge spørgmålet merend  et sted. Jeg er nybegynder i brug af eksperten  - UNDSKYLD og i øvrigt tak fordi  svar,  dog forstår jeg ikke at jeg ikke skulle kunne anvende det probeprogram som medfølger på CDèn sammen med bundkortet ??
M.v.h
Arne
Avatar billede tonnybrandt Nybegynder
05. oktober 2004 - 00:24 #6
Ok, men du bør så lukke de spørgsmål, hvor der ikke er nogen der har kommenteret eller svaret.
Ikke det, hvor der rent faktisk er aktivitet.

Har du prøvet at se hvad everest siger til din 3.3 volt ?
Avatar billede arnesloth Nybegynder
05. oktober 2004 - 21:34 #7
Tak  for svaret, men desværre er jeg så uvidende så jeg  ikke ved hvad  ordet  "everest" betyder.
Derimod har jeg sendt flere prioriterede mails til ASUS support: tsd@asus.com, men af en eller anden grund kan jeg ikke få svar, eller kvitering på at modtageren har læst min mails
m.v.h
Arne
Avatar billede arnesloth Nybegynder
05. oktober 2004 - 21:42 #8
Hej igen jeg har lige fået øje på at ovenfor har du jo nævnt det der everest, som altså er et  program, ok det prøver jeg, undskyld
Avatar billede arnesloth Nybegynder
05. oktober 2004 - 22:22 #9
med snap files/everet  hardware monitor får jeg to  spændinger markeret med rødt, nemlig  I/O +2,94 volt varierer op til 3,02 volt og rød indikering forsvinder og  Aux +3,23 volt med rød markering, jeg ved ikke hvordan de skal sættes i relatione til de +2,8 volt jeg har i BIOSen og  på ASUS proben, det skal bemærkes at de 2,8 volt også her varierer til tider op til 3,0 volt.
Er der iøvrigt nogen der ved hvorfor man ikke kan få svar fra tsd@asus.com ?
Avatar billede tonnybrandt Nybegynder
05. oktober 2004 - 22:45 #10
No problem, jeg kunne jo blot have skrevet at du skulle downloade programmet så der ikke havde været tvivl *s*

Tjaa.. når everest også siger at volt'ene er lave så ville jeg nok begynde at blive bekymret. Jeg ville henvende mig i butikken hvor jeg havde købt tingene og spørge hvordan de vil forholde sig til en sådan fejl.

Jeg har aldrig henvendt mig til ASUS, så det kan jeg ikke hjælpe med.
Avatar billede arnesloth Nybegynder
06. oktober 2004 - 13:26 #11
Tak for Svaret, Ja det har jeg sandelig også haft min diskusion med butikken  om, men de påstår at det betyder ikke noget så længe PC`en virker, men det er bare ikke nok for mig, der må være en grund til at ASUS har indlagt en bipalarm for en nedre grænseværdi på 3,0 volt, hvis jeg dog blot kunne få ASUS support til at svare på mine mails - jeg forstår ikke om jeg gør noget forkert når jeg sender mails til dem på deres Technical Support der hedder  tsd@asus.com sendt med svar udbedes for modt og markering for prioriteret.
Nb! Jeg havde også min diskussion med foretningen om den ene Maxtor hardisk der gav "S.M.A.R.T bad replease" - det var ikke noget man brugte mere så det skulle jeg ikke tage mig af, men så fandt jeg på Maxtors hjemmeside et program man skulle teste med og det kom ud med et fejlnummer som Maxtor bekræftede at disken skulle udskiftes, først herefter åd butikken min returnering til ombytning. Selvom jeg er over de 70 er jeg efterhånden begyndt at forstå lidt af teknikken.
Avatar billede tonnybrandt Nybegynder
20. oktober 2004 - 01:00 #12
Sorry, jeg gik vist glip af nogle mails på et tidspunkt og dette var vist et af dem.

Jeg bruger også selv powermax til at test hardiske med og der er ganske rigtigt ingen problemer med at få tingene byttet når den melder fejl.

Fik du nogensinde svar fra ASUS ?
Avatar billede arnesloth Nybegynder
24. oktober 2004 - 18:35 #13
Hej Tonny
Tak for dit indlæg
Nej intet svar, d.v.s dog fra ASUS sales i syd Africa der foreslår at jeg rekvirere en RMA, men en sådan kan jeg ikke finde på ASUS hjemmeside for motherboard`s, har sendt brev til ASUS i Holland d.15 okt, venter på svar, ellers sender jeg et anbefalet brev, det nå vel være muligt at få dem til at svare. For selv om min PC virker, vil jeg gerne vide hvad betydning det har at de +3,3 volt giver alarm fordi de er under grænseværdien på 10%
m.v.h
arne