Avatar billede day Nybegynder
06. marts 2001 - 10:27 Der er 15 kommentarer og
1 løsning

Chikane eller hvad?

Det er vist ikke den rigtige kategori, men ...
I de sidste par dage har jeg fået en masse beskeder som siger at man ikke har kunnet aflevere mails til X@hotmail.com og andre. Jeg har imidlertid ikke sendt disse mails.
Jeg har imidlertid også problemer med at mine programmer bliver langsommere og langsommere, og \"fryser\", især i office97. Jeg har geninstalleret, kørt ScanDisk og defragmenteret, men det hjælper ikke.
Har I nogle råd?
Hilsen Day
Avatar billede hoejrup Nybegynder
06. marts 2001 - 10:29 #1
Har du prøvet at køre en virus scan?

/per
Avatar billede limemedia Nybegynder
06. marts 2001 - 10:31 #2
lyder som om du har en virus eller openrelay email... mest førstnævnte
Avatar billede day Nybegynder
06. marts 2001 - 10:50 #3
Jeg er ked af at det varer så længe at svare, men jeg må først lukke ned og derefter på igen (er ved at blive skør). Det tager 5 min. at komme ind på eksperten.

Jeg har et eller andet med \"Dr. Solomon\", ved ikke hvad jeg ellers skal bruge eller hvor jeg skal få det.

Hvad er \"openrelay email\". Jeg har ikke åbnet nogen mails jeg ikke kender.
Day
Avatar billede limemedia Nybegynder
06. marts 2001 - 10:52 #4
openrelay betyder at enhver kan forwarde mails gennem din smtp... de fleste mailservere er lukket af udbyderen...

en\'eller\'andet med Dr. Solomon er desværre nok ikke nok... du bliver nødt til at have en opdateret virusmaskine kørende...
Avatar billede limemedia Nybegynder
06. marts 2001 - 10:52 #5
prøv evt. mcafee online.. de har noget remote scan værk ...
Avatar billede day Nybegynder
06. marts 2001 - 12:08 #6
Det er desværre ikke til meget hjælp. Jeg har fået en konkret adresse om Norton AntiVirus 2000 hos Opasia, en adresse til Zone-Alarm og et råd om at fjerne cokies.
Jeg vender tilbage senere.
Day
Avatar billede limemedia Nybegynder
06. marts 2001 - 12:12 #7
ingen af de tre vil beskytte dig mod at nogen bruger din mail som gateway, hvis det er det der er tilfældet
Avatar billede hoejrup Nybegynder
06. marts 2001 - 12:25 #8
ljweb> hvis der er nogen der anvender hans mail som gateway, så vil computeren ikke være belastet hele tiden.

/per
Avatar billede day Nybegynder
09. marts 2001 - 19:43 #9
Jeg har ikke fundet svar på mine spørgsmål, men hvad skal jeg gøre ved dette?:

The original message was received at Fri, 9 Mar 2001 19:22:07 +0100
from firewall.logos.co.za [196.26.169.2]

  ----- The following addresses had permanent fatal errors -----
<rsr@coninternet.com>

  ----- Transcript of session follows -----
550 <rsr@coninternet.com>... User unknown

  ----- Original message follows -----

Return-Path: <day@cyberguys.dk>
Received: from mail.logos.co.za by localhost.localdomain (8.8.8/5.3) with r id TAA00941 for <rsr@coninternet.com>; Fri, 9 Mar 2001 19:22:07 +0100
From: <day@cyberguys.dk>
Message-ID: <000039f50da5$00004b26$00002f94@cyberguys.dk>
To: <cris@cybergirls.dk>
Subject: Secrets of the UltraRich revealed                                                      12180
Date: Fri, 09 Mar 2001 11:02:43 -0500
MIME-Version: 1.0
Reply-To: lemonjello0006@yahoo.co.uk
Content-Transfer-Encoding: quoted-printable
Content-Type: text/html;
charset=\"iso-8859-1\"

<HTML>
<BODY>

<FONT face=3D\"MS Sans Serif\">
<FONT size=3D2> How Would You Like to......<BR>
<BR>
1. Drastically Reduce Personal, Business and Capital gains taxes?<BR>
2. Create a six figure income every 4 months?<BR>
3. Legally make yourself and your assets completely judgment-proof,<BR>
seizure-proof, lien-proof, divorce-proof, attorney-proof, IRS-proof,<BR>
and become completely insulated?<BR>
<BR>
TAKE A SERIOUS LOOK AT YOUR LIFE.....<BR>
<BR>
Do you think you are paid what you are worth?<BR>
Will you be set to retire in the next few years?<BR>
Do you control the course of your day, or does someone watch over you?<BR>
<BR>
The fact is we have many people in our enterprise that earn over 50k per<B=
R>
month from the privacy of their own homes, and are retiring in 2-3<BR>
years (wealthy) and having total freedom-both personal and financial.<BR>
<BR>
Many have been conditioned to believe it must be illegal, immoral or uneth=
ical<BR>
to ever earn any real profits from our efforts. The sad truth<BR>
is, it\'s been designed that way by the ultra-rich and ultra powerful since=
<BR>
before any of us were born. If you are interested in radically changing yo=
ur<BR>
financial and personal future,<BR>
<BR>
I invite you to call:<BR>
<BR>
TOLL FREE 1 (800)  720-9275  EXT. 1970<BR>
<BR>
**Only Highly Motivated People Should call**<BR>
<BR>
This is NOT Multi-Level Marketing.<BR>
<BR>
My name is BRIAN and I look forward to working with you!<BR>
<BR>
************* removal see below **************<BR>
=3D=3D=3D=3D=3D=3D=3D=3D=3D=3D=3D=3D=3D=3D=3D=3D=3D=3D=3D=3D=3D=3D=3D=3D=3D=
=3D=3D=3D=3D=3D=3D=3D=3D<BR>
<BR>
We PROMPTLY honor ALL remove requests.<BR>
If you feel you received this message in error, please send a blank email =
to:<BR>
<BR>
mailto:dremove@ieg.com.br?subject=3DRemove<BR>
<BR>
If there is an error with the above remove link, please notify us immediat=
ely<BR>
so that we can fix the problem. ANY and ALL attempts to tamper with the<BR=
>
remove link will severely hinder our efforts to honor remove requests.<BR>
or FAX  email address to: 1-413-683-0270<BR>
</FONT></FONT>
</BODY>
</HTML>
Avatar billede day Nybegynder
09. marts 2001 - 19:45 #10
PS:
Det er ikke min adresse selv om der står day.
Avatar billede hoejrup Nybegynder
09. marts 2001 - 19:49 #11
Hvis du åbner filen, så aktiverer du en meget modbydelig virus på maskinen. Virus er indbygget i billede filen.

/per
Avatar billede day Nybegynder
09. marts 2001 - 19:57 #12
Jeg har ikke åbnet noget, men sletter så snart jeg ser den, undtagelsen var at kopiere den sidste. Hvordan kan man modtage sådan noget, når det ikke engang er ens adresse? Jeg tør ikke engang sende en blank email som der bliver foreslået.
Det startede med at jeg fik en mail, hvor der stod at jeg skulle opdatere min email til et andet firma, som havde købt explorer?!? Den slettede jeg også.
Hilsen Day
Avatar billede hoejrup Nybegynder
09. marts 2001 - 23:23 #13
day> Du kan modtage filen, fordi der er en i din omgangskreds, der har åbnet filen. Når vedkommende åbner filen, så sendes virus videre via hans mailingliste i outlook.

/per
Avatar billede day Nybegynder
14. marts 2001 - 11:57 #14
hoejrup: Du får pointene selv om jeg ikke har fået løst mit problem.

Jeg har nu fået stoppet mailene, ved at slette en adresse jeg havde mistanke til. Jeg har tilsyneladende ikke nogen virus, men mit andet problem er der stadigvæk. Det ser ud til at jag mangler nogle systemfiler: .dll.
Computeren spørger efter en diskette som den påstår er leveret med windows95. Disketten hedder DirectSound Drivers, men jeg har altså ikke den driver og kan heller ikke finde den på nettet.
filerne den også spørger efter er MS097.DLL og INETCFG.DLL.
Tak for svarene.
Hilsen Day
Avatar billede hoejrup Nybegynder
14. marts 2001 - 13:58 #15
Believe it or not, the file \"mso97.dll\" is on the office 97 CD. It is in the \\Office directory. Simply copy this file to the \"c:\\programfiles\\microsoft office\\office\\\" directory. If this dosent work, copy the file to \"c:\\windows\\system\\\" also.

/per
Avatar billede hoejrup Nybegynder
14. marts 2001 - 14:02 #16
The file in question can be found on the windows98 cd in win98_cab30 it should then be extracted to your internet explorer folder. Your problems should now be solved. If you still have probs try extracting the whole of cab 30.

/per