Avatar billede dennis78 Nybegynder
02. oktober 2004 - 17:37 Der er 15 kommentarer og
1 løsning

Billede-DVD

Hej Eksperter!

Jeg ville høre om man ikke kan lave en DVD til en alm. DVDafspiller med billeder på. Jeg ved at man kan lave en Video-CD med mulighed for at lave et fotoalbum som vist bliver vist som et slideshow. Min DVD-afspiller kan ikke afspille brændte CD'ere så jeg bliver nød til at lave en DVD.

Mvh
Dennis
Avatar billede ducks Nybegynder
02. oktober 2004 - 17:41 #1
Har du prøvet om den kan spille brændte DVD'ere brændt med 2x? Min kan kun afspille dem der er brændt med 2x nemlig.
Avatar billede dennis78 Nybegynder
02. oktober 2004 - 17:44 #2
Yes den kan sagtens afspille brændte DVD'ere, både DVD-/+R.
Avatar billede bredker Nybegynder
02. oktober 2004 - 17:48 #3
jeg har lavet flere billed cder ,  trækker bare billederne over i brænderprogrammet
min egen dvd læser dem fint ( den er kodefri ), og skifter automatisk billide
men mange dvdafspillere der er kodet , kan de ikke læse dem
Avatar billede dennis78 Nybegynder
02. oktober 2004 - 17:51 #4
bredker -> Jeg tror nu ikke at det har noget at gøre med om DVD-afspilleren er kodefri. Mange ældre (også dyrere som min) afspillere har det bare ikke godt med brændte CD'ere.
Avatar billede bredker Nybegynder
02. oktober 2004 - 17:55 #5
det er netop de dyre der har problemer med at læse cder
de billige er der aldrig problemer med
Avatar billede ducks Nybegynder
03. oktober 2004 - 01:13 #6
Jep det er også min erfaring. Her i huset har vi en Sony som ikke gider at afspille alt ordentligt og en Lifetec som afspiller alt fint. Og så hedder det DVD ikke CD når det er en DVD ;)
Avatar billede dennis78 Nybegynder
04. oktober 2004 - 13:36 #7
Det er meget godt alt sammen men det besvarede altså ikke mit spørgsmål ;-)
Avatar billede jakobskovgaard Nybegynder
16. oktober 2004 - 22:59 #8
Vil mene at det ikke er noget problem, normalt når jeg skal lave cd med billeder på, opretter jeg en alm datadisk i Nero, og smider så den i dvd'en, der får jeg så bibliotekerne op på cd'en, og kan vælge billedere som det passer mig.

Kan kun forestille mig at man kan brænde en alm data dvd og smide den i, har dog aldrig prøve det med billedere, men med MPEG2 film, fungere det fint på min DVD...

Har du ikke en DVD-RW, så du kan prøve at lege lidt, de er altså guld værd, når den lille dreng får frit spil i en
Avatar billede ducks Nybegynder
16. oktober 2004 - 23:20 #9
Ellers bestil 25 DVD'er for 100 kr. i Tyskland, det er til at leve med.
Avatar billede jakobskovgaard Nybegynder
16. oktober 2004 - 23:31 #10
Plejer du at give 100 spir for 25 stk, hos nierle.de kan man da få 25 for 70 kr....... ;-)
Avatar billede bredker Nybegynder
16. oktober 2004 - 23:33 #11
jakobskovgaard>>det kommer jo an på hvilken kvalitet man vil have , og så kommer der jo også fragt på , så bliver det hurtigt over 100 kr
Avatar billede ducks Nybegynder
16. oktober 2004 - 23:37 #12
Jeg må indrømme at det var et hurtigt slag på tasken. Men jeg plejer at købe dem her som jeg synes er noget af den bedste kvalitet (og grimmeste farve) man kan få http://www.nierle1.com/s01.php?sid=PG001001985221431616365431616365&shopid=s01&cur=dkr&sp=dk&ag=1&os=1&br=1&pp=aa&bnr=2158
Avatar billede jakobskovgaard Nybegynder
16. oktober 2004 - 23:52 #13
Har nu heller ikke selv turde investere i disse billige skiver, vil hellere give lidt mere og så det virker, har lige købt disse http://www.nierle1.com/s01.php?sid=PG001001985173491966180491966180&shopid=s01&cur=dkr&sp=dk&ag=1&os=1&br=1&pp=aa&bnr=2128 men har endnu ikke nået at afprøve dem, har stadig nogle princo der skal bruges først...
Men er da vist lidt bange for at vi er ved at komme lidt af sporet med denne diskusion.
Avatar billede ducks Nybegynder
16. oktober 2004 - 23:59 #14
Jeg kan så informere dig om at Princo Budget intet fejler hvis man brænder med 2x
Avatar billede jakobskovgaard Nybegynder
17. oktober 2004 - 00:06 #15
Næ, har nu heller aldrig haft probs med dem, selvom jeg altid brænder 4x på dem.
Avatar billede dennis78 Nybegynder
30. maj 2005 - 18:33 #16
Løsningen blev Neros' NeroVision som kan lave slideshows