Avatar billede jsl Nybegynder
03. oktober 2004 - 02:35 Der er 1 kommentar og
1 løsning

blackbox startproblemer

På min Fedora Core 2 har jeg installeret xorg og Blackbox. Jeg har desuden lavet filen .xinitrc, hvori jeg har skrevet følgende:
exec blackbox
Denne fil har jeg lagt under /root, da jeg altid arbejder som root. Jeg har sidst ændre runlevel til 5.
Når pc'en starter, så starter den grafiske brugerflade også, men den er meget simpel. Den er grøn og der er igen ikoner eller noget, der ligner noget derpå. Terminalvinduet er kun aktiv når musen holdes hen over den. Hvis jeg starter den grafiske brugerflade i tekst mode, så får jeg beskeden: "failed to open catalog,  using default messages".
Hvad kan det skyldes?
Avatar billede sfinx Nybegynder
08. oktober 2004 - 00:17 #1
du har hoejst sandsynligt en grafisk login manager fx kdm gdm eller andet. saa skal dette skrives i .xsession ikke i.xinitrc som bruges naar man logger ind fra konsol med startx. den simple wm du kommer ind i lyder som twm ioevrigt
Avatar billede jsl Nybegynder
08. oktober 2004 - 09:52 #2
Jeg løste problemet ved at geninstallere linux med engelsk i stedet for dansk sprog.