Avatar billede dextor Nybegynder
02. oktober 2004 - 15:27 Der er 3 kommentarer

Creative SB Live! driver ?

Hej, jeg kører SuSE 9.1 Personal men lyden lyder ad helvede til...
Jeg har et Creative Soundblaster Live! 5.1 Digital, men inde på deres egen side står der at der ikke findes drivere til Linux.
Jeg har hørt noget om ALSA, og jeg kan se inde i YaST at det er installeret...Men hvis det overhovedet har noget med det at gøre skal det sikkert aktiveres og alt muligt (ja jeg er fuldstændig newbie på det område)...
Findes der en driver der kan få lyden til at blive...god? Eller bare så den er til at holde ud at høre på?
Avatar billede Slettet bruger
02. oktober 2004 - 16:45 #1
prøve at søge hjælp ind på sslug.dk :) der er der sikkert en eller anden exp som kan hjælp dig med at finde en driver...
Avatar billede Slettet bruger
02. oktober 2004 - 22:43 #2
Hvad nøjagtigt er det, der lyder dårligt? (Det kunne jo være programmet eller lydfilen den er gal med.)

Prøv engang som root at køre alsaconf og se om det hjælper. Du skal vælge emu10k1
Avatar billede dextor Nybegynder
03. oktober 2004 - 00:24 #3
det er specielt vice city der lyder at lort til.. :)
men ok det prøver jeg.