Avatar billede geeko Nybegynder
02. oktober 2004 - 22:51 Der er 9 kommentarer og
1 løsning

Video In + Abit Radeon 9600 - Hvordan?

Hejsa , jeg er den stolte indehaver af et ABIT Radeon 9600XT - VIO

Desværre kan jeg slet ikke få video in til at virke. Jeg har installeret den seneste driver fra ati.com samt ATI's multimedie center ligeledes fra ati.com men hver gang jeg prøver at starte tv playeren op giver den bare en error.

Håber der er nogle derude der kan hjælpe mig :)
Avatar billede tonnybrandt Nybegynder
02. oktober 2004 - 23:37 #1
Hvad er det præcist for et kort ?
Mærke og model ?
Avatar billede geeko Nybegynder
03. oktober 2004 - 11:26 #2
ABIT Radeon 9600XT-VIO
Avatar billede tonnybrandt Nybegynder
03. oktober 2004 - 11:39 #3
Stod der virkelig Abit i spørgsmålet, da jeg spurgte om mærke og model ?
Hvordan jeg kunne overse det, fatter jeg ikke.

Det du skal checke er at wdm driveren er installeret. Det er den der giver adgang til tv-in funktionen på kortet.
Hvis den er loadet, så prøv det medfølgende powerdirector program og se om den kan se en tv-in port.

Jeg er nemlig ikke helt sikker på om ATI's tv-player er beregnet for kort med indbygget tv-tuner eller den også kan se alm tv-in kort, der blot har en indgang for ekstern billede.
Avatar billede geeko Nybegynder
03. oktober 2004 - 13:12 #4
Ja der er 2 WDM driver installeret: ATI WDM Rage Theater Video og ATI WDM Specialized MVD Codec.

Men jeg vil prøve at installere powerdirector og se om det hjælper noget (skal lige finde cderne først ;) )
Avatar billede geeko Nybegynder
03. oktober 2004 - 13:31 #5
Wow det ser ud til det virker!! Der kommer det der sorte flimmer , så jeg tror den har opfanget det. Men kender du et program jeg kan søge efter kanaler med , så jeg kan være sikker på det virker?
Avatar billede tonnybrandt Nybegynder
03. oktober 2004 - 13:53 #6
Jeg tror du måske har misforstået hvad tv-in betyder.

Der er 2 former for tv-in:

1. Et kort hvor der sidder en tv-tuner på selve kortet. Her er der normalt en lille kasse på selve kortet hvor der går et antennestik i. (på et billede jeg så af dit kort, var kassen der ikke)

2. Den alm tv-in der kan modtage et signal på en svideo port. Dette er normalt lavet sådan at selve svideo stikket har omkring 8-10 ben og man sætter så en splitter på, så man kan trække tvout ud af den ene port og tv-in ind ad den anden. Men den kan kun vise det der kommer ind af porten. Du har ingen mulighed for at trække kanaler ind eller sådan noget.
Så kanalen skal skiftes på video'en eller fjernsynet, hvis du trækker det ind igennem et scartstik.
Avatar billede tonnybrandt Nybegynder
03. oktober 2004 - 13:54 #7
Ydermere, har mange af scartstikkene en omskifter, så man skifter imellem output og input
Avatar billede geeko Nybegynder
03. oktober 2004 - 13:57 #8
ok gay nok troede den ku fungere ligesom en tvtuner, anyways svar så giver jeg dig point
Avatar billede tonnybrandt Nybegynder
03. oktober 2004 - 22:39 #9
Svaret kommer her *s*
Avatar billede tonnybrandt Nybegynder
04. oktober 2004 - 00:17 #10
Takker for point :)