Avatar billede holmen Nybegynder
01. oktober 2004 - 20:20 Der er 24 kommentarer og
1 løsning

Stopfejl efter sp2

Hej Eksperter
Efter opdatering med sp2 får jeg følgende stopfejl:
STOP: 0x000000A1 (0xdead0010,0x81BB2F10,0x00000000,0x00000000)
Den kan ikke starte i fejlsikret tilstand, eller i nogen anden tilstand.
Kan den reddes?
Mvh. Jan
Avatar billede jacla Nybegynder
01. oktober 2004 - 20:30 #1
Hej Jan,

Er din XP lovlig :-)

MVH
Jan C
Avatar billede tonnybrandt Nybegynder
01. oktober 2004 - 20:30 #2
Prøv at opgradere din bios.

Det er et langt skud, men den fejl skulle komme fra driveren til pci bus'en, så der er en chance for at den vil rette sig ved at opdatere bios på maskinen, hvor der kommer mere styr på ressourcerne, samt at bios jo bliver resat.
Avatar billede holmen Nybegynder
01. oktober 2004 - 20:57 #3
jacla - har det noget at sige om den er lovlig?
tonnybrandt - jeg kan ikke komme ind i bios.
Avatar billede holmen Nybegynder
01. oktober 2004 - 22:01 #4
Andre gode ideer modtages med tak.
Avatar billede johnstigers Seniormester
01. oktober 2004 - 22:05 #5
jacla> hvis hans xp var ulovlig kunne han vel ikke installere SP2, vel?
Avatar billede halifax Nybegynder
02. oktober 2004 - 03:44 #6
I et andet forum med spørgsmål om stopfejl lignende din er foreløbig end op med dette svar
At this point if you can't get into safemode or windows or do a repair install the only other option is to reformat.

Et bud er at du enten har alvorlig fejl med noget hardware/driver til do. eller med selve din Windows. Surt.  (:
Avatar billede victor-1 Nybegynder
02. oktober 2004 - 04:11 #7
Problemt skyldes muligvis, at du har haft noget virus eller andet snavs på computeren, da du installerede SP2.

Smid evt. din harddisk i en anden pc (som virker) som slave og få taget backup af dine uundværlige ting.

Brug derefter www.killdisk.com inden du formaterer og installerer påny.
Avatar billede holmen Nybegynder
02. oktober 2004 - 13:06 #8
På den blå skærm står der blandt andet: Inkonsistens fundet i PCI-busdriverens interne struktur. Siger det jer noget?
Hvis ikke får den kniven.
Avatar billede halifax Nybegynder
02. oktober 2004 - 13:57 #9
Det siger mig, at der er fejl i driveren til PCI-bussen, a la tonnybrandt's antagelse. Du har et seriøst problem idet, citat:
1. "Den kan ikke starte i fejlsikret tilstand, eller i nogen anden tilstand."
2. "jeg kan ikke komme ind i bios."

Det sidste er i sig selv problematisk, for hvordan skal du ellers få den indstillet til cd-rom som First Boot Device?
Har du prøvet reset af BIOS, enten via jumper på bundkortet eller ved at tage batteriet ud et minuts tid og sætte det i påny? Strømkabel skal være afmonteret imens.
Avatar billede holmen Nybegynder
02. oktober 2004 - 14:51 #10
Jeg kan godt komme ind i bios nu, det snakker vi ikke mere om :-)
Jeg har prøvet at lave en repair, men et stykke henne i installationen, får jeg omtalte blå skærm igen.
Jeg har prøvet at fjerne batteriet, det gjorde ingen forskel.
Avatar billede halifax Nybegynder
02. oktober 2004 - 17:53 #11
Når du får samme fejl kunne det som sagt tyde på fejl i driveren til PCI bussen.

Du har formentlig (eller forhåbentlig) en cd-rom med drivere til dit bundkort (chipset drivers). Prøv fra cd-rom'en at geninstalere bundkortdriverne.
Avatar billede holmen Nybegynder
03. oktober 2004 - 02:07 #12
ok, det prøver jeg!I morgen:-)
Avatar billede holmen Nybegynder
03. oktober 2004 - 10:13 #13
Kan det lade sig gøre, når den ikke kan starte op?
Avatar billede johnstigers Seniormester
03. oktober 2004 - 13:03 #14
Nej.
Avatar billede tonnybrandt Nybegynder
03. oktober 2004 - 13:10 #15
Har du prøvet at opgradere bios ?

Der er en svag mulighed for at det kan løse problemet, og om ikke andet skader det jo ikke at have den nyeste bios på.

Hvilket bundkort sidder der i maskinen ?
Avatar billede holmen Nybegynder
03. oktober 2004 - 14:38 #16
Asus P4B533
Avatar billede tonnybrandt Nybegynder
03. oktober 2004 - 14:58 #17
Her er bios download siden, hvis du beslutter dig for at opdatere bios'en:

http://www.asus.it/support/download/item.aspx?ModelName=P4B533&Type=Latest
Avatar billede holmen Nybegynder
03. oktober 2004 - 19:26 #18
Tak, det prøver jeg, og vender tilbage med resultatet.
Avatar billede holmen Nybegynder
05. oktober 2004 - 22:50 #19
Så har jeg opdateret bios, desværre uden et bedre resultat. Hvis der er nogen, der er kommet på andre ideer til, hvad jeg kan gøre, venter jeg lige et par dage med at formattere.
Avatar billede holmen Nybegynder
12. oktober 2004 - 22:44 #20
Så har jeg prøvet at installere winxp, men ca. midt i forløbet genstarter den, og skriver at den fortsætter installationen, for at genstarte samme sted igen.
Jeg sætter gerne flere point på spil, hvis der er nogen der kan hjælpe.
Avatar billede holmen Nybegynder
19. oktober 2004 - 20:07 #21
Jeg har nu prøvet at installere win 2000, og det går fint, men jeg ville nu hellere have winxp.
Avatar billede holmen Nybegynder
21. november 2004 - 17:13 #22
et nyt grafikkort var løsningen i dette tilfælde - tak for indsatsen, smid nogle svar så får I lidt for Jeres tid
Avatar billede tonnybrandt Nybegynder
21. november 2004 - 17:40 #23
Ikke til mig, tak. Jeg springer over *s*
Avatar billede halifax Nybegynder
21. november 2004 - 23:23 #24
Springer også over. Synes ikke jeg bidrog med noget i nærheden af løsningen.  :)
Avatar billede holmen Nybegynder
29. december 2004 - 19:10 #25
ok - tak for jeres tid